Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@07:47:41 GMT

برگزیدگان جشنواره «کتاب خوان و رسانه» معرفی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۴۶۴۷۶

برگزیدگان جشنواره «کتاب خوان و رسانه» معرفی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مراسم اختتامیه نخستین دوره جشنواره «کتاب خوان و رسانه» فردا یکشنبه ۱۷ مرداد همزمان با روز خبرنگار، با حضور جمعی از مسئولان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و شخصیت‌های رسانه‌ای، به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

نخستین دوره جشنواره «کتاب خوان و رسانه» که از شهریور سال گذشته با انتشار فراخوانی رسماً آغاز به کار کرد، در حالی پس از ۲ بار تمدید به نقطه پایانی خود می‌رسد که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و وضعیت قرمز پایتخت به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جشنواره «کتاب خوان و رسانه» با هدف زنده نگه داشتن فضای کتابخانه و کتاب خوانی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و اهمیت نقش مطالعه، تقویت ارتباط رسانه‌ها با کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مدیران کشوری و استانی و اعضای کتابخانه‌های عمومی، مسئولیت پذیری اصحاب رسانه در قبال خدمات و برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی، ایجاد زمینه شکوفایی استعدادها و خلاقیت اصحاب رسانه در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه و آشنایی بیشتر مردم ایران اسلامی با ظرفیت‌های فرهنگی، خدمات و برنامه‌های موجود در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و در نهایت توسعه گفتگوهای عمومی و نخبگانی درباره کتابخانه‌های عمومی برگزار شد.

«کتابخانه»، «کتابدار»، «کتاب خوان»، «اهدای کتاب»، «کتابخانه و خانواده»، «مسئولیت اجتماعی نهاد کتابخانه های عمومی کشور»، «ترویج فرهنگ مطالعه»، «برگزاری محافل تخصصی در طول سال با رویکرد مورد نیاز ملی و استانی» مانند: «محافل ادبی»، «فضای مجازی و کتابخانه»، «توجه به نقش آموزش در کتابخانه های عمومی» مهم‌ترین موضوعات آثار رسیده به دبیرخانه اولین دوره جشنواره «کتاب خوان و رسانه» تشکیل داده‌اند.

اولین جشنواره «کتاب خوان و رسانه» در ۶ بخش اصلی شامل «خبر»، «گزارش» (خبری، توصیفی، تحلیلی و تحقیقی و...)، «سرمقاله و یادداشت»، «گفت و گو»، «مقاله»، «عکس» (خبری، عکس غیرخبری، گزارش تصویری) برگزار شد و ۲ بخش جنبی شامل «اهدای جایزه به بهترین مطلب با محوریت افتتاح کتابخانه‌های مرکزی و اثرات آن در توسعه فضاهای فرهنگی ایران اسلامی» و همچنین «اهدای ۱۱ جایزه به بهترین گزارش از توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نهاد در کتابخانه‌های عمومی» با ۱۱ موضوع محوری برگزار شد. بخش ویژه این جشنواره نیز به رسانه‌های دیداری و شنیداری (رادیو و تلویزیون) با رویکرد توجه به اخبار و گزارش‌های ویژه رسانه‌های ملی در حوزه کتابداران، کتاب خوان‌ها و کتابخانه های عمومی اختصاص داشت.

هیأت انتخاب جشنواره «کتاب خوان و رسانه» پس از بررسی‌ها و گزینش‌های متعددِ آثار دریافت شده و داوری نهایی، در روز خبرنگار اسامی برگزیدگان نخستین دوره را معرفی خواهد کرد تا به نفرات اول هر رشته، جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی به همراه تندیس و لوح تقدیر؛ نفرات دوم هر رشته، جایزه نقدی۲۰ میلیون ریالی به همراه لوح تقدیر؛ نفرات سوم هر رشته، جایزه نقدی ۱۰ میلیون ریالی به همراه لوح تقدیر؛ برگزیدگان بخش‌های جنبی، ۱۱ جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی و سایر برگزیدگان اول تا سوم بخش وی‌ژه جشنواره نیز ۳ جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی اهداء شود.

مراسم اختتامیه این‌جشنواره فردا یکشنبه ۱۷ مرداد از ساعت ۱۰ تا ۱۱ به‌صورت مجازی برگزار و به‌طور زنده از پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه‌ها، سامانه اطلاع رسانی جشنواره کتاب خوان و رسانه، صفحه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در اینستاگرام و پایگاه اینترنتی آپارات پخش می‌شود.

کد خبر 5275568 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: کتاب و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور کتاب طرح تابستانه کتاب موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران نهاد کتابخانه های عمومی کشور کتاب و کتابخوانی محمد سرور رجایی حوزه هنری نقد کتاب معرفی کتاب شهید ترجمه انتشارات سوره مهر مرکز فرهنگی شهر کتاب فلسفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاد کتابخانه های عمومی کشور کتاب خوان و رسانه نهاد کتابخانه ها میلیون ریالی جایزه نقدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۶۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برگزیدگان مسابقات بوچیا جام برکت و کرامت در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، در این دوره از مسابقات ۶۰ بوچیاکار در سالن شهید صیاد شیرازی، در ۴ کلاس پزشکی BC۱، BC۲، BC۳ و BC۴ با یکدیگر رقابت کردند و در نهایت برترین‌های هر کلاس معرفی شدند.

براساس رای هئیت داوران در کلاس یک، ایمان برماس قهرمان شد، مصطفی قاسم‌زاده به نایب قهرمانی رسید و احمد خوش‌نیت و سجاد منصور نیز به ترتیب دوم و سوم شدند. در کلاس ۲ موسی رئوفیان به عنوان نفر اول شناخته شد، بهروز مقدم دوم شد و حسین میربلوک و علیرضا کاظمی در رده‌های سوم و چهارم جای گرفتند. رضا فیروز قهرمان کلاس ۳ شد، اسحاق عارفی، علی ناقدی و میلاد رضازاده نیز به ترتیب دوم تا چهارم این کلاس شدند. در کلاس ۴ نیز الیاس وکیلی روی سکوی نخست ایستاد، تارخ دیانتیان دوم شد و ایوب شفاعتی نیز به عنوان سومی رسید. 

بوچیا نوعی ورزش ویژه معلولان جسمی حرکتی است و در اصل برای افراد دارای فلج مغزی طراحی شده است، اما هم اکنون توسط ورزشکارانی با معلولیت‌های چندگانه و شدید حرکتی همانند آتروفی عضلانی نخاعی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • تازه‌ترین اخبار کتاب معرفی شد
  • داوران جشنواره ملی طنز و رسانه ( طنز پهلو) معرفی شدند
  • بازگشت چند کتاب کمیاب به کتابخانه تربیت تبریز
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر
  • «تاریخ طب در ایران» معرفی و بررسی می‌شود
  • معرفی برگزیدگان مسابقات بوچیا جام برکت و کرامت در مشهد
  • فعالیت ۷۹ کتابخانه عمومی در استان بوشهر
  • ارائه خدمات ویژه به نابینایان و ناشنوایان در کتابخانه‌های بوشهر
  • معرفی برگزیدگان چهارمین مسابقه عکس حوادث و سوانح