Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در نامه‌ای به وزارت امنیت داخلی آمریکا دستور داد تا اقامت هزاران نفر از مردم هنگ کنگ را که بعد از درگیری‌های چین در این منطقه آواره شده بودند تا ۱۸ ماه دیگر تمدید کند.

رییس جمهور آمریکا در این نامه گفت: در یک سال گذشته چین به منطقه خودمختار هنک کنگ حملات زیادی کرده و آن را تحت فشار‌های سیاسی زیادی قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پکن قوانین دموکراسی را زیر پا گذاشته و آزادی مطبوعات را در این منطقه مختل کرده است.

وی تاکید کرد: ارائه پناهندگی به مهاجران هنگ کنگی می‌تواند به تقویت منافع ما در منطقه کمک کند. آمریکا همیشه یکی از حامیان اصلی هنگ کنگ در منازعات سیاسی بوده است.

مشخص نیست چه تعداد از مهاجران هنگ کنگی شامل این قانون تمدید اقامت در آمریکا می‌شوند، ولی به گفته برخی منابع خبری اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها را شامل می‌شود.

لیو پنگیا، سخنگوی سفارت چین در واشنگتن در واکنش به این موضوع گفت: توصیف آمریکا از وضعیت سیاسی در هنگ گنک یک توصیف غلط است و می‌تواند تهدیدی برای امنیت ملی در این منطقه باشد و آزادی‌های مدنی را محدود کند.

وی ادامه داد: این اقدامات به منزله دخالت آشکار آمریکا در امور داخلی چین است و می‌تواند به منزله پوشش گذاشتن واشنگتن به حقایق سیاسی در این منطقه باشد.

هنگ کنگ منطقه‌ای در دریای چین است که تا سال ۱۹۹۷ مستعمره انگلیس بوده است. با این حال، هم اینک این منطقه از سیاست یک کشور دو سیستم سیاسی پیروی می کند و دارای خودمختاری نسبی است. در این میان آمریکا همواره با دخالت‌های خود در این منطقه خواستار جدایی آن از چین شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هنگ کنگ اجازه پناهندگی جو بایدن مقامات چین هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۶۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پول‌پاشی برای مثلث نیابتی

مجلس نمایندگان آمریکا، کمک ده‌ها میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی، اوکراین و تایوان را به تصویب رساند. بسته کمک نظامی آمریکا به ارزش ۹۵ میلیارد دلار که در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید، شامل ۶۰.۸۴میلیارد دلار برای اوکراین، ۲۶.۳۸میلیارد دلار برای اسرائیل و کمتر از ۸میلیارد دلار برای تایوان می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود این لایحه به‌سرعت در مجلس سنای آمریکا نیز تصویب و متعاقبا با امضای فوری جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اجرایی شود. بنیامین نتانیاهو از این اقدام کنگره تمجید کرده و آن را نماد مدنیت غرب دانسته است! گرچه در حمایت مطلق آمریکا از جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی در جنگ غزه از ابتدا نیز کمترین شبهه‌ای وجود نداشت، اما اقدام اخیر کنگره و حمایت کاخ سفید از آن، نقطه آشکارساز ائتلاف واشنگتن ــ تل‌آویو در این کشتار ناجوانمردانه و دهشتناک است.

اختلافات نمایشی کاخ سفید و رژیم صهیونیستی 

این اقدام کنگره، به‌وضوح نشان داد که آدرس‌ها و سیگنال‌هایی که در روز‌های اخیر از سوی کاخ سفید با هدف القای اختلاف میان نتانیاهو و بایدن مخابره شده، جملگی نمایشی و منبعث از یک بازی تاکتیکی از پیش طراحی شده است. حمایت مالی گسترده کنگره و کاخ سفید از جنگ‌افروزی رژیم اشغالگر در نوار غزه یک پیام بیشتر ندارد و آن چراغ سبز آمریکا به صهیونیست‌ها جهت استمرار جنایات‌شان در غزه، خان یونس و رفح است. در چنین شرایطی تمییز دادن واشنگتن (بایدن) از تل‌آویو (نتانیاهو) نوعی خطای راهبردی و محاسباتی محض محسوب می‌شود.

آمریکا طی هفته‌های اخیر چندین اقدام در حمایت مطلق از نسل‌کشی رژیم اشغالگر صهیونیستی در غزه و استمرار آن صورت داده که باید در کنار یکدیگر مورد توجه قرار گیرد. در ابتدا، واشنگتن قطعنامه مدنظر الجزایر جهت وقوع آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه را وتو کرد. در ادامه، نماینده آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد با استفاده از حق وتوی خود، مانع از تحقق عضویت دائمی فلسطین در سازمان ملل متحد شد و اکنون نیز شاهد تصویب لایحه جنگ‌طلبانه اخیر دوحزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا با هدف تقویت مواضع رژیم کودک‌کش صهیونیستی هستیم! این اقدامات آشکار، قطعا باید مبنای اصلی قضاوت ما درخصوص جنگ غزه و رویکرد واشنگتن و تل‌آویو در قبال آن قرار گیرد. گرچه ممکن است بایدن در قبال رویکرد هزینه‌ساز نتانیاهو در جنگ غزه ملاحظاتی داشته باشد، اما این ملاحظات را هرگز به عرصه تصمیم‌سازی سیاست خارجی آمریکا تسری نمی‌دهد.

