Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی رئیس دانشگاه شهید بهشتی در مراسم افتتاح  مرکز واکسیناسیون دانشگاه علامه طباطبائی گفت: این مرکز، به عنوان صد و هشتمین مرکز تجمیعی واکسیناسیون شهر تهران امروز در دانشگاه شهید بهشتی در غرب استان با همکاری دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه علوم پزشکی ایران راه‌اندازی شد و امید داریم با استفاده بیشتر از ظرفیت‌های جغرافیای این دانشگاه، در روز‌های آتی تعداد بیشتری را واکسینه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زالی ادامه داد: معاونین دانشگا‌ه‌ها در روز‌های اخیر در تدارک مراکز جدید واکسیناسیون هستند، تا پوشش فراگیری را در تهران شاهد باشیم؛ همچنین علاوه بر جایابی مناطق بر استعداد‌ها و ظرفیت‌های بالقوه هر مرکز و منطقه نیز توجه می‌شود.

او  تصریح کرد:افتتاح مراکز مختلف تجمیعی، نوید دهنده آمادگی بیشتر از گذشته برای افزایش تیراژ واکسیناسیون در تهران است و طبق آمار دیروز جمعه، حدود ۸۳هزار نفر واکسینه شدند که این تعداد با افزایش مراکز دیگر می‌تواند بیشتر شود.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی بیان کرد: برای به سرانجام رساندن واکسیناسیون شهر تهران، روزانه حدودا ۱۵۰هزار واکسیناسیون باید انجام شود که لازمه‌ آن وجود واکسن و مراکز واکسیناسیون است.

او بیان کرد: افتتاح این مرکز، نمایش بسیار ارزنده‌ای از کار‌های بین بخشی است که دستگاه‌های مختلف اعم از دانشگاه‌ها، مراکز درمانی و غیره، داشته‌های خود را برای تسریع بهبود مشکلات مردم در خدمت دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار می‌دهند؛  مراکز تجمیع، تجلی بسیار خوبی از کار بین بخشی است.کشور‌هایی که در کنترل این بیماری موفق بودند از همین طریق، یعنی به کارگیری تمام بخش‌های کشور و تمام بضاعت ملی در تسریع روند بهبودی این بیماری بهره برده‌اند، در نتیجه این مدل می‌تواند یکی از راه‌های موفق همگرایی تجمیعی واکسیناسیون در تهران باشد.

زالی در ادامه درباره وضعیت تهران گفت: در هفته‌ گذشته شرایط تهران تغییر چندانی نکرده‌است و  روز گذشته حدود ۲۲هزار و ۷۰۰نفر مراجعه سرپایی برای کرونا داشته‌ایم. بستری‌ها در تهران حدود ۹۴۸۴بیمار است که حدود ۲۵۰۰ نفر از این‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه قراردارند. حدود ۲۳۱۰ بیمار جدید هم در بیمارستان‌های تهران بستری شدند که از این تعداد ۲۲۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

نتایج واکسن کووپارس ، مهر مشخص می‌شود

در ادامه‌ مراسم، کوهپایه‌زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: این مرکز می‌تواند روزانه واکسیناسیون حدود۲۰۰۰نفر را انجام دهد وبا افزایش زیرساخت‌های لازم، می‌توان تعداد تزریق واکسن کرونا در تهران را از حدود ۸۵هزار عدد به ۱۵۰ هزار رساند؛ در حال حاضر این مرکز می‌تواند روزانه ۲۰۰۰نفر را واکسینه کند، اما توانایی آن را دارد که با بالفعل کردن ظرفیت‌های خود این تعداد را به روزانه ۳۰۰۰عدد هم برساند.

