Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@20:48:03 GMT

صادرات؛ حاشیه امن تولیدکنندگان

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۵۴۲۶۹

صادرات؛ حاشیه امن تولیدکنندگان

ایسنا/زنجان معاون امور بازرگانی و تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: صادرات حاشیه امنی را برای تولیدکننده ایجاد می‌کند.

امیرعلی مسیبی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طی چهار ماهه ابتدایی امسال، ۱۰ کارت بازرگانی به صادرکنندگان استان صادر و ۴۵ کارت بازرگانی تمدید شده است. همچنین در این مدت شاهد تعلیق یک کارت و رفع تعلیق دو کارت بازرگانی در استان بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از مردادماه پارسال صدور و تمدید کارت بازرگانی از طریق سامانه اعتبارسنجی و رتبه‌بندی اعتباری و با اخذ همه استعلامات از دستگاه‌های مربوطه به صورت سیستمی اخذ می‌شود که این امر منجر به سرعت و دقت بیشتر و صحت اطلاعات ماخوذه شده است.

این مسئول ادامه داد: اهمیت صادرات غیرنفتی و نقش آن در رشد و توسعه اقتصادی کشورها، بر کسی پوشیده نبوده و توسعه صادرات غیرنفتی لازمه رشد پایدار اقتصادی هر کشور است.

معاون امور بازرگانی و تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان یادآور شد: همواره یکی از دغدغه‌های جدی در برنامه‌های توسعه‌ای استان، ارتقای رقابت‌پذیری و تلاش در راستای رشد صادرات محصولات با ارزش‌افزوده بالا است و توجه به مقوله صادرات غیرنفتی همواره در اسناد بالادستی مورد تاکید بوده و تولید و صادرات به عنوان دو ستون اصلی اقتصاد مورد توجه قرار گرفته است.

مسیبی با تأکید بر ضرورت ایجاد زیرساخت‌ها در توسعه صادرات، تصریح کرد: از جمله زیرساخت‌هایی که در توسعه صادرات باید در بخش‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد، می‌توان به آموزش و فرهنگ‌سازی در خصوص اهمیت و نقش صادرات غیرنفتی در مدارس، دانشگاه‌ها، رسانه‌های عمومی، تدوین و تصویب قوانین و مقررات مرتبط با تسهیل صادرات غیرنفتی و ... اشاره کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: صادرات حاشیه امنی را برای تولیدکننده ایجاد می‌کند و سبب می‌شود که توان رقابتی تولیدکننده در بازارهای رقابتی افزایش یابد و در قیمت‌گذاری انعطاف‌پذیری بالاتری نیز داشته باشد. همچنین ارتباط با بازار سایر کشورها سبب می‌شود که تولیدکننده و بازرگان با فناوری‌ها و تکنولوژی‌های جدید و به‌روز دنیا در بخش‌های مختلف آشنا شده و نسبت به آن احساس نیاز کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان صادرات غيرنفتي صادرات غیرنفتی کارت بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۴۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ٤٠٠ هزار میلیارد تومان پروژه در همایش کرمان آیدکس/ رفسنجان از گردنه توسعه استان خارج شده است

رئیس اتاق بازرگانی کرمان گفت: در همایش سرمایه گذاری و توسعه (کرمان آیدکس) باید از همه ظرفیت‌ها برای تبدیل تهدید‌های استان از جمله کمبود آب، هوای خشک، عدم توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، کشاورزی و معدنکاری سنتی به فرصت استفاده کرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سیدمهدی طبیب زاده رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، در جمع گروهی از فعالان حوزه‌های مختلف اقتصادی شهرستان رفسنجان با اشاره به برگزاری همایش کرمان آیدکس از ۲۴ الی ۲۷ اردیبهشت ماه جاری افزود: در این همایش با تاکید بر نگرش فناورانه و نوآورانه با گرایش به سرمایه گذاری به دنبال ایجاد صنایعی برای تولید ثروت و غناوری در کرمان هستیم. 

وی افزود: در این همایش پیش نیاز‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه برای توسعه اقتصادی استان مطرح و بررسی و همچنین شرایط مطلوب برای استقرار نظام کسب و کار پیش برنده در کشور و استان تعریف می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی کرمان بیان کرد: قرار است ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه برای سرمایه گذاری در این همایش معرفی و ارائه شود که امیدواریم رفسنجان بتواند در حوزه‌های گردشگری، صنعت، معدن و کشاورزی بتواند ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه معرفی کند. 

*به نظر می‌رسد رفسنجان از گردنه توسعه استان خارج شده که باید به این مسیر برگردد

طبیب زاده، تصریح کرد: رفسنجان در گذشته در احداث برخی پروژه‌ها مانند راه اندازی فرودگاه، شرکت کشت و صنعت، برخی تجهیزات بیمارستانی و... در استان جزء اولین‌ها بود، اما به نظر می‌رسد مدتی است از گردنه توسعه استان خارج شده که باید به این مسیر برگردد.

او اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان طی سال‌های اخیر تاحدودی توانسته بخشی از این غفلت را جبران کند به طوری که با پیگیری‌های این مجموعه راه‌اندازی خط ریلی احمدآباد- منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان جز مصوبات سفر ریس جمهور قرار گرفته و همچنین سال گذشته ۲۵ طرح بزرگ سرمایه گذاری در این منطقه نهایی و یا آغاز شده است. 

وی افزود: شرکت صنایع مس نیز پایه قوی سرمایه گذاری در شهرستان رفسنجان است که اقدامات و فعالیت‌های خوبی را انجام می‌دهد که باید قدردان این مجموعه بود.

دیگر خبرها

  • کنفرانس ویدویی میان تولیدکنندگان ازبکستان و اصفهان برگزار می‌شود
  • تاکید بر توسعه روابط تجاری وبازرگانی اصفهان وازبکستان
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را
  • حضور تولیدکنندگان زنجانی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود
  • اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو
  • بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!
  • معرفی ٤٠٠ هزار میلیارد تومان پروژه در همایش کرمان آیدکس/ رفسنجان از گردنه توسعه استان خارج شده است
  • گام‌های دولت برای افزایش صادرات غیرنفتی
  • بخشنامه جدید برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان