Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@13:29:52 GMT

۵۰۰ حوزه علمیه خواهران در کشور فعال است

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۳۵۰۰۰

۵۰۰ حوزه علمیه خواهران در کشور فعال است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور عصر پنجشنبه در نشست معارفه مدیر جدید حوزه‌های علمیه خواهران اردبیل اظهار کرد: در استان اردبیل نیز به تناسب توسعه حوزه‌های علمیه خواهران هشت باب حوزه در شهرستان‌های مختلف راه‌اندازی شده تا خواهران تحصیلات علمیه خود را در این مراکز انجام دهند.

وی تصریح کرد: در دو سطح دو و سه که معادل لیسانس و فوق لیسانس است، فعالیت تحصیلی خواهران را در حوزه‌های علمیه شاهد هستیم که قطعاً در سال‌های آینده این فرآیند توسعه علوم و آموزش‌های فراگیر تقویت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه در حال حاضر در حوزه‌های علمیه خواهران در کشور فعالیت‌های خوب پژوهشی و آموزشی در حال ارائه به علاقمندان است، گفت: استقبالی که در سال‌های اخیر از سوی بانوان برای تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران انجام شده بی‌نظیر بوده و در استان‌های مختلف این فرآیند ادامه دارد.

در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز به اهمیت و جایگاه نظام خانواده و تلاش نظام غرب در بر هم زدن ارکان این نظام ارزشمند را یادآور شد و افزود: نظام غرب با انواع حیله‌ها و ترفندهای رسانه‌ای و تبلیغاتی کانون خانواده را مورد هجمه قرار داده تا به نوعی اهداف شوم خود را در پیکره خانواده‌ها پیاده کند.

آیت‌الله سید حسن عاملی به اهتمام جدی حوزه‌های علمیه برای ترویج عناصر ارزشمند دینی و اسلامی در تحکیم بنیان خانواده را یادآور شد و خاطر نشان کرد: زن عفیف، فرزندان صالح و کانون گرم خانواده همواره مورد طمع نظام بیگانه قرار گرفته و سعی کردند به اشکال مختلف به این ارکان نظام خانواده ضربه بزنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در این ساختار آنچه که مهم به نظر می‌رسد تربیت نسل شایسته و صالح است که زنان نقش‌آفرین اصلی در این عرصه هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با بیان اینکه بیش از هر زمان دیگر نظام خانواده به مؤلفه‌های ارزشی و اعتقادی نیاز دارد، بیان کرد: ضروری است با یک حرکت بنیادین به سمت تعالی بیشتر حرکت کرده و به تقویت باورهای دینی و همچنین مؤلفه‌های ارزشمند در این عرصه کمک کنیم که بانوان تحصیل‌کرده اصلی‌ترین نقش را در این حوزه می‌توانند ایفا کنند.

کد خبر 5274708

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه علمیه اردبیل حوزه علمیه خواهران امام جمعه اردبیل ویروس کرونا واکسن کرونا بوشهر شورای شهر آمار کرونا شیوع کرونا کرمانشاه محرم 1400 گرگان ماه محرم اردبیل واکسیناسیون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایلام حوزه های علمیه خواهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۵۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه اعلام شد

معاونت پژوهش حوزه های علمیه کشور جزئیات کامل فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال و هشتمین جشنواره مقالات علمی حوزه را اعلام کرد.

همایش کتاب بیست‌وششم ویژه:

کتاب‌های چاپ اول حوزویان در سال ۱۴۰۲

پایان‌نامه‌های سطح۴ یا دکتری دفاع شده در سال ۱۴۰۲

مقالات علمی پژوهشی و علمی ترویجی حوزویان که در سال ۱۴۰۲ در نشریات علمی منتشر شده است

محورهای همایش:

«جهاد تبیین»، «فقه معاصر»، «ابعاد علمی بیانیه گام دوم انقلاب»، «زن و خانواده»، «الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت»، «علوم انسانی اسلامی، فضای مجازی»، «آسیب های اجتماعی»، «جمعیت»، «اقتصاد مقاومتی»، «سبک زندگی اسلامی»، «هنر (فلسفه هنر، هنر در اسلام)»، «محیط زیست و منابع طبیعی».

مهلت ارسال آثار:

پایان اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

ثبت‌نام اینترنتی:

https://ketabehowzeh.ismc.ir

راه ارتباطی:

۰۲۵۳۳۱۳۳۶۰۳

۰۲۵۳۳۱۳۳۶۰۴

۰۲۵۳۳۱۳۳۶۰۵

تلفن جشنواره:

۰۲۵۳۳۱۳۳۶۰۸

۰۲۵۳۳۱۳۳۶۰۹

نشانی دبیرخانه:

قم، جمکران، بلوار انتظار، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه

دیگر خبرها

  • مصارف مالیات به خوبی برای شهروندان تبیین شود
  • باید در اخذ مالیات مراقب نارضایتی مردم بود
  • باید فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه ترویج پیدا کند
  • توازن و عدالت در اخذ مالیات باید لحاظ شود
  • خام فروشی ثروت‌ها و منابع طبیعی را یکی از مشکلات جامعه است
  • آیت‌الله اعرافی: بانکداری ایران باید پاکیزه شود
  • شهدا عزت کشور و نظام جمهوری اسلامی هستند
  • فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه اعلام شد
  • بیانیه حوزه علمیه خواهران هرمزگان در حمایت از عملیات وعده صادق
  • تعاونی‌های حوزه فرهنگ و هنر در استان‌ها فعال شوند