Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، دکتر علیرضا زالی در گفتگو با ایسنا درباره شروط موثر در تعطیلی دو هفته‌ای کشور برای مهار کرونا، گفت: تعطیلی موثر از نظر ما یعنی لاک‌ داون و هرنوع تعطیلی غیر از این عملا اثربخشی ندارد. در واقع تعطیلی موقتی یا ناقص اصلا اثربخشی نخواهد داشت. لاک داون به معنای واقعی مدنظر ما است.

وی افزود: لاک داون به معنای تعطیلی کامل است و باید همه‌ شهر تعطیل شده و فعالیت‌های اجتماعی به حداقل برسد و جز مشاغل بسیار ضروری مانند تامین غذا، دارو و امدادی سایر مشاغل باید تعطیل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی حمل و نقل عمومی هم در لاک داونی که مدنظر ما است باید تعطیل شود.

زالی با تاکید بر اینکه آنچه در فضای گفتمان شهری وجود دارد با لاک داون فاصله دارد، اظهار کرد: لاک داون تصمیم تلخی است که مانند مُسکن عمل می‌کند و تنها جنبه تسکینی دارد و همانگونه که در اصطلاح جهانی از لاک داون یاد می‌شود، این اصطلاح یعنی سرعت‌گیر و یک تصمیم مقطعی و گذرا خواهد بود که وقتی اثربخشی کافی دارد که در کنار آن کارهای بنیادی‌تری انجام شود.

به گفته وی، ردیابی بیماران، بیماریابی سریع، افزایش تست غربالگری، بالابردن پوشش واکسیناسیون، حمایت از گروه‌های پرخطر، تامین بسته‌های معیشتی برای گروه‌های آسیب پذیر، ایجاد حمایت اقتصادی و مدنی برای گروه‌هایی از مشاغل که در تعطیلی آسیب می‌بینند و... ملاحظاتی است که باید برای لاک‌داون موثر عملی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ادامه داد: اگر تعطیلی اعمال شود اما هیچ‌ بسته حمایتی از مردم نداشته باشیم، همراهی آنها را نخواهیم داشت. لاک داون نیاز به اقناع افکار عمومی دارد تا همراهی کنند. دادن بسته‌های کمک معیشتی به اقشار فرودست در لاک داون بسیار ضروری است.

وی افزود: به نظر می‌رسد با توجه به اینکه در جلسه قرارگاه کرونا در روز سه‌شنبه ۱۲ مرداد ماه که با درخواست تعطیلی موافقت نشد، اهمیت این موضوع هنوز خیلی درک نشده است درحالی که فشار زیادی بر کادر درمان وارد است و تاب آوری آنها را تحت تاثیر قرار داده است.

زالی گفت: بیماری کرونا مزمن است و شرایط فرسایشی را رقم می‌زند و مهمترین کار اقناع سازی مردم و بالا بردن میزان اعتماد عمومی است که اگر این کار درست انجام نشود، اثربخشی تعطیلی عمومی هم کافی نخواهد بود. برای تحقق مضامین بهداشتی نیازمند همکاری مردم هستیم که این موضوع با تحلیل درست واقعیت‌ها رخ می‌دهد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: تعطیلی لاک داون مهار کرونا لاک داون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۶۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار آگهی‌های غیر واقعی درباره فروش املاک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، انتشار آگهی‌های غیر واقعی درباره فروش املاک. رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفته: آگهی‌های عجیبی که برای فروش املاک در وبگاه‌های اینترنتی منتشر می‌شود و قیمت فروش ملک را بسیار نازل اعلام می‌کند، ترفند کلاهبرداری است و در برخی مواقع گرفتاری‌های پیچیده حقوقی برای خریداران ایجاد کرده است. آقای گودرزی میگه مردم مراقب آگهی‌ها با قیمت‌های بسیار پایین باشند.
---
بازگشت دیوار‌های صوتی به بزرگراه‌های پایتخت. به گفته مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک، برای کاهش آلودگی صوتی و پیامد‌های ناشی از آن برای شهروندان، ۱۲ کیلومتر دیوار صوتی در مناطق مختلف بویژه بزرگراه‌های پایتخت نصب شده. افندی زاده با اشاره به تغییر در طراحی دیوار‌های صوتی برای جلوگیری از سرقت هم گفته با تغییر در طراحی این دیوار‌ها از موادی استفاده می‌شود که برای سرقت جذابیت نداشته و نوع اتصال این اقلام به همدیگر نیز به‌گونه‌ای انتخاب شده که در برابر سرقت مقاوم باشند.
---
حیوانات تهرانپارس شغال بودند نه گرگ. رئیس اداره مدیریت حیات‌وحش استان تهران گفته: این شغال‌های سرحال، فقط برای دسترسی به پسماند غذایی گردشگران به محیط‌زیست انسانی نزدیک شده‌اند. شغال طلایی تنها شغال بومی ایران است. جثه شغال شبیه گرگ، اما به‌مراتب کوچک‌تر از آن است.
---
مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن. به گفته فرمانده انتظامی غرب استان تهران، درقالب اجرای طرح نور با رویکرد پایش فعالیت‌ها در فضای مجازی، اطلاعاتی از فعالیت چند صفحه درخصوص انتشار تصاویر نامناسب و هنجارشکن بدست آمد. سردار عزیزی میگه: ۲۱ صفحه اینستاگرامی با مجموع مخاطبان زیاد را شناسایی کردیم و با پاکسازی و مسدودسازی صفحات اعلامی، با گرداننده آنها نیز برخورد قانونی شد.
---
کندن گوش به خاطر نان. دو مرد در بازار تهران بر سر برداشتن نان بربری برشته با هم درگیر شدند و در این دعوا یکی از طرفین دعوا با دندان گوش طرف مقابل را کند!

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • عصر نوین آموزش زبان انگلیسی: نقش موثر آموزشگاه های زبان انگلیسی در تهران
  • آتش سوزی انبار داروی بیمارستان امام حسین
  • آتش‌سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین
  • کاشت یک میلیارد درخت راه حلی موثر برای مقابله با بیابانزایی
  • برگزاری یادواره ۳۴ شهید ورزشکار بردسکن
  • انتشار آگهی‌های غیر واقعی درباره فروش املاک
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله موثر با هر گونه اجحاف به کشور‌های اسلامی
  • فرانسه: حضور ما در خاورمیانه باعث مهار تنش است!
  • عملیات «وعده صادق» مصداق بارز وعده الهی است