Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-29@02:18:55 GMT

عکس یادگاری مهمانان مراسم تحلیف با رئیسی

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۳۴۷۵۴

عکس یادگاری مهمانان مراسم تحلیف با رئیسی

عکس یادگاری مهمانان مراسم تحلیف با رئیسی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: تابناک

کلیدواژه: المپیک 2020 توکیو علی داوودی محمدرضا گرایی حسن یزدانی مراسم تحلیف ریاست جمهوری سید ابراهیم رئیسی مراسم تحلیف عکس یادگاری المپیک 2020 توکیو علی داوودی محمدرضا گرایی حسن یزدانی مراسم تحلیف ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۴۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمارت مشیر دیوان سنندج; یادگاری ناشناخته از قاجار+ فیلم

عمارت مشیر دیوان یکی از بناهای تاریخی و دیدنی سنندج بوده که در دوران قاجار ساخته شده و معماری آن بازدیدگنندگان را مجذوب خود خواهد کرد، اما این‌ روزها مغفول مانده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، دوره قاجار جزو دوره‌هایی به شمار می‌رود که در آن هنر معماری ایرانی از رونق خوبی برخوردار بوده و بناهای زیبایی در این دوره شکل گرفته‌اند؛ بناهایی که همگی در اوج هنرمندی بنا شده و در سراسر ایران پراکنده گشته‌اند.

عمارت مشیر دیوان در محله‌ قدیمی سرتپوله در خیابان شهدا شهر سنندج قرار دارد و یکی از بناهای مشهور دوره قاجاریه است. این بنا با شیوه و اسلوب معماری ایران به ویژه محوطه یک ایوانی، در دوره قاجاریه به تلاش «میرزا یوسف مشیر دیوان»، پسر میرزا رضای وزیر کردستانی مشاور و جانشین حاکم منطقه به نام «میرزا رضای وزیر کردستانی» در اوایل دوره قاجار در مساحتی در حدود 3650 متر ساخته شده است.

در گذشته چون جلسات مهم ایالتی یا استانی در این منزل تشکیل می‌شده است بر روی سردرِ عمارت جان پناه و محل‌های نگهبانی ایجاد شده تا خانه از گزند مهاجمان در امان باشد.

عمارت مشیر دیوان سالیانی چند نیز محل استانداری کردستان بوده است، سر در ورودی بنا هلالی و دارای شش خواجه‌نشین است که آن را «سر درب جلوخانی» می‌گویند و در واقع نمادی از معماری کلاسیک ایرانی است. گچبری‌ها و حجاری‌های روی ایوان با طرح‌های گیاهی و طرح پرندگان نیز از تزئینات این بخش بناست.

زیبا‌ترین بخش بنای عمارت مشیر دیوان، تالار اصلی با کلاه فرنگ بزرگ آن است.

عمارت مشیر دیوان هفت حیاط دارد که هر یک از آنها دارای آب نمایی جداگانه با طرح متفاوت و در عین حال مرتبط با دیگرآب نماهاست و شامل بخش‌های خصوصی، عمومی، تشریفاتی، خدماتی و بهداشتی است.

در بخش اصلی ساختمان، ایوان ستون‌دار، تالار، حیاط و آب نما قرار گرفته و درب و پنجره‌های آن از تلفیق گرده‌ چینی چوب و شیشه رنگی اتاق‌ها را زینت داده است.

حجاری روی سنگ ازاره و ستون‌هایی با تزئینات گچ‌بری طنابی و مقرنس کاری از جمله تزئینات بسیار شاخص عمارت مشیر دیوان است.

ابتکار در صنعت گره‌چینی چوب و ارسی‌سازی به نحو چشمگیر در فضاهای بازشو و دعوت کننده و حدفاصل فضاهای بسته و نیمه باز و باز توسط استادکاران سنندجی انجام یافته است.

حمام عمارت مشیر دیوان در حیاط اندرونی عمارت واقع شده و چون سایر حمام‌های قدیمی از بخش‌های سر بینه خلوتی و خزینه تشکیل شده است، تزئینات آهک‌بری با نقوش گیاهی و حیوانی بر زیبایی این بخش افزوده است. سیستم آبرسانی از آب جاری و قنات‌های پرآب منطقه و اجرای کانال‌کشی‌، لوله‌کشی سنتی، لوله‌های تنبوشه است.

براساس این گزارش، این بنا یک از بناهای شاخص تاریخی در سطح شهر سنندج پس از عمارت تاریخی خسروآباد است و پس از تملک کامل آن این بنای تاریخی به‌عنوان یک کاربری فرهنگی مرمت و بازسازی شده و اکنون به خانه خلاق صنایع دستی و کسب و پیشته تبدیل شده است. این آثار تاریخی آنچنان که باید و شاید مورد توجه مسئولان قرار نگرفته و برای بسیاری از مردم نیز ناشناخته است.

در ادامه گزارش ویدئویی از حال و روز عمارت مشیر دیوان را می‌بینید:

.

استان کردستان دارای جاذبه‌های طبیعی و اماکن تاریخی و دیدنی متعددی بوده که سفر به این شهر خوش آب و هوا با مردمانی مهمان نواز و دیدن این ظرفیت‌های بی‌شمار از نزدیک، خاطرات دلچسبی را برای مهمانان به یادگار خواهد گذاشت. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رییسی رکورد پرواز دلار را به نام خود زد + عکس
  • کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود
  • عکس| یادگاری عجیب علیرضا جهانبخش روی پای دختر هلندی!
  • عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد
  • کاروانسرای شاه عباسی کرج یادگاری از دوره صفوی
  • (عکس) یادگاری عجیب علیرضا جهانبخش روی پای دختر هلندی!
  • عضو جدید شورای شهر اردکان تحلیف شد
  • عمارت مشیر دیوان سنندج; یادگاری ناشناخته از قاجار
  • سناریوهای آینده کاظم صدیقی؛ حذف از فهرست مهمانان نوروزی رئیسی!
  • عمارت مشیر دیوان سنندج; یادگاری ناشناخته از قاجار+ فیلم