Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، خبات قمری کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان اظهار داشت: طبق بررسی نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی همچنان تا روز یکشنبه شرایط انتقال رطوبت و عبور موج‌های کم دامنه در منطقه فراهم است.

او افزود: در این مدت طی ساعات بعدازظهر افزایش و رشد ابر، رگبار و رعد و برق پراکنده و کاهش وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در استان پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: امروز در توایع شهرستان‌های سقز، بانه، دیواندره و شمال سنندج شدت ناپایداری‌ها بیشتر بوده و امکان آبگرفتگی معابر و سیلاب‌های موقت نیز وجود دارد.

او اضافه کرد: در شبانه روز گذشته حاجی ممدان سقز سه میلی‌متر، سروآباد شش دهم، بابارشانی چهار دهم و شهر‌های سنندج و مریوان نیز هرکدام یک دهم میلی متر بارندگی داشتند.

قمری گفت: از لحاظ دمایی تا روز یکشنبه تغییرات آنچنانی را در استان نداریم، اما برای روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه حدود ۲ تا سه درجه دمای روزانه افزایش می‌یابد.

او یادآور شد: در شبانه روز گذشته سلین با ۴۰ درجه گرمترین و گل تپه با ۱۲ درجه سانتی‌گراد خُنک‌ترین نقطه استان بودند و دمای شهر سنندج مرکز استان هم مابین ۲۴ و ۳۷ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

میانگین بارندگی‌های کردستان از آغاز سال زراعی جاری (اول مهر پارسال) تاکنون ۲۹۱ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته (۵۱۹ میلی‌متر) ۴۴ درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت (۲۵ تا ۳۰ سال قبل) حدود ۴۴۶ میلی‌متر، ۳۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامتر‌های هواشناسی را اندازه‌گیری و ثبت می‌کنند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی استان بارش باران میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۱۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی ها در خراسان جنوبی ادامه دارد

کارشناس هواشناسی گفت: بر اساس خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی تا روز جمعه با تقویت و گسترش ناپایداری‌های جوی گاهی وزش باد شدید و گرد خاک، رگبار و رعد برق دربرخی مناطق بارش تگرگ و برخورد صاعقه قابل پبش بینی است.

زارعی افزود: با توجه به ماهیت رگباری بودن بارش ها، وقوع رواناب، آبگرفتگی معابر وسیلابی شدن برخی مسیل‌ها دور از انتظار نخواهد یود.

وی گفت: به لحاظ دمایی تا صبح جمعه روند دما کاهشی است.

کارشناس هواشناسی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته سربیشه با ۷ درجه سلسیوس خنک‌ترین و بندان با ۳۵ درجه سلسیوس گرمترین بوده است.

زارعی گفت: تغییرات دمایی در مرکز استان بین ۲۶ درجه سلسیوس و ۱۱ درجه سلسیوس بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ️ارتفاع بارش در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • ادامه بارش‌های رگباری در فارس تا عصر فردا
  • ایستگاه زمان صوفی ۵۵ میلیمتر رکورد دار بارش درخراسان شمالی
  • بسته شدن مسیر فرعی مهرستان به ایرانشهر
  • ارتفاع بارش در کوشه از توابع شهرستان تفتان به ۴۰ میلی متر رسید
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در این استان ها
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • بارندگی ها در خراسان جنوبی ادامه دارد
  • باران رگباری ، تگرگ ،صاعقه و تندبادهای لحظه ای در کرمان
  • تداوم بارش باران در خوزستان