Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@16:39:27 GMT

سلسله درس گفتارهای تخصصی عاشورا در فارس برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۳۴۶۸۵

سلسله درس گفتارهای تخصصی عاشورا در فارس برگزار می شود

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی خوش رنگ روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به تنوع مباحث این دوره گفت: این جلسات برای عموم علاقه مندان به مباحث علمی و تاریخی مربوط به واقعۀ کربلا برگزار شده و حضور در آن به صورت رایگان است.

وی حضور ۱۵ استاد برجستۀ کشوری صاحب نظر و صاحب تألیف در زمینه عاشورا پژوهی در این دوره را اتفاقی کم نظیر توصیف کرد و افزود: از جمله این اساتید می توان به آیت الله نجم الدین طبسی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله نظری منفرد عضو هیئت امناء ساخت ضریح حضرت سیدالشهداء (ع)، آیت الله یوسفی غروی که طی سالها به بازسازی مقتل ابی مخنف پرداخته و دکتر محمدحسین رجبی دوانی مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر موسسه امام خمینی(ره) همچنین با تاکید بر ارائه گواهی پایان دوره به پذیرفته شدگان در آزمون پایانی گفت: تنوع مباحث و گنجاندن مباحثی که شبهات روز را در خصوص قیام اباعبدالله (ع) برطرف می کند از مزایای این دوره است.

وی به موضوعاتی که در این دوره بررسی می شود پرداخت و از آن جمله بررسی مقاتل مختلف توسط اساتید برجستۀ کشوری، تحلیل حوادث پس از عاشورا و پیامدهای آن، کوفه شناسی در آستانه حرکت عاشورا، بررسی تعارض تاریخی و کلامی در تفسیر سیره اهلبیت علیهم السلام با تمرکز بر قیام امام حسین (ع) و تغییر و تحولات فرهنگی کوفه به عنوان پایگاه شیعه نام برد.

علاقه مندان جهت اطلاع از زمان برگزاری و شرکت در این سلسله جلسات می توانند به سایت موسسه آموزش عالی حوزوی امام خمینی(ره) به آدرس سایت موسسه www.ieks.org مراجعه نمایند.

برچسب‌ها ماه محرم ماه صفر شیراز عاشورا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماه محرم ماه صفر شیراز ماه محرم ماه صفر شیراز عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۴۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی بسیج اساتید دانشگاه پیام‌نور فارس از عملیات «وعده صادق»

ایسنا/فارس در پی عملیات غرورانگیز و خیبرشکن دلیرمردان نظامی ایران اسلامی «وعده صادق» بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان فارس پیامی صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

«... إنّا مِنَ المُجرمین مُنتَقِمون»

مقارن با عملیات غرورآفرین و قاطع نیروهای مسلح کشور به خصوص نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که با موشک باران پایگاه‌های نظامی رژیم پوشالی تا دندان مسلح صهیونیست، پاسخی محکم و مجازاتی در خور برای این دشمن دیرینه انسانیت رقم زد، بسیج اساتید دانشگاه پیام‌نور فارس در همراهی با اقشار مختلف مردم در شکرگزاری این امر عظیم، قدردان و  دست‌بوس فرزندان سلحشور و غیور این آب و خاک است و آرزوی سلامتی، اقتدار و پیروزی روز افزون آنان را تا رسیدن به وعده صادق رهبر عزیز انقلاب دارد که فرمودند: اسرائیل بیست و پنج سال آینده را نخواهد دید.

صد البته که عملیات پیروزمندانه سپاه، تنها و فقط گوشه‌ای از توان و اقتدار نظامی ایران جان، در پاسخ به شرارت‌ها و اقدام تروریستی این رژیم جعلی در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کشور سوریه بود تا همه شیاطین و دولت‌های بزدل جهان بدانند که ایران اسلامی پر قدرت‌تر از همیشه در سایه رهبری فرزانه‌ای حکیم، همچنان بر مواضع الهی و آرمان‌های امام راحل انقلاب و فرزندان شهید خود، استوار و ثابت قدم است.

در پایان بار دیگر ضمن اعلام آمادگی برای همراهی با نیروهای مسلح جهت حضور در میدان مبارزه با اسراییل کودک‌کش، از همه عزیزان دست‌اندرکار در عملیات وعده صادق، قدردانی کرده امید داریم به زودی با آزادی قدس شریف، همراه با همه جهانیان آزاده در مسجد الاقصی سجده شکر به جا آوریم که صبح نزدیک است. ان‌شاءالله.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • دهمین‌جلسه درس‌گفتارهای «سعدی‌خوانی» برگزار می‌شود
  • قدردانی بسیج اساتید دانشگاه پیام‌نور فارس از عملیات وعده صادق
  • قدردانی بسیج اساتید دانشگاه پیام‌نور فارس از عملیات «وعده صادق»
  • ‌بیستمین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی کشاورزی در شیراز برگزار می‌شود
  • تجلیل از ضرب شست شیران غیور ایران اسلامی به اسراییل
  • بدون عرفان حرکت انقلابی خشک و شکننده می‌شود
  • مسلم بن عقیل پیشگاه حماسه عاشورا
  • سلسله صفویه مردم ایران را شیعه کرد؟! 
  • در بررسی جداول بودجه اجازه تصرف در منابع و مصارف را نداریم
  • به هیچ عنوان در بررسی جداول بودجه اجازه تصرف در منابع و مصارف را نداریم