Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس ضمن تأکید بر لزوم مبارزه با قاچاق کالا از طریق نوار مرزى بین دو کشور، گفت: ساماندهى مبادلات مرزى با توسعه بازارچه‌ها و مناطق آزاد تجارى در نقاط مرزى به ارتقای سطح معیشت مردم منطقه کمک فراوانى مى‌کند. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام خانه ملت، محمدباقر قالیباف پیش از ظهر امروز با نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق که به منظور حضور در مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به تهران سفر کرده بود، دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قالیباف در ابتداى این دیدار با اشاره به مناسبات برادرانه میان جمهورى اسلامى ایران و جمهوری عراق، گفت: توسعه و گسترش همکارى‌ها و ارتباطات دوستانه فیمابین به ویژه در زمینه اقتصادى به نفع مردم دو کشور است.

رئیس مجلس شوراى اسلامى افزود: با توجه به ظرفیت هاى فراوان اقتصادى و تجارى میان ایران و عراق به ویژه با اقلیم کردستان و وجود مرز مشترک و طولانى، ضرورت دارد با فراهم آوردن زیرساخت هاى لازم، راه‌های مواصلاتی، ساخت و توسعه بازارچه هاى مرزى و ارائه تسهیلات به تجار و بازرگانان، زمینه افزایش مبادلات اقتصادى و تجارى فی مابین ضمن ایجاد رونق اقتصادى، به معیشت مرزنشینان منطقه کمک کرد.

قالیباف بر لزوم مبارزه با قاچاق کالا از طریق نوار مرزى بین دو کشور تأکید و تصریح کرد: ساماندهى مبادلات مرزى با توسعه بازارچه‌ها و مناطق آزاد تجارى در نقاط مرزى به ارتقای سطح معیشت مردم منطقه کمک فراوانى مى کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به خواست و اراده طرفین براى گسترش همکارى‌ها به ویژه در زمینه تبادلات تجارى و اقتصادى، ضرورت دارد تا با پیگیرى و کمک به اجراى توافقات انجام شده با اقلیم کردستان و دولت عراق، زمینه لازم براى ایجاد تحرک اقتصادى را فراهم کرد.

 ارائه تسهیلات به بازرگانان مرزنشین، قاچاق کالا را از بین می‌برد
نچیروان بارزانى رئیس اقلیم کردستان عراق نیز در ابتداى این دیدار گفت: ما همواره قدردان کمک هاى جمهورى اسلامى ایران در ادوار مختلف چه در دوران صدام و چه حملات داعش و پس از آن به اقلیم کردستان و ملت و دولت عراق هستیم و هرگز فراموش نخواهیم کرد که در اوج شرایط سخت برادران و خواهران ایرانى در کنار ما بودند.

وى افزود: ما اهمیت فراوانى براى گسترش تعاملات دوستانه با جمهورى اسلامى ایران قائلیم و همواره از روند توسعه و ارتقاء سطح مناسبات میان دولت جمهورى عراق و جمهورى اسلامى ایران حمایت مى کنیم.

بارزانى  کمک به افزایش عایدات و درآمد ساکنان مرزى ایران و عراق و اقلیم را با اهمیت خواند و تصریح کرد: ارائه تسهیلات لازم به تجار و بازرگانان محلى و مرزنشین ضمن ایجاد فرصتهاى شغلى مناسب در منطقه، معضلاتى نظیر قاچاق کالا، بیکارى و ناامنى را از بین می‌برد.

رئیس اقلیم کردستان عراق در پایان این دیدار، گفت‌وگو و مذاکره مستمر میان مسئولان دو طرف را دریافتن راه حل مشکلات و رفع موانع موجود در مسیر گسترش تبادلات اقتصادى، مفید و مؤثر دانست.

در این دیدار سیدمهدی فرشادان و محسن فتحی نمایندگان سنندج و شیوا قاسمی پور نماینده مریوان نیز حضور داشتند که طی سخنانی مسائلی را در خصوص منطقه ارائه کردند.

همچنین گفتنی است خانم ریواز فایق رئیس پارلمان کردستان، صفین دزه یی مسئول روابط خارجی دولت اقلیم، محمد محمد سعید وزیر فرهنگ و جوانان، خانم کویستان محمد وزیر کار و امور اجتماعی و همچنین ناظم دباغ نمایندە دولت اقلیم کردستان در تهران، نچیروان بارزانی را همراهی می‌کردند که مسائلی را در خصوص روابط دو طرف بیان کردند.   بیشتربخوانید: کاهش هزینه دستگاه‌های دولتی؛ راهی برای جبران کسری بودجه

انتهای پیام/

برچسب ها: قالیباف مجلس عراق

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قالیباف مجلس عراق جمهورى اسلامى ایران اقلیم کردستان قاچاق کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۰۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸۴۰ کیسه قاچاق انواع مکمل‌های بدنسازی

فرماونده انتظامی خوزستان گفت: ماموران پلیس با هماهنگی مرجع قضائی به مغازه‌ای اعزام شدند و در بازرسی به‌عمل آمده ۸۴۰ قوطی و کیسه انواع دارو، مکمل و پودر بدنسازی خارجی فاقد هرگونه مجوز گمرکی و قانونی کشف کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سید محمود میرفیضی اظهار کرد: در راستای مبارزه جدی و همه جانبه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز، مأموران پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز امنیت اقتصادی و پلیس آگاهی استان با کار اطلاعاتی از فروش مکمل و پودر بدنسازی خارجی در مغازه‌ای در شهر اهواز مطلع شدند.

وی افزود: مأموران پلیس با هماهنگی مرجع قضائی به مغازه مزبور اعزام و در بازرسی به‌عمل آمده ۸۴۰ قوطی و کیسه انواع دارو، مکمل و پودر بدنسازی خارجی فاقد هرگونه مجوز گمرکی و قانونی کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان خوزستان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی قاچاق کشف شده را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کردند، بیان داشت: در این ارتباط یک متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان اهواز معرفی شد.

کد خبر 740017

دیگر خبرها

  • لزوم پایش به‌موقع عوامل خسارت‌زا
  • دارو و پودر بدنسازی قاچاق در اهواز کشف شد
  • فیلم| جزئیات فوت چوپان و ۱۲۰ گوسفند در کانتینر یک تریلی
  • کشف دارو و پودر بدنسازی قاچاق در اهواز
  • کشف ۸۴۰ کیسه قاچاق انواع مکمل‌های بدنسازی
  • جلوگیری از قاچاق ۳۰ هزار لیتر گازوئیل در سیرجان 
  • (ویدیو) جزئیات فوت چوپان و ۱۲۰ گوسفند در کانتینر یک تریلی
  • پل بزن بین بلخ و نیشابور، هردو اقلیم یک خراسان است
  • کشف ۳۰۰ کارتن تنباکو قاچاق در اسلامشهر
  • رشد ۱۵ درصدی صادرات کردستان در سال گذشته