Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@23:27:29 GMT

رییسان جمهور پرتغال و بلژیک به رییسی تبریک گفتند

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۳۵۱۸۳

رییسان جمهور پرتغال و بلژیک به رییسی تبریک گفتند

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا و براساس اعلام سفارت جمهوری اسلامی ایران در لیسبون، «مارسلو ربلو د سوسا» رئیس جمهور پرتغال با ارسال پیامی خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی رییس جمهور اسلامی ایران، از سوی خود، مردم و دولت پرتغال، تحلیف رییس جمهور جدید کشورمان را تبریک گفت و برای ایشان در پیشبرد مسئولیت مهمی که بر عهده ایشان گذاشته شده، آرزوی موفقیت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«مارسلو ربلو د سوسا» در این پیام تعهد پرتغال به توسعه مستمر روابط بین دو کشور  را مورد تاکید قرار داده  و ابراز اطمینان کرد که این امر به نفع هر دو ملت خواهد بود.

همچنین براساس اعلام سفارت جمهوری اسلامی ایران در بروکسل، «الکساندر دی کرو» نخست وزیر بلژیک با ارسال پیامی خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی رییس جمهور اسلامی ایران، تحلیف رسیس جمهور جدید کشورمان را تبریک گفت و برای ایشان در جهت پیشبرد منافع مردم ایران آرزوی موفقیت کرد.
«الکساندر دی کرو» در این پیام خاطرنشان کرد: می خواهم  از این فرصت برای تاکید بر اهمیت روابط بین پادشاهی بلژیک و جمهوری اسلامی استفاده کنم و امیدوارم در دوره ریاست جمهوری جنابعالی این روابط بیشتر توسعه یابد.

به گزارش ایرنا، مراسم تحلیف سید ابراهیم رییسی دقایقی قبل با حضور  مقامات داخلی و خارجی در مجلس شورای اسلامی برگزار شد و وی به عنوان رییس جمهور سیزدهم سوگند یاد کرد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی لیسبون سید ابراهیم رییسی پرتغال پروندهٔ خبری تنفیذ و تحلیف رییس جمهور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی لیسبون سید ابراهیم رییسی مجلس شورای اسلامی لیسبون سید ابراهیم رییسی پرتغال سید ابراهیم رییسی اسلامی ایران رییس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۵۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلسفه ملاقات وضیافت نمایندگان مجلس با ابراهیم رضایی در ژنو چه بوده است؟

 

تابناک _ یکصد و چهل و هشتمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی، شنبه چهار فروردین ۱۴۰۳ در ژنو آغاز به کارکرد. اتحادیه بین المجالس جهانی، به عنوان بزرگترین نهاد پارلمانی با بیش از ۱۸۰ عضو از پارلمان‌های جهان از سال ۱۸۸۹ میلادی تأسیس شد. این دوره از نشست مجمع با شعار «دیپلماسی پارلمانی، ایجاد پلی برای صلح و تفاهم» از تاریخ ۴ تا ۸ فرورین ۱۴۰۲ در ژنو برگزار شد. در این اجلاس تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران نیز در آن حضور داشتند.

در همین ارتباط شنیده می‌شود که در شهر ژنو یکی از افراد متواری از کشور بنام ابراهیم رضایی طی ۱۵ سال اخیر بعد از اتفاقات مربوط به بابک زنجانی از کشور فرار نمود، سکونت دارد. وی دارای بدهی‌های خیلی سنگین ارزی به بانک‌های ایرانی مانند بانک مسکن و شرکت نیکو وابسته به وزارت نفت و ... می‌باشد. بر اساس اطلاعات موثق تعدادی از نمایندگان ایرانی که در ژنو حضور دارند با این فراری و بدهکار جلسه وملاقات وضیافت داشته اند.

هدف از سکونت وی در آن شهر همیشه در صدد حضور مسئولین عالی رتیه کشور در ژنو بدلیل حضور در جلسات بین المللی و ایجاد ارتباط با آن مسئولین به مانند وزرا و معاونین وزرا و نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت استفاده از امیال تجاری خود در داخل کشور با استفاده از روابط اداری آن مسئولین دارد که می‌توان در آن به روند بازرگانی او با شرکت‌های پتروشیمی و پشتیبانی امور دام و ... اشاره کرد. در حال حاضر او دارای شرکت‌هایی در ترکیه، امارات، قطر و عمان می‌باشد.


با توجه به مطالب گفته شده امید است پیش از آغاز مجلس شورای اسلامی جدید، دستگاه‌های نظارتی با بررسی مجدانه دلیل نشست این نمایندگان (که تعدادی از آن‌ها منتخب دوره جدید نیز هستند) با این شخص در ژنو را مورد واکاوی دقیق قرار دهند و شاید شایسته‌تر باشد که در صورت صحت این موضوعات علاوه بر پیگیری‌های نظارتی شورای نگهبان در تایید صلاحیت آن‌ها تجدیدنظر نمایند.

گفتنی است؛ هیأت نمایندگی کشورمان از مجلس شورای اسلامی به ریاست مجتبی رضا خواه و با حضور عباس گلرو، الهام آزاد، احمد نادری، مجتبی یوسفی و رحیم زارع در این اجلاس شرکت کرده و در کمیته‌های تخصصی چهار گانه اعم از مجمع نمایندگان، سمینار نمایندگان زن، صلح و امنیت بین المللی، دموکراسی، حقوق بشر، توسعه پایدار و امور سازمان ملل مشارکت داشتند.

دیگر خبرها

  • وزیر دولت رییسی در مراسم ترحیم معاون خاتمی
  • تجلیل از خادمان قرآنی با حضور رییس جمهور ۱۱ فروردین برگزار می شود
  • عضو جدید شورای شهر اردکان تحلیف شد
  • فلسفه ملاقات وضیافت نمایندگان مجلس با ابراهیم رضایی در ژنو چه بوده است؟
  • رییسی: رژیم صهیونیستی یک موجودیت ضد صلح است/به حمایت از آرمان فلسطین افتخار می‌کنیم
  • مقاومت مردم غزه مساله فلسطین را به مساله جهان تبدیل کرده است
  • به حمایت خود از آرمان فلسطین افتخار می‌کنیم
  • تاکید رییسی بر فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی
  • فرار انگلیس از شکست مقابل بلژیک در لندن/ پیروزی آلمان و فرانسه و شکست پرتغال + فیلم
  • رییسی: خیرین شریکی راهبردی برای دولت هستند