Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل به لفاظی های اخیر رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد.

به گزارش برنا؛ استفان دوجاریک روز چهارشنبه به وقت محلی در واکنش به لفاظی های رژیم صهیونیستی علیه ایران تصریح کرد که مساله مهم برای همه طرف‌های دخیل یا منتفع در این خصوص این است که از انجام هر اقدام یا لفاظی‌های تنش‌ زا که می‌تواند وضعیت را بدتر کند، خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل همچنین در پاسخ به سوالی درباره روی کارآمدن دولت جدید در ایران  اظهار داشت سازمان ملل از همکاری با رئیس جمهوری جدید ایران در خصوص زمینه های مختلف مورد علاقه طرفین استقبال می کند.

پیش از این، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز  در پاسخ به تهدید نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: رژیم اسراییل در مورد تازه‌ای از نقض فاحش قوانین بین‌المللی، حالا بی‌شرمانه ایران را به اقدام نظامی تهدید می‌کند.

وی افزود: این رفتار شرارت‌بار از حمایت کور غرب نشأت می‌گیرد. ما به روشنی اعلام می‌کنیم: هرگونه اقدام احمقانه علیه ایران، با پاسخی قاطع مواجه خواهد شد.

در ادامه تکاپوی غرب برای تشدید فضاسازی علیه ایران همزمان با انتقال قدرت به دولت جدید جمهوری اسلامی، وزیر امور خارجه انگلیس شورای امنیت سازمان ملل را برای اتخاذ موضع علیه ایران تحت فشار قرار داد.

به گزارش ایرنا، بعد از اعلام خبر نامه انگلیس، رومانی و لیبریا به شورای امنیت سازمان ملل در خصوص ادعاهای مطرح شده مبنی بر حمله پهپادی ایران به کشتی نفتکش اسرائیلی مرسر استریت در دریای عمان، دومینیک راب وزیر امورخارجه انگلیس عصر چهارشنبه در صفحه توئیترش با اشاره به این نامه با ادبیاتی دستوری خطاب به شورای امنیت سازمان ملل و بدون اشاره به اقدامات بی ثبات کننده فراوان انگلیس، آمریکا، رژیم صهیونیستی و دیگر هم پیمانان آنها در نقاط مختلف جهان نوشت: این شورا باید به اقدامات بی ثبات کننده و بدون توجه به قوانین بین المللی از جانب ایران، پاسخ دهد.

زهرا ارشادی سفیر و معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز در نامه ای به رئیس شورای امنیت سازمان ملل ادعاهای سه کشور انگلیس، رومانی و لیبریا علیه ایران را بی اساس دانست و رد کرد.

در نامه ایران به رئیس شورای امنیت سازمان ملل آمده است: با توجه به اظهارات تحریک آمیز اخیر مقامات رژیم اسرائیل که در نقض فاحش ماده ۲ منشور سازمان ملل، تهدید به استفاده از زور کرده اند، لازم است به این رژیم یادآوری گردد که باید منتظر عواقب تمام ماجراجویی ها و محاسبات نادرست احتمالی خود باشد.

در بخش دیگری از نامه ایران به رئیس شورای امنیت سازمان ملل تصریح شده است: ضمن هشدار نسبت به چنین تهدیدهایی از سوی هر منبعی، جمهوری اسلامی ایران در اتخاذ هر گونه اقدام لازم برای حفاظت کامل از مردم خود، دفاع از حاکمیت خویش و تأمین منافع ملی خود تردید نخواهد کرد.

در ادامه این نامه آمده است: ما همچنین در مورد تلاش های مشکوک اخیر برای ایجاد «حوادث» ساختگی دریایی در خلیج فارس و فراتر از آن هشدار می دهیم. چنین اعمال غیرمسئولانه ای برای امنیت و ثبات منطقه زیان بار بوده و باید بلافاصله متوقف گردد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی ایران دبیر کل سازمان ملل دولت سازمان ملل سخنگوی وزارت امور خارجه نخست وزیر رژیم صهیونیستی وزیر امور خارجه شورای امنیت سازمان ملل رومانی شورای امنیت کشتی انگلیس امنیت سازمان ملل جهان معاون جمهوری اسلامی ایران جمهوری اسلامی خلیج فارس ایران رژیم صهیونیستی سازمان ملل اسرائیل شورای امنیت سازمان ملل رژیم صهیونیستی جمهوری اسلامی علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۶۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشم تل آویو از کشورهایی که خواستار عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد شدند

به گزارش قدس آنلاین، وزارت امورخارجه رژیم صهیونیستی شنبه شب سفرای فرانسه، ژاپن، کره جنوبی، مالت، اسلونی را به دنبال رأی این کشورها به پیش نویس قطعنامه شورای امنیت برای عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل متحد توبیخ و احضار کرده است.

قطعنامه عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت جمعه گذشته به رای گذاشته شد که از ۱۵ عضو شورای امنیت ۱۲ عضو به این قطعنامه رای مثبت و انگلیس و سوئیس رای ممتنع دادند.

آمریکا با رای منفی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد.

کشور الجزایر پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین را در سازمان ملل به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده بود و خواستار طرح آن در نشست روز پنجشنبه این شورا شده اما کشور مالت که رئیس دوره‌ای شورای امنیت در ماه جاری میلادی (آوریل) است، ابتدا اعلام کرد که شورای امنیت عصر جمعه به وقت محلی در این باره تصمیم گیری خواهد کرد اما سرانجام این نشست عصر پنجشنبه به وقت محلی برگزار شد.

تصویب یک قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل مستلزم آن است که حداقل ۹ رأی مثبت را بدون مخالفت یا همان وتوی پنج عضو دائم شورای امنیت یعنی آمریکا، انگلیس، روسیه، فرانسه و چین به دست آورد.

پیش از این، منابع آگاه اعلام کرده بودند که این قطعنامه از حمایت ۱۳ عضو شورای امنیت برخوردار است اما احتمالا آمریکا یکی از اعضای اصلی شورای امنیت و حامی همیشگی (رژیم) اسرائیل، با آن مخالفت و آن را وتو خواهد کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه (۳۰ فروردین ماه) به وقت محلی اعلام کرد که واشنگتن به این قطعنامه رای مثبت نخواهد داد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ماجرای هزینه تراشی عجیب یک عضو کمیسیون امنیت ملی با اظهارات نسنجیده + عکس
  • گروه‌های فلسطینی: نبرد آینده با دشمن صهونیستی متفاوت است
  • تلاش ۲۰ کشور برای ممانعت از پاسخ ایران به اسرائیل | به اقدام متجاوزانه دیگر پاسخ قوی‌تر می‌دهیم | واکنش به حادثه امنیتی در سفارت ایران در فرانسه
  • واکنش ایران به گورهای جمعی در بیمارستان ناصر غزه
  • لفاظی مجدد نتانیاهو علیه مقاومت فلسطین
  • لفاظی جدید نتانیاهو علیه مقاومت فلسطین
  • شورای امنیتِ کی؟
  • احضار سفرای چند کشور توسط وزارت خارجه رژیم صهیونیستی | دلیل احضار چیست؟
  • اسرائیل چند سفیر را احضار کرد
  • خشم تل آویو از کشورهایی که خواستار عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد شدند