Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-سردار حمیدی گفت: مدیریت شهری روانسازی ترافیک با اصلاحات هندسی را محقق کند، نه اینکه این امر با حضور فیزیکی پلیس انجام شود.

 سردار محمد حسین حمیدی درباره اولویت‌ها و مهم‌ترین مطالبات پلیس راهور از شورای شهر ششم پایتخت در حوزه ترافیک گفت: مدیریت شهری، مدیریت سلیقه‌ای نیست. اینکه بگوییم می‌خواهیم جهت خیابان‌ها را تغییر دهیم یا می‌خواهم شهر را کن فیکن کنیم، همچنین چیزی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیریت شهری در حوزه ترافیک یک برنامه است. برنامه‌ای که باید همه باهم به آن مقید بوده و آن را عملیاتی کنند.

وی ادامه داد: این برنامه مبتنی بر ارتقای ایمنی، کاهش تصادفات، حذف محل‌های حادثه ساز و ایجاد انضباط ترافیکی در شهر است و باید در هر دوره‌ای به آن توجه شود.

حمیدی با اشاره به دو خواسته پلیس راهور از مدیریت شهری در حوزه ترافیک گفت: ما دو خواسته در حوزه مدیریت ترافیک از مدیریت شهری در هر دوره‌ای داریم که باید آن را عملیاتی کنند. اولین موضوع ارتقای ایمنی شبکه معابر است.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ اضافه کرد: دومین خواسته نیز این است که مدیریت شهری روانسازی ترافیک با اصلاحات هندسی را محقق کند، نه اینکه این امر با حضور فیزیکی پلیس انجام شود.

وی در همین زمینه توضیح داد: برخی از تقاطع‌ها و میادین نیاز به اصلاح دارد. برخی از تقاطع‌ها و زیرگذر‌ها و روگذر‌ها جانمایی شان غلط است که باید اصلاح شود. این‌ها جزو مواردی است که اگز مدیریت شهری انجام دهد منویات پلیس و مردم را عملیاتی کرده است و می‌توان در کاهش تصادفات شهری و کاهش ترافیک موثر عمل کرد.

حمیدی در عین حال اقدامات پلیس در سال‌های اخیر را نیز مناسب ارزیابی کرد و گفت: در ۱۰ سال و ۱۵ سال گذشته پلیس اقدامات خیلی خوبی در حوزه ترافیک انجام داده که اگر همین اتفاقات رخ نمی‌داد شهر سال‌ها پیش قفل شده بود. امروز شهر تهران ۱۲ میلیون نفر جمعیت و هشت میلیون دستگاه موتورسیکلت و خودرو دارد، اگر ما همین تعداد را با وضعیت حوادث ترافیکی و حجم ترافیک در گذشته مقایسه کنیم نشان می‌دهد که ایمنی ترافیک بیشتر و حجم ترافیک کمتر شده است. به عبارتی دیگر بر اساس شاخص‌های سازمان جهانی بهداشت اقدامات ما اثر گذار بوده است، از این رو امیدوارم شورای شهر ششم و مدیریت شهری جدید کمک کند تا همین موضوع با جدیت بیشتری تداوم داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: حوزه ترافیک مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۸۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۸۵ نفر جان باختگان تصادفات نوروزی تا نهم فروردین 03

تین نیوز

سرهنگ سیاوش محبی جانشین رئیس پلیس راه راهور فراجا با اشاره به ۵۸۵ نفر فوتی در تصادفات نوروزی، درباره آخرین وضعیت ترافیکی جاده های کشور گفت: ترافیک در محورهای مواصلاتی استان های سراسر کشور امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ پرحجم، روان و بدون گره ترافیکی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، محبی افزود: محورهای شمالی کشور مخصوصاً محور چالوس و هراز از حجم ترافیک بیشتری برخوردارند و فعلاً محدودیتی در هیچکدام از محورهای مواصلاتی نداریم.

وی ادامه داد: احتمال دارد در محور چالوس و هراز که از پرترددترین محورهای مواصلاتی کشور در ایام تعطیلات است از بعد از ظهر در صورت سنگین بودن ترافیک محدودیت اجرا شود که اطلاع رسانی خواهد شد.

جانشین رئیس پلیس راه راهور فراجا گفت: متأسفانه از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳، ۵۸۵ نفر در تصادفات رانندگی جان خودشان از دست دادند و ۱۵ هزار ۵۷۴ نفر هم مجروح شدند.

وی افزود: پرترددترین استان ها در ایام تعطیلات تهران، مازندران، گیلان، خراسان رضوی و اصفهان بودند.

سرهنگ محبی در خصوص توقیف خودروهای متخلف گفت: خودروهای مرتکب تخلفات حادثه ساز در طول محورهای مواصلاتی توقیف ساعتی می شوند همچنین اگر پلیس دو تخلف حادثه ساز رانندگی ثبت کند همزمان توقیف بر روی سوابق خودرو به صورت سیستمی ثبت می شود و در هر صورت خودرو باید توقیف و به پارکینگ منتقل شود و میزان توقیف بستگی به تخلف و مکان تخلف دارد.

وی ادامه داد: سرعت و سبقت غیر مجاز، انحراف به چپ و حرکت خلاف جهت بیشترین تخلفاتی بوده که رانندگان مرتکب و منجر به توقیف خودرو شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۵۸۵ نفر جان باختگان تصادفات نوروزی تا نهم فروردین 03
  • نجات اهالی شرق تهران از ترافیک بزرگراه شهید باقری
  • رشت نماد گلوگاه های ترافیک/ شریان های رشت تحمل این حجم مهمان نوروزی را ندارد
  • بودجه ۱۰۴ هزار میلیاردی سال گذشته محقق شد | تحقق بودجه با اتکا به ۴ محور
  • نجات اهالی شرق تهران از ترافیک بزرگراه شهید باقری | پل دوبرگردان ۴۸۰ تنی در حال نصب است
  • ترافیک سنگین در حاشیه زاینده‌رود / با رانندگان متخلف برخورد می‌شود
  • پل حافظ تهران جمع می‌شود؟
  • عقب‌نشینی شهرداری تهران برای جمع‌آوری پل ۵۰ ساله تهران
  • دستیابی به پایداری با مدیریت هوشمند ترافیک در شهر آمریکایی
  • پل حافظ در تهران ماندنی شد