Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشورهای پیشرفته‌ای چون آلمان و فرانسه با نادیده گرفتن درخواست سازمان جهانی بهداشت برای فراهم کردن امکان واکسیناسیون افراد بیشتری در سراسر جهان، در تلاش هستند تا مصونیت شهروندان خود را در برابر کووید–۱۹ افزایش دهند.

به گزارش برنا؛ از خبرگزاری رویترز، تصمیم به تزریق دوز سوم واکسن کرونا در این کشورها با وجود بیانیه‌های شدیدالحن سازمان جهانی بهداشت، نابرابری در پاسخ به همه گیری را منعکس می‌کند بطوریکه کشورهای ثروتمندتر برنامه ایمن کردن شهروندان خود در برابر گونه دلتا را تقویت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد که کشورش برای توزیع دوز سوم واکسن کرونا به سالمندان و افراد آسیب پذیر از ماه سپتامبر (شهریور) اقدام خواهد کرد.

دولت مکرون در تلاش است برنامه واکسیناسیون در فرانسه را تقویت کند زیرا این کشور با موج چهارم شیوع ویروس و اعتراض‌های خیابانی به سیاست‌های کرونایی دولت مواجه است.

وزارت بهداشت آلمان نیز اعلام کرد که این کشور قصد دارد از ماه سپتامبر به بیماران دارای نقص ایمنی، افراد کهنسال و ساکن خانه‌های سالمندان دوز سوم را تزریق کند.

در این میان، نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که افراد مسن‌تر در سرزمین‌های اشغالی دوز سوم واکسن را دریافت می‌کنند.

وی تاکید کرد که تصمیم رژیم صهیونیستی برای تزریق دوز سوم واکسن فایزر/بایون تک به افراد بالای ۶۰ سال، اطلاعات مهمی را در مورد مبارزه با گونه دلتای کرونا به جهان ارائه می‌دهد.

این در حالی است که تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه خواستار توقف تزریق دوز سوم واکسن تا دستکم پایان ماه سپتامبر (مهر) شد و گفت که استفاده کشورهای ثروتمند از عرضه واکسن جهانی، غیرقابل قبول است.

براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، کشورهایی با درآمد بالا تقریبا ۵۰ دوز واکسن برای هر ۱۰۰ نفر را در ماه می (اردیبهشت) تجویز کردند و این رقم از آن زمان به بعد دو برابر شده است.

اما کشورهایی با درآمد پایین فقط توانستند ۱.۵ دوز برای هر ۱۰۰ نفر تجویز کنند که دلیل آن کمبود عرضه واکسن بوده است.

آدهانوم گفت: من نگرانی همه دولت‌ها برای محافظت از مردم خود در برابر گونه دلتا را درک می‌کنم، اما نمی‌توانیم بپذیریم کشورهایی که اکثر عرضه جهانی واکسن‌ها را مصرف کرده‌اند، مقادیر بیشتری از آن استفاده کنند.

آلمان این اتهام‌ها را رد و اعلام کرده که دستکم ۳۰ میلیون دوز واکسن به کشورهای فقیرتر اهدا کرده است.

وزارت بهداشت آلمان اعلام کرد: می‌خواهیم واکسیناسیون پیشگیرانه سوم را در اختیار گروه‌های آسیب پذیر در آلمان قرار دهیم و در عین حال از واکسیناسیون مردم جهان تا حد امکان حمایت کنیم.

کاخ سفید نیز با بی اعتنایی به درخواست سازمان جهانی بهداشت، اعلام کرد که برای ارائه دوزهای بیشتر واکسن در صورت لزوم آماده است.

شرکت فایزر خبر داده که به دلیل کاهش پاسخ آنتی بادی‌ها به ویژه پس از شش ماه، دوزهای بیشتر واکسن مورد نیاز است.

فرانسه و آلمان تاکنون دستکم یک دوز واکسن کووید–۱۹ را به ترتیب به ۶۴.۵ درصد و ۶۲ درصد از مردم خود تزریق کرده‌اند و این در حالی است که ۴۹ درصد از جمعیت فرانسه و ۵۳ درصد از مردم آلمان به طور کامل واکسینه شده‌اند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرانسه سالمندان واکسیناسیون ویروس دولت آلمان نخست وزیر رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی جهان درآمد واکسن کرونا واکسن کرونا سازمان جهانی بهداشت دوز سوم واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۶۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه محفل انقلاب بزرگی در ایران و کشورهای جهان ایجاد کرد

دریافت 10 MB

کد خبر 6063032

دیگر خبرها

  • استعمار غربی‌ها در استخدام پرستار از کشور‌های فقیر
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • راه اندازی سردخانه نگهداری واکسن در مرکز بهداشت غرب اهواز
  • اینفوگرافیک: ثروتمندترین افراد جهان در کدام کشور‌ها زندگی می‌کنند؟
  • ارسال ۲ درخواست به سازمان جهانی بهداشت درباره جنایات رژیم صهیونیستی در غزه/ تحمیل کرونای روانی به مردم جهان
  • برنامه محفل انقلاب بزرگی در ایران و کشورهای جهان ایجاد کرد
  • ترامپ در جمع ۵۰۰ ثروتمند جهان
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • پیش‌بینی وضعیت تورم در کشورهای مختلف جهان در سال ۲۰۲۴ (+ اینفوگرافی)