جرم مشترک بایدن و نتانیاهو 

در چنین شرایطی باید بایدن و نتانیاهو را یک روح قاتل در دو بدن قلمداد کرد. با توجه به اسناد و مدارک خدشه‌ناپذیر، مسجل است که هدایت میدانی جنگ غزه از ابتدا توسط سنتکام وپنتاگون صورت گرفته وحتی دربرخی مناطق، ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی در حکم مجری عملیات وارد میدان شده است. نکته تاسفبار این‌که رسانه‌های غربی، از آمریکا در کنار قطر و مصر به‌عنوان بازیگری واسطه‌گر در مذاکرات آتش‌بس غزه یاد می‌کنند، حال آن‌که بازیگر واسطه‌گر، قاعدتا نباید سهمی در ایجاد و استمرار نبرد ایفا کند! بر همین مبنا، دیگر جایی برای تفکیک ماهوی، راهبردی، استراتژیک، تاکتیکی و حتی رفتاری مقامات آمریکایی و صهیونیستی از یکدیگر باقی نخواهد ماند. قطعا بایدن و نتانیاهو بابت نسل‌کشی غزه، سخت‌ترین مجازات ممکن را متحمل خواهند شد

با فرسایشی شدن جنگ غزه از یک‌سو و نزدیک‌تر شدن به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا، کاخ سفید قطعا در عرصه دیپلماسی عمومی تلاش خواهد کرد تا نشانه‌های تفاوت خود و صهیونیست‌ها را بیش از پیش به شهروندان آمریکایی و افکار عمومی دنیا مخابره کند. در مقابل این تصویرسازی هدفمند و دروغین، واقعیاتی وجود دارد که تکیه و رجوع به آنها نقش واشنگتن در مدیریت میدانی و فرامتنی جنگ غزه را آشکار می‌سازد.

چندی پیش نشریه نیویورک تایمز آمریکا به نقل از مقامات رسمی این کشور گزارش داد که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، در حال جمع‌آوری اطلاعات درباره رهبران ارشد حماس و محل گروگان‌ها درغزه است واین اطلاعات را دراختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهد. به عبارت بهتر، درست در زمانی که دولت بایدن تلاش می‌کند خود را بازیگری جدا از نتانیاهو در معادله جنگ غزه تلقی کند، به‌صورت همزمان مشغول حمایت میدانی، اطلاعاتی و نظامی از تشدید نسل‌کشی در غزه و خان‌یونس است. این تناقض هدفمند، نشأت گرفته از تزویر ذاتی واشنگتن در نظام بین‌الملل بوده و در گذشته نیز مسبوق به سابقه است. اکنون نیز مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا و حمایت مطلق بایدن و کاخ سفید ازآن، جایی برای اثبات ادعای دروغین تفاوت رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر رژیم اشغالگر باقی نمی‌گذارد.

نقطه آشکارساز یک حقیقت 

هرچند از ابتدا مسجل بود که جنگ غزه، با هدایت و مدیریت میدانی و فرامتنی آمریکا صورت می‌گیرد، اما اقدام اخیر کنگره، دیگر تردیدی در این خصوص باقی نمی‌گذارد. مصوبه اخیر کنگره، معنای مشخصی دارد؛ این‌که آمریکا از ابتدای جنگ غزه تاکنون رسما در نسل‌کشی غزه مشارکت داشته و اکنون به علنی‌سازی وقیحانه آن پرداخته است. بدون شک واشنگتن از عواقب و تبعات همدستی با تل‌آویو در جنایت تمام‌عیاری که در غزه صورت می‌گیرد، رهایی نخواهد یافت.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • چرا رای‌گیری شورای امنیت درباره فلسطین امیدوارکننده است؟
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • یک روح قاتل در دو بدن
  • تغییر لحن به سبک بایدن
  • سرنوشت لایحه ضد پناهندگی دولت انگلیس
  • پول‌پاشی برای مثلث نیابتی
  • برش زدن و پخت ده‌ها مرغ محلی توسط آشپز‌ هنگ کنگی (فیلم)
  • دولت بایدن ملتمسانه به‌دنبال منصرف کردن ایران از حمله به اسرائیل بود | انتظار عذاب‌آور بایدن در مدت حمله ایران
  • آدرس غلط سی ان ان / تلاش برای تطهیر کاخ سفید