Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین با اشاره به اینکه ایران همواره یکی اعضای فعال و مهم اوپک بوده و هست تصریح کرد که این کشور با عادی شدن شرایط، هیچ محدودیتی را در تولید و صادرات نفت خود نمی‌پذیرد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، کاظم غریب‌آبادی امروز (پنجشنبه، ۱۴ مردادماه) در حساب کاربری توئیترش نوشت: «این موضوع، صرفا یک تصمیم ملی خواهد بود نه تصمیمی که از طریق تلاش‌های مشترک اتخاذ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

پیش‌تر میخائیل اولیانوف، سفیر و نماینده دائم روسیه در وین با انتشار متنی در حساب کاربری توئیترش، اظهارامیدواری کرده بود که با لغو تحریم‌ها، ایران به تلاش‌ها برای حفظ ثبات بازار نفت بپیوندد.

وی گفته بود: ایران پس از احیای صادرات نفت خود، در اقدام‌های اوپک پلاس برای تثبیت قیمت‌ها در بازار جهانی نفت مشارکت می‌کند.

وی در توئیتی در پاسخ به توئیت نماینده ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین نوشته بود: «یک پیام مهم. امیدواریم که پس از لغو تحریم‌های ایران و احیای صادرات نفت این کشور، تهران به تلاش‌های اوپک پلاس برای حفظ ثبات بازار جهانی نفت بپیوندد.»

غریب‌آبادی نیز در حساب کاربری توئیترش نوشته بود: «ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به پیام تبریک محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل اوپک، از دبیرخانه این سازمان بخاطر تلاش هایش برای حفظ ثبات در بازار جهانی نفت در طول دو سال اخیر قدردانی کرده و برای او و همکارانش آرزوی موفقیت کرد.»

ائتلاف اوپک پلاس از ۲۳ کشور تولیدکننده عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) تشکیل شده است.

این ائتلاف ماه آوریل ۲۰۲۰ در میانه رکود تقاضا ناشی از شیوع ویروس همه‌گیر کرونا و کاهش قیمت‌ها، تولید خود را به طور بی‌سابقه‌ای ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داد. این نهاد به تدریج بخشی از عرضه را احیا کرد و رقم کاهش عرضه را به حدود ۵.۸ میلیون بشکه در روز رساند.

اعضای اوپک پلاس در نوزدهمین نشست وزارتی این ائتلاف ضمن موافقت با تغییر خط پایه تولید پنج کشور از مه ۲۰۲۲ و افزایش عرضه روزانه ۴۰۰ هزار بشکه برای هر ماه تا دسامبر ۲۰۲۲ موافقت کردند.

منبع: شانا

کلیدواژه: کاظم غریب آبادی اوپک بازگشت ایران به بازار نفت صادرات نفت اوپک پلاس تلاش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۵۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۱۳۶ هزار تن تخم مرغ در سال گذشته

 محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی در گفت‌وگویی رادیویی عنوان کرد: مسؤولیت اصلی وزارت جهاد کشاورزی تولید غذای سالم، کافی و در دسترس در داخل کشور و برداشتن محدودیت‌های صادراتی است.

وی با اشاره به بارش‌ها از نیمه دوم بهمن ماه در ادامه افزود: با توجه به تغییرات اقلیمی در جهان و قرار گرفتن ایران در کمربند منطقه خشک و نیمه‌خشک، برای استفاده از منابع از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌های کشاورزی، مؤسسات تحقیقاتی و پژوهشگران متخصص درصدد تأمین منابع با افزایش بهره‌وری هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر نقش حاکمیتی دولت خاطر نشان کرد: یکی از راهبردهای وزارت جهاد کشاورزی، واگذاری وظایف به شرکت‌ها، تشکل‌ها، تعاونی‌ها و دانش‌بنیان‌ها است تا ضمن تأمین نیاز داخل، در بازارهای منطقه و بین‌المللی ایفای نقش کنیم.

نیکبخت با ارائه آماری در حوزه صادرات گوجه، پیاز و سیب‌زمینی عنوان کرد: با توجه به اینکه هر سال با نوسان قیمت این سه محصول روبرو بودیم، با صادرات ۱۰ هزار تنی گوجه، پیاز و سیب زمینی، ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های تولید و صادرات برداشته شد؛ به طوری که در سال ۱۴۰۲ علاوه بر تولید و تنظیم بازار تخم مرغ به صادرات بیش از ۱۳۶ هزار تن تخم مرغ دست یافتیم.

وزیر جهاد کشاورزی اولویت بعدی وزارت جهاد کشاورزی را حوزه آبخیزداری دانست و گفت: با وجود ظرفیت‌های بسیاری که در تولید ماهیان زینتی، گرمابی، سردابی و تولید در قفس داریم، فقط ۱۵ درصد از ظرفیت کشور استفاده شده که با وجود ۵۵۰ حلقه چاه می‌توان از این منابع در جهت پرورش ماهی، زراعت و باغبانی استفاده کرد.

نیکبخت ظرفیت سواحل شمال و جنوب کشور را برای سرمایه‌گذاری بسیار بی‌نظیر دانست و اظهار امیدواری کرد تا علیرغم تأمین داخلی، بتوان از تولید پایدار در صنایع تکمیلی و تبدیلی و صادرات بهره برد. باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • فعالیت گمرکات خوزستان در تعطیلات نوروز
  • صادرات بیش از ۱۳۶ هزار تن تخم مرغ در سال گذشته
  • امضای قرار داد پنج ساله صادرات گاز به عراق
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ / تارا چند؟
  • افزایش ذخایر آمریکا سد راه صعود نفت شد
  • پتانسیل تولید ۲ میلیون تن ماهی در قفس وجود دارد
  • آخرین تحولات قیمت نفت
  • افزایش ۵۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران از ابتدای ۲۰۲۴
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳/ قیمت جانشین پژو پارس در بازار
  • صادرات مرغ از سرگرفته شد