Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-23@20:34:10 GMT

آمریکا: از ایران می‌خواهیم به مذاکرات وین بازگردد

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۳۶۵۳۳

آمریکا: از ایران می‌خواهیم به مذاکرات وین بازگردد

ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با بیان اینکه امیدوار است تهران اکنون از فرصت‌ برای پیشبرد راه‌حل‌های دیپلماتیک استفاده کند، گفت از ایران می‌خواهیم به مذاکرات وین بازگردد.

این مقام آمریکایی این مطلب را روز پنجشنبه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران پس از مراسم تحلیف رئیس جمهوری جدید ایران این بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالیکه هنوز زمان دور هفتم مذاکرات وین مشخص نشده است، گفت که از ایران می‌خواهیم به مذاکرات وین برگردد.

ند پرایس تصریح کرد اگر رئیس‌جمهور رئیسی در عزم خود برای رفع تحریم‌ها مصمم است، این دقیقاً همان چیزی است که در وین روی میز مذاکرات قرار دارد.

این مقام آمریکایی که در پاسخ به پرسش های متعدد خبرنگاران درباره ایران سخن می گفت، بازگشت به برجام را یکی از اولویت‌های واشنگتن و در راستای منافع این کشور و متحدانش خواند اما در عین حال گفت مذاکرات وین درباره برجام نمی‌تواند برای مدت نامحدود ادامه داشته باشد.

این مقام وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت که هر چقدر در برگزاری دور هفتم مذاکرات تاخیر شود، پیچیدگی ها برای بازگشت به توافق هسته ای افزایش می یابد.

وی همچون دیگر مقامات آمریکایی بار دیگر ادعاها علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران را مطرح کرد.

در مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی بر لغو تحریم‌های ایران تاکید  کرد و گفت: «از هر طرح دیپلماتیک که باعث لغو تحریم‌ها شود استقبال می‌کند.»

منبع: فرارو

کلیدواژه: آمریکا ایران ند پرایس مذاکرات وین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۶۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند

به گزارش همشهری آنلاین وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ۴ شخص و ۲ نهاد را در ارتباط با ایران در لیست تحریم‌های خود قرار داده است. این تحریم‌ها به بهانه دخیل بودن این اشخاص و نهادها در حملات سایبری به سازمان‌های دولتی ایالات متحده اعمال شده است.

کد خبر 846802 برچسب‌ها خبر ویژه ایران و آمریکا

دیگر خبرها

  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست/باقری مذاکرات رفع تحریم را پیگیری می‌کند
  • خبرگزاری ایرنا: هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست/ باقری‌کنی، مذاکرات رفع تحریم را پیگیری می‌کند
  • مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست
  • یک منبع آگاه : مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست
  • مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟ | پاسخ یک مقام آگاه
  • هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا برقرار نیست | باقری مذاکرات رفع تحریم را پیگیری می‌کند
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد