Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا و عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی آشتی ملی افغانستان راههای تسریع مذاکرات صلح افغانستان و تحقق راه حل فراگیر سیاسی در این کشور را بررسی کردند.

به گزارش برنا،وزیر امور خارجه آمریکا در این دیدار مدعی پایبندی واشنگتن به حل و فصل سیاسی عادلانه و پایدار برای پایان یافتن به جنگ در افغانستان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد که دو طرف همچنین درباره جلوگیری از استفاده از خاک افغانستان برای تهدید آمریکا، متحدان و شرکای گفتگو کردند.
بر اساس این گزارش، دو طرف همچنین از ادامه حملات طالبان و از دست دادن جان مردم بیگناه افغانستان و آواره شدن غیرنظامیان ابراز تاسف و بر محکومیت گسترده بین المللی این حملات تأکید کردند.
طرح خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان قرار است تا پایان ماه جاری میلادی (اوت) تکمیل شود. جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا تصمیم گرفته است نیروهای خود را قبل از ۱۱ سپتامبر که سالگرد حمله تروریستی به آمریکا است از افغانستان خارج کند.
با این حال، در میان درگیری‌های شدید میان نیروهای دولت افغانستان و گروه طالبان و پیشروی‌های گسترده این گروه، نگرانی‌ها از آینده دولت افغانستان افزایش یافته است.
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نیز که کشورش غیر مسوولانه در حال خروج نیروهای خود از افغانستان است، روز سه شنبه در تماس تلفنی با محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان مدعی تعهد استوار و طولانی‌مدت واشنگتن در قبال دولت کابل شد.

اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان به تازگی  اعلام کرد دلیل وخیم شدن اوضاع امنیتی افغانستان به دلیل تصمیم "ناگهانی" آمریکا برای خروج تمام نیروهای خود از منطقه است.رئیس جمهوری افغانستان به پارلمان این کشور گفت: ما با یک وضعیت پیشبینی نشده در سه ماه گذشته مواجه بودیم. دلیل وضعیت کنونی ما این است که این تصمیم (خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان) ناگهانی گرفته شده است.
غنی همچنین به واشنگتن اخطار داد که خروج تمام نیروهای آمریکایی عواقبی خواهد داشت.
شماری از نمایندگان مجلس و فعالان سیاسی افغانستان معتقدند وضعیت امروز این کشور نتیجه معامله پنهانی گروه طالبان با همکاری پاکستان است.

طالبان در روزهای گذشته با حمله به استان هلمند ایستگاه رادیویی ملی این شهر را تصرف کرده است و جنگ در اطراف مقر استانداری ادامه دارد.
ژنرال سمیع سادات فرمانده نیروی ارتش در هلمند از آغاز عملیات گسترده در این شهر خبر داده و از مردم خواسته است، مناطقی را که طالبان در آن حضور دارند، ترک کنند.
کشتار اخیر غیرنظامیان در قندهار، هلمند و غزنی توسط نیروهای طالبان باعث شده است که حامد کرزی رئیس جمهوری سابق افغانستان این گروه را به قیام ملی هشدار دهد.وی از طالبان خواسته است قیام خودجوش مردم را یک هشدار جدی تلقی کنند و از ادامه جنگ و ویرانی کشور دست بردارند.

سخنگوی سازمان ملل در مورد امنیت و سلامت شهروندان شهرلشرگاه افغانستان اظهار نگرانی کرده است.
دوجاریک با افزایش درگیری ها به ویژه در اطراف شهر هرات در نزدیکی مرز غربی با ایران و شهر لشکرگاه مرکز استان هلمند و قندهار در جنوب گفت: ما عمیقا نگران امنیت و حفاظت از مردم در لشکرگاه هستیم، جایی که ده ها هزار نفر ممکن است گرفتار جنگ شوند.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آنتونی بلینکن خارجه آمریکا رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۵۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان

وزارت اقتصاد حکومت طالبان اعلام کرد ۷۲۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان در بخش‌های کشاورزی، آموزش و بهداشت فعال هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالرحمن حبیب» سخنگوی وزارت اقتصاد حکومت طالبان اعلام کرد در حال حاضر 720 مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان در بخش‌های کشاورزی، آموزش و بهداشت فعالیت می‌کنند.

حبیب در گفتگو با رادیو تلویزیون ملی افغانستان اظهار داشت 182 مورد از این مؤسسات فعال در این کشور، خارجی هستند.

وی افزود مؤسسات مذکور در چارچوب ارزش‌های «اسلامی و منافع ملی» تاکنون فعالیت دارند.

پیش از این مقامات طالبان بارها به مؤسسات داخلی و خارجی دستور داده‌اند تا فعالیت‌های خود را متناسب با دستورات حکومت افغانستان تنظیم کنند.

افزایش 120 درصدی گردشگران خارجی در افغانستانطالبان: نمایندگی‌های سیاسی افغانستان در 17 کشور باز استطالبان: کشورهای خارجی تصویر نامناسبی از افغانستان به جهان ارائه می‌کنندطالبان برای تسهیل سرمایه گذاران خارجی کمیته تشکیل داد

در اواخر اسفند سال گذشته، وزیر مرزها و قبایل طالبان از مسئولان نهادهای وابسته به سازمان ملل خواسته بود که کارهای خود را مطابق «اصول اسلامی» پیش ببرند.

وزیر کشاورزی و دامپروری حکومت افغانستان پیش از این در دیدار با رئیس سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل تاکید کرده بود بدون ترس در سراسر افغانستان فعالیت کنید.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۲۵ هزار جلد پاسپورت در فاریاب
  • یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس
  • ترور یکی از افراد نزدیک به رئیس طالبان در پاکستان
  • درخواست طالبان برای بازگشت مهاجرین به کشور
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • بازداشت سخنگوی حزب التحریر در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • نقش دفتر سیاسی طالبان در قطر برای تعامل کابل با کشورهای جهان
  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان