Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، عبدالصمد خرم‌آبادی معاون قضایی دادستان کل کشور در نشست ویدئویی با بازرسان دادستانی کل کشور و مقامات قضایی استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: علیرغم آنکه برخورد با مجرمان و افراد مخل نظم و امنیت از وظایف ذاتی مقامات قضایی به ویژه دادستان‌ها به شمار می‌آید، اما در سایه این انجام وظیفه باید حق و حقوق مجرم نیز محترم شمرده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مبنای عمل در برخورد با مجرمان جرایم سبک باید اصلاح و بازپروری ایشان از طریق اعمال مجازات‌های جایگزین حبس باشد چرا که زندان و در حبس نگه داشتن افراد جدای از تحمیل هزینه ها، اثرات روانی و جامعه شناختی منفی زیادی را به دنبال دارد.

خرم آبادی در ادامه با اشاره به ماده ۲۷ آئین دادرسی کیفری بیان داشت: یکی از اقداماتی که می‌تواند در ارتقای سطح عملکرد قضات دادسرا‌ها موثر باشد اعمال ماده ۲۷ آئین دادرسی کیفری از سوی دادستان‌های مراکز استانهاست.

وی اضافه کرد: دادستان‌های مراکز استان‌ها به منظور اجرای صحیح فرآیند عدالت کیفری باید بر عملکرد سایر داستان‌ها در استان و نیز روسای دادگاه‌های بخش نظارت داشته و حسن اجرای آرای کیفری توسط ایشان را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند.

معاون قضایی دادستان کشور گفت: کمبود‌ها و نواقصی که در شعب دادسرا‌ها وجود دارد و می‌تواند در روند پروسه قضایی تاثیرگذار باشد باید توسط مقامات قضایی شناسایی و از طریق دادستان مرکز استان به ما منعکس کرد تا نسبت به رفع آن‌ها اقدامات لازم صورت پذیرد.

خرم‌آبادی در پایان اظهار داشت: بازرسان دادستانی کل کشور در پایان بازرسی‌های خود گزارش جامع اقدامات انجام شده را حضور دادستان محترم کل کشور ارائه می‌کنند و از این طریق ضمن ارزیابی روند رسیدگی به پرونده‌ها در دادسرا‌ها و عملکرد دوایر اجرای احکام، قضات کوشا و ساعی نیز شناسایی و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

گفتنی است در این نشست احمدرضا بهرامی رئیس کل دادگستری استان نیز در این نشست با تأکید بر اینکه عرف و فرهنگ حاکم بر یک منطقه بر چگونگی رسیدگی به پرونده‌ها و نحوه اجرای احکام تاثیرگذار است اظهار داشت: وضعیت قومیت‌ها و فرهنگ سنتی هر منطقه در روند کار دادگاه تاثیرگذار است و نباید وضعیت دادگاه‌ها را بدون در نظر گرفتن این مؤلفه‌ها به صورت یکسان مورد بررسی قرار داد.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از مشکلاتی که ممکن است در روند رسیدگی به پرونده‌ها از زمان تشکیل تا صدور حکم و اجرای آن وجود داشته باشد به کمبود امکانات در حوزه‌های قضایی و محرومیت استان بر می‌گردد که لازم است این موضوع از سوی مقامات عالی رتبه قوه قضائیه مورد پیگیری قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه گزارش بازرسان دادستانی کل کشور می‌تواند بر روند کار دستگاه قضایی استان تاثیرات مهم و مثبتی داشته باشد تأکید کرد: قطعاً نواقص احتمالی و اشکالات مورد نظر بازرسان محترم در دادسرا‌ها مورد پیگیری و حل و فصل قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دادستان کل کشور زندان قوه قضائیه عبدالصمد خرم آبادی مجازات جایگزین حبس دادسرا ها کل کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۵۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور معاون دادستان کل برای مراکز درمانی: همراهان بیمار فاقد اقامتگاه، اسکان موقت و ایمن داده شوند

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور طی نامه‌ای به وزیر بهداشت اعلام کرد: وضعیت همراهان بیماران بستری در تمامی مراکز درمانی دولتی و خصوصی مشخص و در طرح‌های توسعه مراکز درمانی بخش‌های همراه سرای بیماران پیش‌بینی شود.

به گزارش ایسنا، متن نامه غلامعباس ترکی بشرح زیر است:

جناب آقای دکتر عین اللهی

وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی باسلام و تحیت و آرزوی قبولی طاعات

در اخبار رسانه‌ها در روزهای اخیر آمده بود پدر و مادری جوان و شهرستانی کودک یکساله خود را بنام آراد در بیمارستان مفید تهران بستری نموده و در مجاورت بیمارستان درون خودرو بیتونه کرده بودند که در اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن جان باختند.

با توجه به اینکه این گونه اتفاقات ناگوار، علاوه بر مشکلاتی که برای بیماران و همراهان آنان به وجود می‌آورد موجب بدبینی مردم به نظام سلامت کشور گردیده و کاهش سرمایه‌های اجتماعی را در پی دارد و احتمال تکرار آن نیز دور از انتظار نیست؛ از همین روی شایسته است دستور فرمایید تدابیر زیر اتخاذ شود.

1- تمامی مراکز درمانی دولتی و خصوصی در فرم های پذیرش بیماران بستری، وضعیت همراهان بیمار بستری را مشخص نمایند.
در مواردی که فاقد اقامتگاه می‌باشند با استفاده از ظرفیت‌های موجود و عندالاقتضاء جلب مشارکت نهادهای حمایتی سازمان‌های مردم نهاد و خیرین تمهیدات لازم برای اسکان موقت و ایمن برای آنان را فراهم نمایند.

2- در طرح‌های توسعه‌ای مراکز درمانی، بخش‌های همراه سرای بیماران ضرورتا مورد پیش‌بینی قرار گیرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • صدور 31 حکم سبز جایگزین حبس در آذربایجان‌غربی
  • با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم
  • دادستان کل کشور: با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم
  • صدور ۳۱ حکم جایگزین حبس در آذربایجان غربی در حمایت از محیط زیست
  • «قانون مجازات قاچاق اسلحه» در مجلس یازدهم اصلاح می‌شود؟
  • لزوم اجرای کامل برنامه های ابلاغی دادستانی کل کشور
  • ضرورت توجه به برنامه‌های فرهنگی و تربیتی جهت کاهش وقوع جرم
  • نامه معاون دادستان کل برای تعیین تکلیف وضعیت همراهان بیمار
  • بازدید معاون دادستان کل کشور از اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی اصفهان
  • دستور معاون دادستان کل برای مراکز درمانی: همراهان بیمار فاقد اقامتگاه، اسکان موقت و ایمن داده شوند