Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مشروط شدن ثبت نام پایه اول ابتدایی به گذراندن دوره پیش دبستانی در مدارس غیردولتی تخلف محسوب می شود اظهار کرد: پیش دبستانی یک دوره رسمی ولی غیرالزامی است و اگر کودکی آن را نگذرانده باشد، مدارس حق ممانعت برای ثبت نام و ادامه تحصیل وی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهریار فولادوند در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به پرسشی درباره برخی شروط مدارس غیردولتی برای ثبت نام پایه اول ابتدایی از جمله گذراندن دوره پیش دبستانی اظهار کرد: برخی مدارس ممکن است پیش دبستانی را شرط ثبت نام در پایه اول بدانند؛ این امر چه در مدارس دولتی و چه غیردولتی یک تخلف محسوب می شود.

وی افزود: دلیل روشنش این است که پیش دبستانی یک دوره رسمی ولی غیرالزامی است، به این معنا که به لحاظ قانونی یک دوره پذیرفته شده است، اما اگر کودکی آن را نگذرانده باشد، مدارس حق ممانعت برای ثبت نام و ادامه تحصیل وی ندارند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش درباره روند صدور مجوز مراکز پیش دبستانی نیز گفت: تا زمانی که سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ساختار اداری و تشکیلاتی یافته و استقرار فیزیکی پیدا کند فعلا استان ها این کار را انجام می دهند و پس از استقرار کامل همه فرایندها آنچه بر عهده ما بوده است به طور کامل به آن سازمان منتقل می شود.

فولادوند درباره زمان آغاز فعالیت صندوق حمایت از موسسان مدارس غیردولتی نیز اظهار کرد: بودجه‌ای برای این امر دیده و شاخص‌های حمایت از موسسسان معین شده است؛ اما ساختار اداری‌اش باید به کمال خود برسد. اکنون مراحل ثبت تغییر هیئت مدیره در حال انجام است و نهایی که بشود توزیع، اتفاق خواهد افتاد.  

وی افزود: این مبلغ برای سال ۱۴۰۰، ۱۰۰ میلیارد تومان است و هر میزان که تخصیص یابد بر همان اساس اقدام می‌شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: برای ثبت نام پیش دبستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۴۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ اردیبهشت زمان ثبت نام کلاس اولی‌ها در استان سمنان است

به گزارش خبرنگار مهر، آرزو مرادی نسب ظهر دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان ضمن بیان اینکه زمان ثبت نام کلاس اولی‌ها از پانزدهم اردیبهشت ماه است، ابراز داشت: والدین می‌بایست از این تاریخ با مراجعه به سایت نسبت به ثبت نام فرزند خود اقدام کنند.

وی ضمن بیان اینکه سایت http://my.medu.ir برای ثبت نام کلاس اولی‌ها منظور شده است، افزود: نحوه ثبت نام مراحل سختی ندارد و در این سامانه اینترنتی به راحتی قابل انجام است.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان سمنان ضمن بیان اینکه برای ثبت نام شرط خاصی نیز نیاز نیست، ابراز داشت: تنها شرط برای ثبت نام داشتن شش سال تمام برای کودکان است.

مرادی نسب در ادامه تصریح کرد: نحوه ثبت نام اینگونه خواهد بود که والدین پس از مراجعه به سایت مدرسه مورد نظر را انتخاب و مراحل را انجام می‌دهند.

وی افزود: والدین در صورت داشتن هرگونه سوال خاص به سایت یا آموزش ابتدایی ادارات آموزش و پرورش می‌توانند مراجعه کنند.

کد خبر 6085302

دیگر خبرها

  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • اخذ نوبت سنجش سلامت دانش آموزان اتباع امکانپذیر نشده است
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی بیماری‌های کرم ابریشم ویژه نوغانداران بخش بایگ شهرستان تربت حیدریه
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • ۱۵ اردیبهشت زمان ثبت نام کلاس اولی‌ها در استان سمنان است
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود