Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@23:11:29 GMT

برگزیدگان جشنواره «کتابخوان و رسانه» معرفی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۴۹۰۴۸

برگزیدگان جشنواره «کتابخوان و رسانه» معرفی می‌شوند

برگزیدگان نخستین دوره جشنواره «کتابخوان و رسانه» ۱۷ مرداد همزمان با روز خبرنگار و با حضور جمعی از مسئولان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور طی مراسمی به صورت مجازی معرفی و تقدیر می‌شوند.

به گزارش مشرق، مراسم اختتامیه نخستین دوره جشنواره «کتابخوان و رسانه» همزمان با روز خبرنگار، با حضور جمعی از مسئولان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و شخصیت‌های برجسته رسانه‌ای، از ساعت ۱۰ الی ۱۱ روز یکشنبه ۱۷ مردادماه به صورت مجازی برگزار و در آن برگزیدگان معرفی و تقدیر خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخستین دوره جشنواره «کتابخوان و رسانه» که از شهریورماه سال گذشته با انتشار فراخوانی رسماً آغاز به کار کرد، در حالی پس از ۲ بار تمدید به نقطه پایانی خود می‌رسد که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و وضعیت قرمز پایتخت به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

علاقه مندان برای شرکت در اختتامیه نخستین جشنواره کتابخوان و رسانه که به صورت مجازی برگزار می‌شود می‌توانند از طریق این نشانی در این نشست شرکت کنند. 

همچنین این برنامه به صورت زنده از طریق پایگاه اطلاع رسانی نهاد، سامانه اطلاع رسانی جشنواره کتابخوان و رسانه، صفحه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در اینستاگرام، آپارات پخش خواهد شد. 

«کتابخانه»، «کتابدار»، «کتابخوان»، «اهدای کتاب»، «کتابخانه و خانواده»، «مسئولیت اجتماعی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور»، «ترویج فرهنگ مطالعه»، «برگزاری محافل تخصصی در طول سال با رویکرد مورد نیاز ملی و استانی» مانند: «محافل ادبی»، «فضای مجازی و کتابخانه»، «توجه به نقش آموزش در کتابخانه‌های عمومی» مهم‌ترین موضوعات آثار رسیده به دبیرخانه اولین دوره جشنواره «کتابخوان و رسانه» تشکیل داده‌اند.

هیأت انتخاب جشنواره «کتابخوان و رسانه» پس از بررسی‌ها و گزینش‌های متعددِ آثار دریافت شده و داوری نهایی، در روز خبرنگار اسامی برگزیدگان نخستین دوره را معرفی خواهد کرد تا به نفرات اول هر رشته، جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی به همراه تندیس و لوح تقدیر؛ نفرات دوم هر رشته، جایزه نقدی۲۰ میلیون ریالی به همراه لوح تقدیر؛ نفرات سوم هر رشته، جایزه نقدی ۱۰ میلیون ریالی به همراه لوح تقدیر؛ برگزیدگان بخش‌های جنبی، ۱۱ جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی و سایر برگزیدگان اول تا سوم بخش وی‌ژه جشنواره نیز ۳ جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی اهداء شود.

اولین جشنواره «کتابخوان و رسانه» در ۶ بخش اصلی شامل «خبر»، «گزارش» (خبری، توصیفی، تحلیلی و تحقیقی و...)، «سرمقاله و یادداشت»، «گفت‌وگو»، «مقاله»، «عکس» (خبری، عکس غیرخبری، گزارش تصویری) برگزار شد و ۲ بخش جنبی شامل «اهدای جایزه به بهترین مطلب با محوریت افتتاح کتابخانه‌های مرکزی و اثرات آن در توسعه فضاهای فرهنگی ایران اسلامی» و همچنین «اهدای ۱۱ جایزه به بهترین گزارش از توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نهاد در کتابخانه‌های عمومی» با ۱۱ موضوع محوری برگزار شد. بخش ویژه این جشنواره نیز به رسانه‌های دیداری و شنیداری (رادیو و تلویزیون) با رویکرد توجه به اخبار و گزارش‌های ویژه رسانه‌های ملی در حوزه کتابداران، کتابخوان‌ها و کتابخانه‌های عمومی اختصاص داشت.

جشنواره «کتابخوان و رسانه» با هدف زنده نگه داشتن فضای کتابخانه و کتابخوانی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و اهمیت نقش مطالعه، تقویت ارتباط رسانه‌ها با کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مدیران کشوری و استانی و اعضای کتابخانه‌های عمومی، مسئولیت پذیری اصحاب رسانه در قبال خدمات و برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی، ایجاد زمینه شکوفایی استعدادها و خلاقیت اصحاب رسانه در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه و آشنایی بیشتر مردم ایران اسلامی با ظرفیت‌های فرهنگی، خدمات و برنامه‌های موجود در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و در نهایت توسعه گفت‌وگوهای عمومی و نخبگانی درباره کتابخانه‌های عمومی برگزار شد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو آموزش مجازی مشرق کتابخانه عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور کتابخوان و رسانه صورت مجازی دوره جشنواره میلیون ریالی نخستین دوره جایزه نقدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۹۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای بیش از یک هزار و ۷۰۰ جلد کتاب به کتابخانه عمومی دانشجو در ملایر

مریم هنرجو گفت: در سال گذشته اهداکنندگان دانایی ۱۷۹۴ کتاب به این کتابخانه اهدا کردند و سالی خوب در سنت حسنه وقف را رقم زدند.

او با بیان اینکه این کتابخانه با اجرای ۱۶۰ برنامه فرهنگی توانست میزبان علاقمندان به کتابخانه شود، گفت: در حال حاضر این کتابخانه دارای ۱۴۶۶ عضو فعال با حدود ۱۴ هزار و ۶۰۰ نسخه کتاب است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • اهدای بیش از یک هزار و ۷۰۰ جلد کتاب به کتابخانه عمومی دانشجو در ملایر
  • با هدف ترویج فرهنگ کار خیر و تکریم خیرین جشنواره ی ملی رسانه ای مهرآفرین برگزار می شود.
  • معرفی برگزیدگان مرحله کشوری رویداد ملی مدرسه، منزل، تعالی محصل
  • اصلاح قانون تاسیس کتابخانه در نوبت بررسی است
  • «آخرین شیهه ...» از ایتالیا جایزه گرفت
  • طرح اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی در نوبت بررسی در مجلس است
  • الزام شهرداری‌ها به پرداخت سهم ۰.۵ درصدی کتابخانه‌های عمومی
  • الزام شهرداری‌ها به پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی
  • سرانه فرهنگ در کشور ما بسیار پایین است
  • طرح اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌ها در نوبت بررسی مجلس است