Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@18:18:25 GMT

ضرورت پرهیز اعضای شورای شهر بناب از تک روی و حاشیه سازی

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۳۵۱۲۵

ضرورت پرهیز اعضای شورای شهر بناب از تک روی و حاشیه سازی

به گزارش خبرنگار مهر، شهریار فتحی ظهر پنج شنبه در آئین تحلیف و آغاز به کار شورای ششم بناب گفت: اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر بناب سازوکاری تعریف کنند که در تصمیم گیری ها از خرد جمعی، صاحب نظران، دلسوزان و نخبگان استفاده و بهره ببرند.

وی افزود: حرکت در چارچوب قانون، تصمیمات شفاف، پاسخگویی به موقع، پرهیز از شائبه تصمیمات در راستای منافع شخصی و در نظر گرفتن منافع و مصالح عموم مردم عمده مسائلی هستند که از آنها به خوبی صیانت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب با تأکید بر ضرورت پرهیز اعضای شورای شهر از تک روی و حاشیه سازی در شورا از اعضای شورای ششم خواست به سوگندی که امروز به آن قسم خوردند، به سوگند خود تا آخر دوره چهارساله پایبند باشند.

فتحی گفت: راه یافتگان به شورای ششم ضمن اینکه جایگاه و مشروعیت این نهاد را بالا ببرند، در راستای منافع و مصالح عمومی حرکت و تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه تلاش و برنامه ریزی برای کسب درآمد پایدار در شهرداری بناب در دستور کار شورای ششم قرار گیرد؛ تصریح کرد: اعضای شورای ششم بایستی به دنبال انتخاب یک شهردار قوی و بدون حاشیه باشند.

رئیس شورای تأمین شهرستان بناب خاطرنشان کرد: شورای ششم با انگیزی و انرژی وافر بدون جانبداری از گروه و جناحی در جهت رفع مشکلات مردم گام بردارند و تصمیم گیری های خود را بر اساس مصلحت و منافع عموم معطوف کنند و شهرداری را انتخاب کنند که در حد و اندازه بناب بوده و به هیچ فرد و گروهی وابسته نباشد.

فتحی همچنین اعضای شورای ششم شهر بناب توصیه کرد: تا حد توان شورا را به سمت مدیریت اجرایی سوق دهید نه مسائل سیاسی و سعی شود در انتخاب شهردار نهایت وسواس به کار گرفته شود و اگر غیر از این اتفاق بیفتد، روی ما حسابی باز نکنید.

فرماندار بناب در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در مباحث شهرسازی بناب حرفی برای گفتن ندارد و در این حیطه مشکلات اساسی داریم؛ تصریح کرد: هر کسی که به فکر تقسیم بندی بناب باشد، بزرگ‌ترین خیانت را در حق این شهرستان انجام داده است.

این گزارش حاکی است، در این نشست آئین تحلیف شورای اسلامی دوره ششم شهر بناب برگزار و اعضای آن سوگند یاد کردند.

گفتنی است، شورای اسلامی شهر بناب دارای ۷ عضو اصلی و ۲ عضو علی البدل است.

کد خبر 5274719

منبع: مهر

کلیدواژه: بناب فرمانداری بناب شورای شهر ویروس کرونا واکسن کرونا شورای شهر بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا کرمانشاه محرم 1400 گرگان ماه محرم اردبیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی واکسیناسیون ایلام اعضای شورای شورای ششم شهر بناب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۵۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستا‌های حاشیه شیراز مظلوم‌ترین روستا‌های فارس هستند

رئیس شورای اسلامی شهرستان شیراز، مظلوم‌ترین روستا‌های سراسر استان فارس را روستا‌های حاشیه مرکز استان دانست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، محمدتقی تذرویی به بیان شرح وظایف و حدود اختیارات این شورا پرداخت و گفت: قانون‌گذار 32 شرح وظیفه برای این شورا تعریف کرده است که به جز مساله انتخاب شهردار، شامل همان وظایفی است که برای شورای اسلامی شهر تعریف شده است.

وی با بیان اینکه شورای شهرستان هیچ‌گونه بازوی اجرایی، بودجه و امکاناتی ندارد، افزود: شورای شهرستان قدرتی دارد که شاید شورای شهر نداشته باشد. شورای شهرستان در پشتیبانی از بخش‌ها، شهر‌ها و روستا‌های حوزه استحفاظی، نقشی دارد که این نقش باید توسط مدیران دستگاه‌های مختلف مورد توجه قرار بگیرد. 

