Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس قوه قضاییه گفت: در جریان سفر سال گذشته توافقات سه‌گانه مهمی میان سازمان بازرسی، سازمان زندان‌ها و دادستانی کل کشور ایران با طرف عراقی منعقد شد که باید هر چه سریع‌تر اجرایی شود.

خبرگزاری میزان -حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای عصر امروز پنجشنبه (۱۴ مرداد) در نخستین دیدار دوجانبه بین‌المللی خود در جایگاه ریاست قوه قضاییه، با «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق و هیئت عالی‌رتبه قضایی این کشور در تهران دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار طرفین بر گسترش و تعمیق همکاری‌های قضایی و حقوقی در حوزه‌های مختلف تاکید کرده و خواستار بکارگیری همه ظرفیت‌های موجود در این راستا شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در این دیدار بر پیگیری و اجرایی شدن توافقات سفر بهمن‌ماه سال گذشته هیئت عالی‌رتبه قضایی ایران به عراق تاکید کرد و گفت: در جریان سفر سال گذشته توافقات سه‌گانه مهمی میان سازمان بازرسی، سازمان زندان‌ها و دادستانی کل کشور ایران با طرف عراقی منعقد شد که باید هر چه سریع‌تر یک کمیته برای اجرایی شدن این توافقات آغاز به کار کند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به تردد ۲۱ هیئت میان ایران و عراق ظرف یک سال و چهار ماه گذشته، این موضوع را نشان‌دهنده ارتباطات وسیع، نزدیک و مستحکم دو طرف دانست و خواستار آن شد که این روابط عمق راهبردی بیشتر و بهتری پیدا کند.

«فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق نیز در این دیدار هدف از سفر خود به ایران را با دو هدف تبریک به رئیس‌جمهور جدید و همچنین رئیس جدید قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و برای حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در مسئولیت جدید آرزوی توفیق کرد.

رئیس شورای عالی قضایی عراق با بیان اینکه تعمیق روابط دو کشور ایران و عراق به سود هر دو کشور خواهد بود، خواستار تعیین تکلیف و روشن شدن برخی مسائل قضایی بلاتکلیف بین دو کشور شد و گفت: کشور عراق هم مجدانه به دنبال اجرایی‌شدن توافقات سفر سال گذشته هیات عالی‌رتبه قضایی ایران است.

بیشتر بخوانید: حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای: قوه قضاییه برای کمک به دولت، گسترش عدالت و حمایت از حقوق مردم و آزادی‌های مشروع آمادگی لازم را دارد/ دستگاه قضا در مبارزه بی امان با فساد در ساحت‌های مختلف جدی‌تر از همیشه خواهد بود

انتهای پیام/

برچسب ها: قوه قضائیه محسنی اژه ای

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قوه قضائیه محسنی اژه ای حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای ایران و عراق قوه قضاییه سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۵۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای روابط راهبردی با همسایه سبز

ایران نخستین کشوری بود که در سال ۱۹۴۷ پس از استقلال پاکستان این کشور را به رسمیت شناخت و از روز اول، ایران و پاکستان دست دوستی را به سوی یکدیگر دراز کردند و اگر از نظر تاریخی نگاه کنیم، در سیاست خارجی پاکستان ایران نیز همواره حائز اهمیت بوده است. پاکستان در مجامع و سازمان‌های بین‌المللی همواره از ایران حمایت کرده و ایران هم در مجامع بین‌‎المللی حامی پاکستان بوده است.

مردم پاکستان که همواره حامی ایران بوده و ارادت خودشان را نسبت به انقلاب اسلامی نشان دادند، اکنون هم دارند برای استقبال از سید ابراهیم رئیسی آماده می‌شوند. استقبال بی‌نظیر مردم از سفر آیت‌الله خامنه‌ای رئیس‌جمهور وقت جمهوری اسلامی ایران در دی‌ماه ۱۳۶۴ به پاکستان، سبب حیرت جهانیان شد. به اذعان رسانه‌ها در این روز بر اثر کثرت حضور مردم خودرو حامل آیت‌الله خامنه‌ای چندین بار روی دستان استقبال کنندگان بلند شد.
سید ابراهیم رئیسی پس از پاسخ تنبیهی به رژیم اسرائیل به پاکستان سفر می‌کند و با توجه به اینکه مردم پاکستان از آمریکا و اسرائیل تنفر شدیدی دارند، رئیس جمهور ایران را یک قهرمان می‌دانند و با انتشار هزاران پست در فضای مجازی خطاب به دولت، خواستار استقبال عمومی از ایشان و حتی سخنرانی در جمع مردم مسلمان هستند.

