Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حمله تهاجمی طالبان برای تصرف شهر فیض‌آباد، مرکز ولایت بدخشان با شکست مواجه شد.

گروه طالبان از ساعت ۶:۰۰ شام روز جمعه، پانزدهم اسد، حملات خود را به پاسگاه «کته‌خرمن» در ارتفاعات فیض‌آباد آغاز کردند که بعد از آن به شکل گسترده از چهار سمت وسعت یافت.

گزارش‌ها از بدخشان حاکی است که طالبان از سمت ولسوالی ارگو و کوتل «ریزکان» و دو راهی ارگو، از سمت یفتل پایان «لای‌آبه»، از طرف شاهراه بهارک – فیض‌آباد و بند برق شورابک و از سمت جوزون و تپه تلویزیون، بر شهر فیض‌آباد حمله کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنگ از شام روز جمعه، پانزدهم اسد آغاز شد و تا ساعت ۴:۰۰ صبح شانزدهم اسد دوام یافت.

مقاومت شدید نیرو‌های امنیتی و قطعات خیزش مردمی این حمله گسترده برای سقوط فیض‌آباد را عقب زد.

حمایت هوایی، کماندوها، نیرو‌های پولیس، ارتش و امنیت ملی، قطعات خیزش مردمی و تمام نیرو‌های مدافع شهر فیض‌آباد در این جنگ تعیین‌کننده موفق شدند حمله طالبان را با شکست مواجه کنند.

ثناءالله روحانی، سخنگوی پولیس بدخشان، می‌گوید در این جنگ تلفات سنگین بر طالبان وارد شده است.او می‌گوید که آمار و ارقام دقیق را بعداً ارائه خواهد کرد.

منابع غیررسمی می‌گویند که در این جنگ تلفات سنگین بر طالبان وارد شده و معاون والی نام نهاد شان نیز در این جنگ کشته شده است.

به گفته این منابع، شش سرباز از نیرو‌های مدافعان نیز کشته و چند تن دیگر زخمی شده‌اند.

در جریان جنگ، چندین راکت بر خانه‌های مسکونی اصابت کرده است که خانه رییس اطلاعات و فرهنگ بدخشان نیز در شمار آن آتش گرفته است.

باشندگان فیض‌آباد خواستار حمایت کامل و لازم حکومت مرکزی برای دفاع و حفاظت از این شهر شده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات افغانستان طالبان شهر فیض آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۸۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه گردشگری اراضی عباس آباد نیازمند حمایت شورا و شهرداری تهران است

مدیر عامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد گفت: شرکت نوسازی عباس آباد رو به توسعه است و امیدواریم با حمایت شورا و شهرداری بتوان به گونه‌ای عمل کرد که شرکت نوسازی عباس آباد بتواند نقش جدی در توسعه گردشگری ایجاد کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمدحسین حجازی، مدیر عامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد در دویست و بیست و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی گزارش حسابرسی شرکت نوسازی عباس آباد در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ گفت: در شرکت نوسازی اراضی عباس آباد حساب دائمی و سالیانه داریم. از ابتدای تأسیس شرکت عدد مالیاتی وجود داشته که روبه کاهش است. در حساب سالیانه درآمد شرکت روبه رشد است.

وی با بیان اینکه با حمایت اعضای شورا و شهرداری تهران تا امروز وضعیت شرکت مطلوب بوده است، افزود: شرکت نوسازی عباس آباد رو به توسعه است و مجموعه روبه توسعه که طرح جامع اول آن افتتاح شده و طرح جامع دوم نیز که برای ۶ ماهه دوم سال است، نیازمند نیرو است. نیرو‌های اضافه شده به شرکت از مأمورین شهرداری به شرکت است. تعداد نیرو‌ها از ۸۳ نفر به ۹۶ نفر افزایش یافته؛ اما ما تبدیل وضعیت و جذب نیرو نداشتیم بلکه از شهرداری نیرو به شرکت مأمور شده و تعدادی نیز قرارداد‌های حامیان داشته اند.

مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد تأکید کرد: امیدواریم با حمایت شورا و شهرداری بتوان به گونه‌ای عمل کرد که شرکت نوسازی عباس آباد بتواند نقش جدی در توسعه گردشگری ایجاد کند.

در ادامه این جلسه مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران نیز گفت: شاهد رشد مجموعه عباس آباد بوده ایم. در جلسه قبل درخصوص نگهداشت فضای سبز تذکر دادم، اما این موضوع در اراضی عباس آباد دیده نمی‌شود. فعالیت مجموعه‌هایی در اراضی عباس آباد متوقف شده بود که در دو سال اخیر احیا شد و امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) حملات پهپادی گسترده حزب‌الله به مقرهای نظامی اسرائیل
  • حمله پهپادی گسترده حزب الله
  • حمله پهپادی گسترده حزب الله/ ۲۰۰ هزار صهیونیست به پناهگاه رفتند
  • تخریب گسترده مساجد غزه، گواه جنگ دینی اسرائیل علیه اسلام + عکس
  • عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد
  • ترکیه منطقه حایل در شمال عراق ایجاد می کند/ حمله زمینی گسترده به شمال عراق بعد از سفر اردوغان
  • توسعه گردشگری اراضی عباس آباد نیازمند حمایت شورا و شهرداری تهران است
  • داعش مسئول حمله تروریستی کابل
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم
  • تغییر رویکرد در مناقشات ایران و اسرائیل چه بود؟ | 2 پیامد فاجعه‌ بار در انتظار آمریکا و اسرائیل