رئیس شورای اسلامی شهرستان شیراز با بیان اینکه شهرستان شیراز شامل سه بخش مرکزی، ارژن و سیاخ دارنگون است که چهار شهر شیراز، صدرا، داریون و خان زنیان را زیر پوشش دارد، گفت: شورای اسلامی شهرستان شیراز دارای 8 عضو است که از هر بخش یک عضو، از هر شهر یک عضو در آن حضور دارند و فقط شهر شیراز به واسطه جمعیتی که دارد، دارای 2 عضو در این شورا است. 

وی با بیان اینکه یکی از وظایف شورای شهرستان، ارتباط گرفتن برای حل مشکلات است، گفت: یکی دیگر از کار‌های موثری که شورای شهرستان می‌تواند انجام دهد، ارائه پیشنهاد به شهردارها، فرمانداران و شورای عالی استان است.

وی قدرت شورای عالی استان‌ها را معادل قدرت 5 وزیر توصیف کرد که می‌توانند پیشنهاد یا لایحه به مجلس ارائه بدهند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان شیراز افزود: در سه سال گذشته توانستیم یک کرسی و جایگاه در شورای اداری شهرستان باز کنیم و حالا در برخی سازمان‌ها صاحب‌نظر هستیم و در هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری نیز عضویت داریم. 

تذرویی با بیان اینکه 134 روستا در شهرستان شیراز قرار دارند و عضو شورا هستند، گفت: در سه ماه گذشته، کمیته پیگیری کمیته دستورات استاندار تشکیل شده است تا مواردی که به وجود می‌آید را با مدیران کل مطرح کرده و پیگیری کنیم.

وی مظلوم‌ترین روستا‌های سراسر استان فارس را روستا‌های نزدیک به مرکز استان دانست و گفت: یکی از مشکلات، جمعیت رو به رشد روستا‌های نزدیک شهر شیراز است که دردسر‌هایی را برای دهیاری‌ها و مجموعه شورای روستا به‌وجود می‌آورد، از جمله اینکه به دلیل ثابت بودن سهمیه آرد، مشکل کمبود نان به‌وجود می‌آید.

رئیس شورای اسلامی شهرستان شیراز با بیان اینکه وضعیت طرح هادی نیاز به گسترش دارد، اما هنوز اتفاق نیفتاده است، گفت: جمعیت درون روستا مجبور است خارج از طرح هادی به ساخت‌و‌ساز ادامه دهد که این خودش تخلف محسوب می‌شود. ضمن اینکه سرشماری نفوس و مسکن هنوز به روز نشده است و این هم یکی دیگر از مشکلات محسوب می‌شود.

وی به تعداد بسیار زیاد باغ شهری‌ها در مجموعه شهرستان اشاره کرد و گفت: این مسئله هم مشکلات زیادی را در زمینه‌های مختلف ایجاد می‌کند که ما در شورا درخواست کردیم از این باغ شهری‌ها عوارض گرفته شود تا شهرداری بتواند خدمات بهتری را در این مناطق ارائه دهد افزایش بیش از حد حضور اتباع بیگانه در برخی بخش‌هایی مثل خان زنیان و ارژن و همچنین عدم برخورداری شهر صدرا از یک آرامستان، از جمله دیگر مشکلاتی بود که توسط رئیس شورا عنوان شد.

سید ابراهیم حسینی رئیس شورای شهر شیراز نیز با بیان اینکه شورای شهرستان در گذشته چنین جایگاهی نداشت، اما حالا احیا شده است، گفت: مکاتبات و جلسات متعددی برگزار شد تا وضعیت شورای شهرستان نسبت به قبل بهتر شود و مدیران شهرستان حالا احساس می‌کنند که باید خود را با شورای شهرستان هماهنگ کنند.

وی در پایان گفت: در دو سال اخیر وحدت خوبی بین اعضای شورای شهرستان بوجود آمده است.

یادآور می‌شود، در شهرستان شیراز علاوه بر 4 شهر و 3 بخش، 12 دهستان و 134 روستا نیز وجود دارد.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد/ حال رودخانه خوب نیست
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد
  • اینفوگرافیک/ حاشیه جلسه امروز هیأت دولت
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • ضرورت ارتقای ایمنی راه‌ها فرهنگ سازی و قانون مداری است
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های مازندران
  • روستا‌های حاشیه شیراز مظلوم‌ترین روستا‌های فارس هستند
  • ضرورت آموزش جمع‌آوری و تفکیک پسماند در مدارس
  • اجرای طرح نور تأمین کننده منافع زن و خانواده است
  • زنگ خطر سیلاب در ۲۳ شهر مازندران