این سفر دکتر رئیسی به‌عنوان یک همسایه و کشور اسلامی یک پیام آشکار به اسرائیل و متحدانش است که پاکستان دارای بمب اتمی در هرگونه اشتباهی علیه ایران کنار مردم و دولت جمهوری اسلامی ایستاده است.

ملت و دولت پاکستان همیشه حامی ملت و دولت ایران بودند و در عملیات اخیر «وعده صادق» شاهد بودیم پاکستانی‌ها از این اقدام حمایت کرده و ملت پاکستان در برخی از شهرها از جمله کراچی این پیروزی را جشن گرفتند و در این اوضاع این سفر یک پیام آشکار به اسرائیل و متحدانش دارد که پاکستان با وجود تمامی تلاش دشمنان برای دوری دو ملت، در هرگونه اشتباهی از طرف آمریکا و دیگر متحدانش در کنار مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران ایستاده است.

افکار عمومی در پاکستان اکنون بیش از قبل به‌علت عملیات وعده صادق همسو با ایران است و مردم پاکستان بسیار استعمارستیز هستند و این می‌تواند از نظر اقتصادی، سیاسی و امنیتی دستاوردهای خوبی برای دو کشور به همراه داشته باشد.
براساس اعلام برخی از مقامات پاکستانی وضعیت خط لوله صلح -که قرار است گاز ایران را به پاکستان و شبه قاره هند صادر کند- در این سفر تعیین تکلیف خواهد شد و پس از اعلام سفر آیت‌الله رئیسی این موضوع در فضای عمومی پاکستان به مطالبه اول و جدی مردم تبدیل شده و از دولتمردان پاکستان خواستار تعیین‌تکلیف این پروژه حیاتی هستند.
براساس اخبار رسیده، سران دو کشور همچنین افزایش تجارت متقابل از ۲ میلیارد دلار به ۵میلیارد دلار را بررسی خواهند کرد و توافق‌نامه تجارت آزاد نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت.

پیش از انتخابات مجلس پاکستان، یک حادثه ناگوار میان ایران و پاکستان رخ داد، اما این دو کشور توانستند در کمترین زمان ممکن تنش را کاهش دهند و این یک موفقیت بزرگ بود. دشمنان دو کشور از این حادثه خوشحال شدند، اما در چند روز روابط دیپلماتیک برقرار شد و وزیر امور خارجه ایران در اسلام آباد با استقبال گرمی مواجه شد و دشمنان این دو کشور همسایه و دوست یک بار دیگر ناکام ماندند و امیدواریم این سفر دکتر رئیسی،  فصل جدیدی در روابط دو کشور همسایه باشد.

دیگر خبرها

  • عزم مقام‌های عالی تهران - اسلام‌آباد برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی
  • عزم مقام‌های عالی ایران و پاکستان برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی
  • نگاه ایران و پاکستان در شناخت و بهره‌گیری از منافع متقابل مشترک است
  • ناراحتی‌ها از تقویت مناسبات ایران و پاکستان اهمیتی ندارد
  • اشتراکات فرهنگی و مذهبی میان دو ملت ایران و پاکستان زمینه‌ساز تعمیق روابط دو کشور است
  • گامی برای توسعه روابط پرمنفعت تهران و اسلام آباد
  • امضای اسناد همکاری میان هیات‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان
  • رئیسی در پاکستان : رژیم صهیونیستی از اختلافات میان کشورهای اسلامی سوءاستفاده می‌کند
  • اسناد همکاری میان هیات‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان امضا شد
  • ارتقای روابط راهبردی با همسایه سبز