Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان عفو بین الملل از قتل دست کم ۱۱۵ نفر از شهروندان نیجریه‌ای به دست نیروهای امنیتی این کشور در سال جاری خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سازمان عفو بین الملل اعلام کرد که نیروهای امنیتی نیجریه امسال دست کم 115 نفر را در جنوب شرقی این کشور به قتل رسانده‌اند.

در گزارش سازمان عفو بین الملل آمده که نیروهای امنیتی نیجریه در سال جاری همچنین ده‌ها نفر از شهروندان نیجریه‌ای را به شکلی خشونت آمیز بازداشت و یا شکنجه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی ریاست جمهوری نیجریه این گزارش سازمان عفو بین الملل را رد کرده است، این در حالی است که روایت‌های شاهدان عینی حاکی از «استفاده بیش از اندازه از قوه قهریه دولت نیجریه و بازداشت‌های مخفیانه و اعدام‌های خارج از چارجوب قانون حکایت دارد».

در ماه‌های اخیر که وضع جسمانی شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه رو به وخامت گذاشته، نهادهای حقوق بشری بارها خواهان آزادی وی شدند تا اینکه دادگاه کادونا در نیجریه روز ششم مردادماه شیخ زکزاکی و همسرش را از تمامی اتهامات وارده تبرئه و حکم آزادی آنان را صادر کرد.

دولت نیجریه تا قبل از ششم مردادماه از آزادی زکزاکی به بهانه‌های گوناگون جلوگیری کرد و حتی به وی امکان دسترسی به خدمات درمانی را نداده بود.

شیخ زکزاکی و همسرش زینت ابراهیم و یکی از فرزندانشان در دسامبر 2015 در جریان حمله ارتش و نیروهای پلیس نیجریه به منزلش و حسینیه‌ای در استان کادونا که به شهادت صدها شهروند شیعی نیجریه از جمله چند فرزند آنها انجامید، بازداشت شدند.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شیخ زکزاکی شیخ زکزاکی سازمان عفو بین الملل نیجریه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۶۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان اخراج پناهجویان را متوقف کند

به‌دنبال اعلام آغاز احتمالی مرحله دوم اخراج مهاجران افغان از پاکستان، سازمان عفو بین‌الملل نسبت به پیامد منفی آن ابراز نگرانی کرده است.

بخش آسیای جنوبی سازمان عفو بین‌الملل در صفحه ایکس خود نوشته است که برنامه‌های پاکستان برای ادامه اخراج مهاجران، جان بیش‌تر پناه‌جویان افغانستانی را به خطر می‌اندازد.

این سازمان از جامعه جهانی خواسته است که روند رسیدگی به پرونده‌های پناهندگی و اسکان مجدد پناه‌جویان افغان در پاکستان را تسریع بخشد.

سازمان عفو بین‌الملل تاکید کرده است که دولت پاکستان باید اخراج دسته‌جمعی مهاجران افغانستان را متوقف کند و از حقوق پناهندگان بربنیاد قوانین جهانی حقوق‌ بشر محافظت کند.

مقام‌های پاکستانی گفته‌اند که قرار است مرحله دوم اخراج پناه‌جویان افغانستانی از این کشور آغاز شود.

دولت پاکستان به پلیس این کشور دستور داده است تا اطلاعات را در مورد محل زندگی افغان‌های دارنده کارت اقامت موقت به‌سرعت تهیه کند.

بربنیاد آمار نهادهایی بین‌المللی، حدود ۲.۱۸ میلیون پناه‌جوی افغان دارای مدرک، از جمله ۱.۳ میلیون تن دارای کارت راجستریشن و بیش از ۸۸۰ هزار تن با داشتن کارت اقامت موقت در پاکستان زندگی می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طوفان الاقصی توانست حصارهای ادعایی رژیم صهیونیستی را از بین ببرد / روز قدس امسال بیاد ماندنی خواهد شد
  • روز قدس امسال بیاد ماندنی خواهد شد/ طوفان الاقصی توانست حصارهای ادعایی رژیم صهیونیستی را از بین ببرد
  • روز قدس امسال بیاد ماندنی خواهد شد
  • کنعانی: گزارشگر سازمان ملل جنایات اسرائیل را تایید کرد
  • گزارش سازمان ملل از حملات رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌های غزه
  • عفو بین‌الملل «نسل‌کشی» در غزه را تائید کرد
  • خیابان سفارت رژیم صهیونیستی در لندن، «خیابان نسل‌کشی» نام‌گذاری شد
  • پاکستان اخراج پناهجویان را متوقف کند
  • عفو بین‌الملل: اسرائیل فورا بمباران وحشیانه غزه را متوقف کند
  • عفو بین‌الملل: اسرائیل بمباران وحشیانه غزه را متوقف کند