Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@08:58:09 GMT

حقیقت ماجرای حقوق 350 میلیونی روحانی چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۴۳۵۸۵

حقیقت ماجرای حقوق 350 میلیونی روحانی چیست؟

 گاهی همه فکر می‌کنند بیشترین دستمزد را یک رئیس‌جمهور دریافت می‌کند، اما این‌گونه نیست. شاید حقوق چندده میلیونی معاونان برخی سازما‌ن‌ها بیشتر از حقوق رئیس‌جمهور فعلی کشورمان باشد. این در حالی است که به اذعان برخی از کارشناسان، حقوق مسئولان کشور، از رئیس‌جمهور تا نمایندگان مجلس و سایر مسئولان قوا براساس معیاری تعیین شده و مورد مطالبه قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درباره حواشی حقوق حسن روحانی هم چندی پیش روابط‌عمومی نهاد ریاست‌جمهوری اطلاعیه‌ای منتشر کرد و به توضیح آنچه در دستمزد حسن روحانی بعد از بازنشستگی رخ خواهد داد توضیح داد که حال برداشت اشتباه از رقم 350 میلیون تومانی ناشی از نخواندن آن توضیحات است. با توجه به محتوای این اطلاعیه، تمامی بیمه‌شدگان می‌توانند با رعایت ضوابط آیین‌نامه نحوه تغییر صندوق و نقل و انتقال حق بیمه و سوابق بیمه‌ای بین صندوق‌های بیمه‌ای، نسبت به تغییر صندوق بیمه‌ای خود اقدام کنند که گویا حسن روحانی نیز از این فرصت استفاده کرده است و در بند دوم اطلاعیه روابط‌عمومی ریاست‌جمهوری تصریح شده است: حسب طرح درخواست جابه‌جایی و تغییر صندوق بازنشستگی رئیس‌جمهوری از صندوق تأمین اجتماعی به صندوق بازنشستگی کشوری این درخواست طی مکاتبه‌ای از سوی معاونت اداری مالی نهاد ریاست‌جمهوری به صندوق بازنشستگی کشوری ارسال شده است؛ در پاسخ به این مکاتبه، صندوق بازنشستگی استان تهران با توجه به مستندات و سوابق و محاسبات، اعلام کرده بابت انتقال حق بیمه حجت‌الاسلام روحانی در دوره خدمت در مجلس شورای اسلامی باید مبلغ حدود ۳۵۳ میلیون تومان در وجه صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت شود. روابط‌عمومی نهاد ریاست‌جمهوری در ادامه این اطلاعیه یادآور شده است: از سوی دیگر از آنجا که بخشی از حقوق ایشان (موضوع تبصره ۵ ماده ۵۹ آیین‌نامه استخدامی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی، پژوهش و فناوری) از تاریخ اول مهرماه ۹۵ لغایت پایان سال ۱۳۹۹ به ایشان پرداخت نشده و این رقم حدود ۳۶۲ میلیون تومان بوده است، در سندی که اخیرا در رسانه‌ها منتشر شده، معاونت اداری مالی نهاد ریاست‌جمهوری مقرر کرد که مبلغ بدهی بابت هزینه انتقال صندوق از محل مطالبات پرداخت‌نشده رئیس‌جمهوری از حقوق معوقه دکتر روحانی کسر و در وجه صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت شود. در بند چهارم و پایانی اطلاعیه روابط‌عمومی ریاست‌جمهوری آمده است: با این اوصاف، روشن است که نه‌تنها رقم ادعایی ۷۰۰ میلیون تومان که اساسا پرداخت پاداش بازنشستگی به رئیس‌جمهوری طی سند مالی منتشرشده، فاقد صحت است و از رسانه‌هایی که به انتشار و بسط این شایعه در فضای عمومی کشور پرداختند، انتظار می‌رود هرچه‌سریع‌تر این اشتباه را تصحیح کنند.

با این توضیحات در عمل چیزی به نام حقوق نجومی برای حسن روحانی قابل تصور نیست و مطمئنا حقوق بازنشستگی او رقمی معمول در رده خدمتی او خواهد بود، هرچند همچنان بسیاری از مردم با حداقل دستمزد زندگی می‌گذرانند و تبعیض در دستمزدها قابل چشم‌پوشی نیست اما ادعای این نماینده اصولگرای مجلس هم قابل قبول نیست و حاشیه‌سازی جدید برای رئیس دولت تدبیر و امید خواهد بود که در نهایت هم نتیجه‌ای در بر ندارد./ شرق

منبع: فردا

کلیدواژه: حسن روحانی حقوق نجومی حقوق 350 میلیونی روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۳۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاتم بخشی بیات از جیب کارکنان نفت؟

سال هاست که قرار بوده باشگاه های پرسپولیس و استقلال از ید دولت خارج شده و به سهامداران جدید واگذار شود؛ پس از چندین بار تلاش ناموفق حالا دولت تصمیم دارد مالکیت باشگاه استقلال را به هلدینگ خلیج فارس واگذار کند.

به گزارش میزنفت، گویا هلدینگ خلیج فارس هم به این معامله علاقه دارد و به همراه چند پتروشیمی دیگر، به دنبال سهامداری این باشگاه هستند ولی پرسش مهم این است که چرا صندوق بازنشستگی صنعت نفت با این تصمیم موافق است؟

هر ماهه بخشی از حقوق و دستمزد کارکنان صنعت نفت به حساب این صندوق واریز می شود تا این صندوق با سرمایه گذاری این مبالغ در پروژه های پرسود، هم بتواند فعالیت های خود در کسب و کار رو رونق بخشد و هم حقوق بازنشستگان صنعت نفت را پرداخت کند.

در این میان مشخص نیست باشگاه استقلال چه مزیت اقتصادی دارد که صندوق بازنشستگی صنعت نفت به خرید این باشگاه ابراز تمایل کرده است و قرار شده 85 درصد این باشگاه را مالک شود.

به دنبال ابقا در صندلی مدیریت!

 گویا مسئولان صندوق بازنشستگی صنعت نفت فراموش کرده اند اموال و دارایی این صندوق، امانتی است در دست آنها و باید در محافظت و افزایش آن تصمیم بگیرند و نه ریختن اموال کارکنان نفت به پای بازیکنان چند ده میلیارد تومانی فوتبال!

نکته بعدی این است که چنین تصمیمی تا چه میزان با موافقت سهامداران دیگر این شرکت همراه بوده است؟ کدام سهامداری راضی است تا پولش به پای چند بازیکن فوتبال ریخته شود و در ازای آن هیچ نفعی از نظر مالی نداشته باشد؟ مثلا قرار است با خرید باشگاه استقلال، درآمد هلدینگ خلیج فارس و سایر سهامداران افزایش یابد؟

چنین اتفاق تلخی فقط این گزاره را تقویت می کند که کارکنان نفت، باید بخشی از درآمد خود را برای بازیکنان استقلال تهران به صورت منظم کنار بگذارند تا مسئولان صندوق بازنشستگی صنعت نفت رضایت بالادستی های خود را جلب کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از آیت‌الله رئیسی
  • پیگیری مصوبات و جذب اعتبارات سفر دوم رئیس‌جمهور به سمنان مانند سفر اول باشد
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • حاتم بخشی بیات از جیب کارکنان نفت؟
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان
  • علیرضا گرشاسبی: برای 60 میلیون تحت پوشش و تنها 18 میلیون بیمه پرداز داریم / نیمی از بازنشستگی های 1400 پیش از موعد بود