Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-04-16@20:12:34 GMT

پدیده ۱۳ ساله و شگفتی‌سازی در المپیک

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۳۶۹۴۲

پدیده ۱۳ ساله و شگفتی‌سازی در المپیک

سپهر ستاری: این ضربه وحشتناک باعث شکستگی جمجمه این ورزشکار به همراه مچِ دست او شد. برای پی بردن به شدت این مصدومیت کافی‌ست بدانید که براون در حین انتقال به بیمارستان با هواپیما، حتی یک لحظه هم به هوش نیامد و ضربان قلبش نامنظم بود.

صحنه این حادثه تلخ، در کانال یوتیوبِ پرطرفدارش بارگزاری شد و میلیون‌ها نفر در همان ساعات ابتدایی به تماشای آن نشستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمتر اسکیت‌بازی را در جهان می‌یابید که پس از چنین اتفاق تلخی، بتواند به راحتی به ورزش برگردد و مجدد همان حرکات همیشگی را به اجرا بگذارد! «اسکای» اما برگشت چرا که «ترس» برای او هیچ معنایی ندارد. بی‌دلیل نیست که دوستانش او را «شجاع‌دل» خطاب می‌کنند.

براون که متولد کشور ژاپن است؛ در آمریکا توسط والدین ژاپنی و انگلیسی‌اش بزرگ شده است و حالا در المپیک توکیو ۲۰۲۰، عنوان «جوان‌ترین ورزشکار تاریخ بریتانیا» در این مسابقات را از آنِ خود کرده تا رکورد کاروان بریتانیا را پس از تقریباً یک قرن بشکند. او با ۱۳ سال و ۲۳ روز سن، پا به عرصه المپیک گذاشته و از شانس‌های مهم کسب مدال کاروان بریتانیا به حساب می‌آید. فراموش نکنید که اسکای در مسابقات جهانی سائوپائولو در سال ۲۰۱۹ به مدال برنز رسیده و در مسابقات «دس موینز» آمریکا که ماه «می» امسال برگزار شد، مدال نقره را به گردن آویخته است.

پس تعجبی ندارد که «مارک انگلند» رئیس کمیته المپیک بریتانیا از اینکه براون با وجود علاقه مسئولان رده بالای ورزشی کشورهای آمریکا و ژاپن، تصمیم گرفته برای تیم المپیک بریتانیا بازی کند، به طرز غیرقابل توصیفی هیجان‌زده باشد. مارک در همین خصوص می‌گوید: «میزان هیجان من قابل شرح نیست؛ از یک طرف بامبت مارتین و از سمت دیگر اسکای براون. دو چهره‌ای که قطعاً همه کشورها برای آنها دست‌وپا می‌‎کشستند اما آنها بریتانیا را انتخاب کردند؛ آن هم در رشته اسکیت‌بورد که برای اولین بار پا به رقابت‌های المپیک گذاشته است.»

براون صرف نظر از هر نتیجه‌ای ستاره این نمایش خواهد بود؛ او اکنون بیش از ۸۰۰ هزار دنبال‌کننده در اینستاگرام دارد که در آنجا آخرین حرکات نمایشی خود و لحظات شادِ کودکی‌اش را با هواداران خود به اشتراک می‌گذارد. اسکای یک چهره مشهور در تلویزیون آمریکاست که در مسابقات «رقصیدن با ستارگان کوچک» به پیروزی رسیده. او حتی اخیراً در کمپین تبلیغاتی شرکت معروف و معتبر «نایکی» به همراه ورزشکاران صاحب‌نامی همچون «سرنا ویلیامز» و «مگان راپینو» هم حضور پیدا کرده. همین موارد نشان می‌دهد که او از چه اهمیتی در دنیای ورزش و رسانه برخوردار است.

براون دختری است با قدی در حدود ۱۳۷ سانتی‌متر که شخصیتی با اعتماد به نفس دارد و گاهی جملات الهام‌بخشی را برای مخاطبانش بیان می‌کند که بعضی از آنها حتی کمی فلسفی و فیلم‌نامه‌ای به نظر می‌رسند. زمانی که او پس از حادثه وحشتناک اخیرش به هوش آمد، در شرایطی که هنوز صورتش ورم داشت و چشمانش سیاه بود، گفت: «من فقط می‌خواهم همه بدانند که گاهی اوقات زمین خوردن خوب است.»

با این وجود وقتی در سال ۲۰۱۹ و در شهر لس‌آنجلس با او ملاقات کردم، اسکای یک بچه بسیار دوست‌داشتنی و معمولی به چشمم آمد. او با هیجانی بسیار خاطرات شیرینی را از سفر اخیرش و تماشای انیمیشن «Frozen 2» تعریف نمود. او حتی با اشتیاقی وصف‌ناپذیر از علاقه‌اش به بستنی و نودل گفت و همین‌ها نشان می‌داد که براوان خود را درگیر دنیای بزرگ‌سالان نکرده است.

با تمام این اوصاف اما، موفقیت‌های اسکای در اسکیت، او را از همه هم‌سن‌وسال‌هایش متمایز نموده؛ ستاره‌ای که در سن ۸ سالگی جوان‌ترین کسی بود که در مسابقات «Vans US Open» شرکت کرد. در ۱۱ سالگی اولین دختری لقب گرفت که در مسابقات «frontside 540» به میدان رفته و در ۱۲ سالگی و تنها دو ماه پس از آن حادثه وحشتناک، به اولین دختری تبدیل شد که روی رمپ بزرگ «Elliot Sloan» به رقابت پرداخته است.

تماشای براون در المپیک قطعا شما را متعجب خواهد کرد و این دقیقا هدفی‌ست که او آن را دنبال می‌کند. اسکای می‌گوید: «اگر مردم ببینند من به عنوان کوچک‌ترین دختر، بهترین حرکات نمایشی را انجام می‌دهم، آن موقع همه می‌توانند به این فکر کنند که قادر هستند دست به هر کاری بزنند.»

نویسنده: جانی ویکس

مترجم: سپهر ستاری

۲۵۸ ۴۱

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: المپیک 2020

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۶۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوروزیان ششم شد

به گزارش خبرگزاری مهر، در پنجمین روز از مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی و سهمیه المپیک در برزیل، پوریا نوروزیان با ثبت امتیاز ۶۳۰/۳ به عنوان نفر ششم راهی فینال تفنگ بادی ۱۰ متر شده بود، در فینال نیز ششم شد.

ساعتی دیگر نجمه خدمتی و شرمینه چهل امیرانی در فینال تفنگ ۱۰ متر به مصاف رقبا می روند.

مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی و آخرین مرحله توزیع سهمیه المپیک پاریس از ۲۴ تا ۳۱ فروردین با حضور ۴۶۶ ورزشکار از ۷۶ کشور برزیل برگزار می‌شود.

کد خبر 6080118

دیگر خبرها

  • قهرمانی پدیده کشتی فرنگی در آسیا/ اسماعیلی رقیب گرایی برای المپیک شد
  • نوروزیان ششم شد
  • تیراندازی انتخابی المپیک| نوروزیان ششم شد
  • درخشش یک ۳۸ ساله چشم موتا پائز را گرفت
  • بخش VIP جذاب در برنابئو: فراتر از یک ورزشگاه! (عکس)
  • اجرای طرح نهضت ملی مسکن در نزدیک به ۲ هزار هکتار زمین
  • بزرگترین دشمن ستاره کشتی در تاریخ‌سازی: زمان!
  • در انتخاب بین یزدانی و قاسمپور دخالت نکنیم
  • نباید در انتخاب بین یزدانی و قاسمپور دخالت کرد
  • نباید در انتخاب بین حسن یزدانی و قاسمپور دخالت کرد