کوه‌پایه‌زاده در خصوص پیشرفت در روند ساخت واکسن کووپارس رازی گفت: مرحله دوم مداخلات انسانی این واکسن به پایان رسیده است. فاز سوم هم پس از تایید سازمان غذا و دارو به زودی شروع خواهد شد. طبق نتایجی که از فاز دوم داشتیم، روند این واکسن بر اثر بخشی و کمبود عوارض از پیش‌بینی‌ها نیز بهتر بوده است. امید است از اول شهریور مجوز فاز سوم این واکسن هم صادر شود و این فاز آغاز شود و در نهایت تا مهر نتایج خود را نشان دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن کرونا دانشگاه علامه طباطبایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۹۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  معاون بهداشت رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت:واکسیناسیون پنوموکوک از ۱۰ اردیبهشت‌و همزمان با هفتۀ جهانی واکسیناسیون در مجموعۀ زیر پوشش  دانشگاه آغاز خواهد شد.

دکتر محمد قربانی با بیان این‌که برنامۀ توسعۀ ایمن‌سازی کودکان از اولین و موفق‌ترین برنامه‌های ادغام شده در نظام ارائۀ خدمات بهداشتی درمانی کشور از سال ۱۳۶۳ بوده است، گفت: فراهم‌آوری امکانات و تجهیزات لازم برای توزیع و نگهداری واکسن، تامین به‌موقع واکسن و به‌کارگیری نیرو‌های آموزش دیده در رده‌های مختلف سبب گردید که پوشش واکسیناسیون کودکان زیر یک سال از ۳۷ درصد در سال آغاز برنامه به سرعت به‌بالای ۹۰ درصد در سال ۱۳۶۸ برسد و به‌لطف الهی و در سایۀ تلاش خدمت‌گزاران نظام سلامت کشور، در ۱۵ سال گذشته همواره بالای ۹۵ درصد بوده است.

وی افزود: حاصل این تلاش‌ها، حذف کزاز نوزادی، کنترل بیماری‌های دیفتری و سیاه سرفه، کاهش چشم‌گیر موارد شدید بیماری سل در دورۀ کودکی، حذف سرخک و سندروم سرخجۀ مادرزادی و عاری شدن کشور از فلج اطفال بوده است.
مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه هم با بیان اینکه پنج درصد بیماری‌های تهاجمی و ۸۳ درصد مننژیت‌ها در کودکان زیر دو سال رُخ می‌دهد، گفت: استرپتوکوک پنومونیه از علت‌های اصلی بیماری‌های پنومونی، مننژیت، سینوزیت، اوتیت مدیا و سپتی سمی است که در سال ۲۰۱۵ این عفونت‌ها، عامل مرگ حدود ۳۰۰ هزار کودک زیر پنج سال بوده است.

جواد علی‌نژاد زرمهری با اشاره به این‌که این واکسن از واکسن‌های کم‌عارضه در گروه هدف کودکان زیر یک سال است، افزود: ایمنی‌زایی این واکسن تا پایان عمر می‌باشد و کودکان زیر یک سال در سه نوبت این واکسن را دریافت می‌کنند که اولین نوبت نیز در دو ماهگی کودکان تزریق می‌گردد.

وی گفت: واکسیناسیون پنوموکوک از ۱۰ اردیبهشت‌در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان و ایلام آغاز و بعد از تامین واکسن مورد نیاز، در سراسر کشور اجرا می شود
پنوموکوک یکی از مهم‌ترین باکتری‌های بیماری‌زا در انسان است. این باکتری عامل اصلی بیماری پنومونی (سینه پهلو) است. این باکتری‌ می‌تواند عفونت‌های دیگری مانند سینوزیت،  اوتیت (عفونت گوش میانی)، باکتریمی، سپسیس،  مننژیت،  استئومیلیت،  آرتریت، سپتیک،  اندوکاردیت،  پریتونیت،  پریکاردیت،  سلولیت و آبسه‌های مغزی را نیز ایجاد کند

دیگر خبرها

  • آکادمی ورزش و تندرستی دانشگاه علامه‌طباطبایی راه‌اندازی شد
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی خورانده و تزریق شد
  • به زودی، واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس کودکان هرمزگانی
  • افتتاح سایت زلزله نگاری مرکزی تا ۲ ماه آتی در دانشگاه اراک
  • واکسیناسیون پنوموکوک در آبادان آغاز شد
  • سایت زلزله نگاری مرکزی تا ۲ ماه آتی در دانشگاه اراک افتتاح می‌شود