Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس قوه قضائیه در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب کشورمان گفت: قوه قضائیه برای کمک به دولت و گسترش عدالت آمادگی دارد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای، رئیس قوه قضائیه، عصر امروز در مراسم تحلیف آیت الله رئیسی، رئیس جمهور منتخب،  در صحن مجلس شورای اسلامی طی سخنانی اظهار داشت: یاد می کنم و درود می فرستم به روح بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) و شهدای گرانقدر و شهید بزرگوار و والامقام سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، همه جانبازان و آزادگان و خانواده معظم آن ها  و برای همه مرضا شفای عاجل از خداوند متعال مسئلت دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در روزهای پایانی پرخیر و برکت ماه ذی الحجه هستیم  و از خداوند سبحان می خواهم همه ما را مشمول فضائل این ماه عظیم بدارد.

رئیس قوه قضائیه افزود: از مردم متدین، بصیر و زمان شناس که با همه تلاشی که دشمنان و بدخواهان کردند مع ذلک در 28 خرداد سال 1400 در پای صندوق های رای حاضر شدند، یک بار دیگر برگ زرینی را بر افتخازات ملت مسلمان و متدین و انقلابی افزودند و با انتخاب فردی که شایسته و مورد نظر آنها بود، اجرای مسائل حکومت را برای یک دوره چهار ساله به او سپردند. برای این مردم عزیز نیز عزت و سربلندی از خداوند خواستارم.

اژه ای ضمن تشکر از برگزار کنندگان انتخابات یادآور شد: از همه برگزار کنندگان انتخابات که شرایط امن، آرام و اطمینان بخشی را برای اخذ و صیانت از آرای مردم فراهم کردند کمال تشکر را دارم و از همه کسانی که در دوره های مختلف ریاست جمهوری خدمت صادقانه به نظام و مردم داشتند، تشکر می کنم.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: مردم با انتخابشان قدرت و مسئولیت بزرگی را به دوش رئیس جمهور می گذارند. رئیس جمهور طبق قانون اساسی عالی ترین مقام کشور پس از مقام معظم رهبری است و مسئولیت اجرای قانون اساسی را بر عهده دارد.

وی گفت: این قدرت، قانون و مسئولیت امانتی است که به رئیس جمهور سپرده شده و رئیس جمهور در پیشگاه قرآن کریم به خداوند سوگند یاد می کند که پاسدار مذهب رسمی، نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی کشور باشد و سوگند یاد می کند که همه استعداد و صلاحیت خود را برای انجام مسئولیت به کار گیرد و خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور نماید.

اژه ای تصریح کرد: امیدوارم رئیس جمهور با کمک سایر قوا، نخبگان و مردم در این مسئولیت خطیر بیش از پیش موفق باشد و همان گونه که در روز تنفید مطرح کردند هر چه سریع تر در رفع مشکلات مردم، ایجاد اشتغال، کنترل بازار، کاهش تورم، گرانی سرسام اور، حمایت از تولید و سرمایه گذاری  و همچنین در از بین بردن زمینه های فساد، رانت، تبعیض و اصلاح ساختارهای پیچیده اداری اقدام عاجل داشته باشند.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: امیدواریم رئیس جمهور نسبت به اجرای همه اصول قانون اساسی مخصوصا بندهای 16 گانه اصل سوم قانون اساسی و اصولی که حقوق آحاد جامعه را تامین می کند، اهتمام لازم داشته باشند.

وی در پایان گفت: قوه قضائیه برای کمک به دولت، گسترش عدل، عدالت، حمایت از آزادی های مشروع و مبارزه با فساد آمادگی لازم را دارد.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس قوه قضائیه قوه قضائیه محسنی اژه ای رئیس قوه قضائیه قوه قضائیه محسنی اژه ای رئیس قوه قضائیه قانون اساسی رئیس جمهور اژه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۴۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال پرشور مردم دامغان از رئیس جمهور در مصلای امام خمینی | تصاویر

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین،‌ دامغانی‌ها در دومین روز از سفر دولت سیزدهم به استان سمنان، میزبان آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی شدند.

کد خبر 845502 برچسب‌ها خبر مهم استان سمنان سید ابراهیم رئیسی دولت سیزدهم

دیگر خبرها

  • استقبال پرشور مردم دامغان از رئیس جمهور در مصلای امام خمینی | تصاویر
  • دستورات رئیس‌جمهور برای حل برخی مسائل اولویت‌دار استان سمنان
  • کم آبی و کاهش رشد جمعیت از چالش‌های اصلی استان سمنان هستند
  • تغییر استاندار مازندران تکذیب شد
  • انتظار مردم از دولت ، کار جهادی و انقلابی است
  • رئیس جمهور: تاثیر آمارها بر رضایت اجتماعی بررسی شود
  • توصیه مهم رئیس جمهور به مدیران برای افزایش رضایت اجتماعی
  • مردم استان استقبال شایسته و خوبی از رئیس جمهور خواهند کرد
  • جاسوسی گسترده دولت لهستان با نرم افزار اسرائیلی پگاسوس
  • ۱۳ هزار فقره تسهیلات بانکی به مردم استان سمنان پرداخت شد