Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@09:18:08 GMT

تلخی بی پایان، یزدانی باخت و نقره‌ای شد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۳۴۶۷۵

تلخی بی پایان، یزدانی باخت و نقره‌ای شد

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، چهاردهمین روز از مسابقات المپیک توکیو، صبح امروز با برگزاری مسابقات نمایندگان کشورمان در ۲ رشته پیگیری شد.

کاروان ایران امروز در رشته کاراته یک نماینده داشت و در کشتی آزاد نیز ۴ ورزشکار از ایران به مصاف حریفان خود رفتند و در انتها کشتی گیران کشورمان نتوانستند عملکردی مطلوبی را ارائه دهند و تنها با کسب یک مدال نقره که توسط حسن یزدانی کسب شد به کار خود در روز چهاردهم المپیک توکیو پایان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکست یزدانی در این روز از تلخ ترین اتفاقات کاروان ایران در المپیک توکیو بوده است.

کاراته

سارا بهمنیار اولین نماینده کاراته ایران در رقابت‌های المپیک توکیو بود. بهمنیار که در وزن ۵۵- کیلوگرم این رقابت‌ها به مصاف حریفان خود می‌رفت در نخستین مسابقه موفق شد کاراته کای مطرح ترکیه‌ای و رتبه نخست این وزن را با نتیجه ۵ بر ۴ شکست دهد.

بهمنیار که برای صعود به دور دوم تنها نیاز به یک پیروزی دیگر داشت در دومین مسابقه خود از از حریف اهل چین تایپه خود با نتیجه ۵ بر یک شکست خورد. بهمنیار در سومین مسابقه خود و در دیداری حساس به مصاف رقیب بلغارستانی خود رفت و در حالی که با پیروزی مقابل این حریف می‌توانست مدال برنز خود را حتمی کند از رقیب بلغاری شکست خورد و از رقابت‌های المپیک توکیو حذف شد.

کشتی آزاد

مصطفی حسین خانی کشتی گیر وزن ۷۴ کیلو گرم کشتی آزاد ایران در اولین مسابقه خود مقابل حریف آمریکایی خود کایل داک که سابقه قهرمانی جهان را نیز دارد با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب شد و با توجه به شکست رقیب خود در مسابقه دوم از رقابت‌های المپیک توکیو خیلی زود و به راحتی حذف شد.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیرحسین زارع کشتی گیر ۲۰ ساله کشورمان در دور اول مقابل الکساندر خوتسیانویسکی دارنده مدال برنز جهان از اوکراین با نتیجه ۷ بر صفر به برتری رسید و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.

زارع در دور بعد مقابل اگزون شالا از کوزوو پیروز میدان شد و به نیمه نهایی رسید. زارع در این مرحله مقابل گنو پتریاشویلی دارنده مدال برنز المپیک و طلای جهان از گرجستان با نتیجه ۶ بر ۳ شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد.

زارع عصر فردا برای کسب مدال برنز به مصاف رقیبان خود خواهد رفت.

دیدار رده بندی و فینال وزن ۵۷ کیلو گرم عصر امروز برگزار شد و رضا اطری در مسابقه کسب مدال برنز به مصاف توماس گیلمان از آمریکا رفت.

اطری که امید فراوانی برای کسب مدال برنز داشت در یک مسابقه نه چندان خوب و قابل قبول با نتیه ۹ بر یک از رقیب آمریکایی خود شکست خورد و از کسب مدال برنز جا ماند و با کسب رته پنجمی به کار خود در المپیک توکیو پایان داد.

حسن یزدانی پهلوان جویباری ایران در فینال وزن ۸۷ کیلوگرم کشتی آزاد در دیداری حساس و متفاوت به مصاف دیوید تیلور کشتی گیر مطرح آمریکای رفت. حسن یزدانی که تا قبل از این بازی سابقه ۲ شکست مقابل این آمریکایی را داشت در مسابقه امروز با تمام وجود و برای پیروزی به میدان آمد، اما با وجود عملکردی درخشان حسن یزدانی نتوانست مدالی خوشرنگ‌تر از نقره را کسب کند و در حالی که مانند همیشه کشتی برتری نسبت به حریف خود گرفت و عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داد با بد شانسی و تنها یک اشتباه آن هم در ۱۵ ثانیه قبل از اتمام مسابقه از رقیب آمریکایی خود شکست خورد و طلای المپیک توکیو را از دست داد.

حسن یزدانی مقابل تیلور با نتجیه ۴ بر ۳ شکست خورد و روز تلخ کاروان ایران را تکمیل کرد.

بیشتر بخوانید

از هنرنمایی کشتی گیران ایران تا آبروداری وزنه بردار کشورمان در المپیک ۲۰۲۰

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: المپیک توکیو المپیک ۲۰۲۰ توکیو المپیک ۲۰۲۰ کسب مدال برنز المپیک توکیو شکست خورد حسن یزدانی کشتی آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۴۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتخار آفرینی فرنگی کاران خوزستان در آسیا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان آسیا امروز در شهر بیشکک قرقیزستان پیگیری شد که سعید اسمعیلی درفینال وزن ۶۷ کیلوگرم با رازاک بیشیکیف از قرقیزستان برای کسب مدال طلا مبارزه می‌کند.

رسول گرمسیری در فینال وزن ۸۲ کیلوگرم با نتیجه ۹ برصفر مغلوب تایزو یوشیدا از ژاپن شد و مدال نقره را به گردن آویخت.

پیش از این امین میرزازاده مدال طلا وزن ۱۳۰ کیلوگرم را از آن خود کرد. 

پویادادمرز در وزن ۵۵ کیلوگرم، مدال نقره را کسب کرد.

ایمان محمدی نیز به مدال برنز وزن ۶۳ کیلو گرم رسید.

مهدی بشیرزاده داور بین المللی خوزستان نیز دراین مسابقات به قضاوت پرداخت.

تیم ملی کشور درپایان مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا با کسب ۴ مدال طلا، ۳ مدال نقره و ۲ مدال برنز و بدست آوردن ۲۰۰ امتیاز جایگاه نخست بخش تیمی تصاحب کرد.

دیگر خبرها

  • وزنِ پرمدعی و حالِ بد قهرمان جهان/ محموداف چرا باخت؟
  • کشتی ایران چگونه «آقای» آسیا شد/ امید به درخشش در المپیک با «طلا»
  • بازگشت پادشاه به تیم ملی آزاد از اردوی بعدی
  • استارت خوب کشتی ایران در سال المپیک؛ پیش‌درآمدی برای پاریس
  • افتخار آفرینی فرنگی کاران خوزستان در آسیا
  • تیم ملی کشتی فرنگی ایران به مقام قهرمانی رسید / ۴ مدال طلا،۳ نقره و ۲ برنز
  • کشتی فرنگی ایران هم آسیا را فتح کرد؛ دبل ۲۰۰ امتیازی با ۴طلا/ باخت‌های نگران‌کننده به ژاپن در ۲فینال/ ظهور رقیب برای گرایی در راه المپیک
  • کشتی فرنگی ایران هم آسیا را فتح کرد؛ دبل قهرمانی با ۴طلا/ باخت‌های نگران‌کننده به ژاپن در فینال/ ظهور رقیب برای گرایی در راه المپیک
  • رستمی به نقره بسنده کرد
  • محمدرضا رستمی به مدال نقره کشتی فرنگی قهرمانی آسیا رسید