Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@08:45:58 GMT

طوفان سهمگین در چین و دستور تخلیه منازل

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۳۴۸۹۳

طوفان سهمگین در چین و دستور تخلیه منازل

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های ملی چین روز پنجشنبه گزارش دادند که مقامات استان فوجیان و گوانگ دونگ در جنوب شرقی چین به دلیل وقوع طوفان لوپیت دستور تخلیه منازل از سوی ساکنان  مناطق ساحلی را دادند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا به نقل از مرکز ملی هواشناسی (NMC)، طوفان لوپیت، ساعت ۱۱:۲۰ صبح (۰۳:۲۰ به وقت گرینویچ) در استان گوانگ دونگ جنوبی به وقوع پیوست و بیش از ۳۳ هزار نفر که ساکن این مناطق آسیب دیده بودند، مجبور به  تخلیه منازل خود شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش بینی می‌شود استان فوجیان امروز (پنج شنبه) در برخی شهر‌ها با بارش شدید باران همراه باشد. به همه قایق‌های ماهیگیری دستور داده شد که به نزدیکترین بندر برسند و فعالیت‌های گردشگری در دریا باید تعلیق شود. عملیات قطار‌ها و کشتی‌های سریع‌السیر در فوجیان به طور موقت متوقف شده است.

هواشناسی معتقد است طوفان تا سه روز دیگر بر مناطق دیگر تأثیر می‌گذارد و باعث بارش شدید باران می‌شود. چین به دلیل طوفان لوپیت اعلام وضعیت اضطراری  کرده است.

چندی پیش، باران‌های سیل آسایی که شهر ژنگژو، مرکز استان بسیار پرجمعیت هنان را فرا گرفت، سبب شد تا یک سکوی مترو و یک تونل جاده‌ای در آب فرو رود و سیل ده‌ها خودرو را با خود ببرد.

مقامات محلی چین از افزایش ناگهانی شمار قربانیان بارش باران‌های سیل آسا در مرکز این کشور و سه برابر شدن آن خبر دادند. آمار قربانیان سیل در مرکز چین ۳۰۲ نفر اعلام شده است. ۵۰ نفر نیز ناپدید شدند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طوفان چین سیل چین حوادث بین الملل حوادث طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۴۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع باران و مه در برخی جاده های خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: هم اکنون پدیده مه گرفتگی موجب کاهش دید افقی رانندگان در جاده ترانزیتی درگز- قوچان در محدوده گردنه تیوان شده است.

یوسف بنی اسدی افزود : بارش باران نیز در خواف، هم اکنون سطح جاده ها در این شهرستان را لغزنده کرده است.

وی بیان کرد: مطابق پیش بینی اعلام شده از سوی سازمان هواشناسی، برخی جاده های استان از عصر امروز تحت تاثیر بارش باران خواهند بود.

طول راه‌های استان خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر است که از این میزان ۵۴۵ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های شهری، ۵۷۴ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های روستایی و ۵۸۶ کیلومتر آن مربوط به مناطق کولاک و مه‌گیر است.

 
 

دیگر خبرها

  • شدت باران در استان یزد و آبگرفتگی معابر شهر یزد+عکس
  • بارش باران سیل آسا در یزد
  • وقوع باران و مه در برخی جاده های خراسان رضوی
  • ارتش رژیم صهیونیستی دستور تخلیه جدید در شمال غزه را صادر کرد
  • تخلیه آب از منازل در روستای ده جمال شهرستان بهاباد یزد+ تصاویر
  • سیل به شهر تاریخی کاشان هم رسید | آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی + ویدئو
  • تلاش برای تخلیه سیلاب از منازل زرند/تخریب شبکه آب شرب ٨ روستا
  • امدادرسانی٩تیم عملیاتی هلال احمربه مردم زرند/تخلیه آب منازل
  • محور هراز باز شد
  • محور هراز بسته شد