Web Analytics Made Easy - Statcounter

سهیلا خسروی مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۲ هزار و ۱۴۳ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌ها و مراکز سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان مراجعه کردند که ۱۷ هزار و ۸۳۸ نفر از آنان موفق به اهدای خون شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از مجموع اهدا کنندگان خون در سیستان و بلوچستان یکهزار و ۳۲۰ نفر زن و ۱۶ هزار و ۵۱۸ نفر مرد بودند افزود: این میزان حدود ۶۰ درصد نیاز استان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان بیان کرد: متوسط میانگین درخواست ماهانه خون و فرآورده‌های خونی استان ۱۲ هزارو ۲۲۶ واحد است.

وی گفت: میزان مصرف خون و فرآورده‌های خونی از ابتدای سال تاکنون ۴۸ هزار و ۹۰۵ کلیه خون و فرآورده‌ها، ۳۶ هزار و ۳۹۴ گلبول قرمز، پنج هزارو ۴۳۵ پلاکت و هفت هزار ۷۶ فرآورده‌های پلاسمایی بوده است.

خسروی با اشاره به اینکه کمبودها از پایگاه‌های معین در سطح کشور دریافت می‌شود، افزود: از ابتدای سال تاکنون ۱۷ هزارو ۸۵۸ واحد خون از سایر استان‌ها بویژه شهرهای سمنان، بجنورد و بیرجند دریافت شده است.

وی اظهار داشت: سه هزار و ۲۵۳ نفر بیمار تالاسمی موجود سیستان و بلوچستان ۶۸ درصد خون‌های اهدایی را مصرف می‌کنند.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به بحران کرونا در استان و افزایش تعداد مرگ و میر و موارد ابتلاء، میزان ذخایر خونی به شدت کاهش یافته است.

وی افزود: از همشهریان عزیز درخواست می‌شود برای اهدای خون به پایگاه‌ها و مراکز انتقال خون در سراسر سیستان و بلوچستان مراجعه کنند.

خسروی بیان کرد: پایگاه‌های انتقال خون در سیستان و بلوچستان از ایمنی بسیار بالایی برخوردار هستند و هم استانی‌های عزیز نباید نگران آلوده شدن به ویروس کرونا در این مراکز باشند.

وی دارا بودن حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم‌خونی را از شرایط لازم برای اهداکنندگان خون عنوان کرد.

 

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ذخایر خونی دانشگاه علوم پزشکی انتقال خون سیستان و بلوچستان فرآورده ها پایگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۶۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رادیو باسابقه‌ترین رسانه در صداوسیمای سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، چهارم اردیبهشت ماه سالروز تاسیس رادیو ست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • امدادرسانی آتش‌نشانان به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • ببینید | ناگفته‌های دردناک و تلخ زنان سیستان و بلوچستان درباره آب؛ آواره‌ایم!
  • هشدار نارنجی هواشناسی در سیستان و بلوچستان
  • رادیو باسابقه‌ترین رسانه در صداوسیمای سیستان و بلوچستان
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان/ فوت ۱ مبتلا
  • نیاز به فرآورده های خونی افزایش یافته است
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر
  • حضور مجدد استاندار سیستان و بلوچستان از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان