Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: از ۲۸تیرماه تا ۱۱ مرداد ماه سال جاری، ۸۵۰ بازرسی از واحدهای صنفی نانوایی در مشهد صورت گرفته که این تعداد بازرسی منجر به صدور ۲۱۵ فقره فرم تخلف و صدور یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جریمه شده است.

به گزارش قدس آنلاین، امیر دلداری در خصوص بازرسی‌های انجام شده از واحدهای نانوایی‌ پس از افزایش نرخ مصوب نان در مشهد اظهار کرد: از روزی که قیمت نان اصلاح شد، بازدیدها و نظارت‌ها نیز تشدید شده و بر همین اساس گروه‌های نظارتی برای بررسی و بازدید از نانوایی‌ها در نقاط مختلف شهر تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
گروه‌های نظارتی در صورتی مشاهده هرگونه تخلف اعم از تعطیلی نانوایی‌ها بدون دلیل موجه، گران‌فروشی، کم فروشی و یا عدم نصب نرخ مصوب نان در نانوایی تذکرات لازم را داده یا واحدهای متخلف را جریمه می‌کنند.
وی افزود: بر اساس مصوبات کارگروه گندم، آرد و نان خراسان رضوی  به ازای هر بار جریمه شدن یک نانوایی، از میزان سهیمه آردی که دریافت می‌کند کسر خواهد شد. مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد با اشاره به فعالیت دستگاه‌های قضایی در جریمه کردن نانوایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر نرخ نان حدودا ۴۰ درصد افزایش قیمت داشته است و با این حال اگر نانوایان نان را با قیمتی بیشتر از نرخ مصوب بفروشند، توسط گروه‌های نظارتی شناسایی و جریمه خواهند شد. پیگیری و بازرسی بر نحوه عملکرد نانوایان به قدری جدی است که در بعضی از موارد دستگاه‌های قضایی نیز ورود پیدا کرده‌اند. دلداری در ادامه بیان کرد: از ۲۸تیرماه تا  ۱۱ مرداد ماه سال جاری، ۸۵۰ بازرسی از واحدهای صنفی نانوایی در مشهد صورت گرفته که این تعداد بازرسی منجر به صدور ۲۱۵ فقره فرم تخلف شده است. ارزش تخلفات و جریمه‌های انجام شده یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است. تخلف کم‌فروشی و گران فروشی بیشترین سهم را در جریمه‌های اعمال شده داشته است. انتهای پیام منبع: ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: نانوایی مشهد کم فروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۵۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمپ ۲ واحد متخلف در طبس


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، زارع نیا افزود: علاوه بر پلمب ۲ واحد متخلف، ۳۹ پرونده تخلف برای واحد‌های صنفی در طبس تشکیل شد.

وی گفت: در ۷۰ گشت مشترک در طرح نظارتی ویژه عید نوروز و ماه مبارک رمضان ۳۹ فقره پرونده تخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت طبس با اشاره به همزمانی تعطیلات عید با ماه مبارک رمضان و استقبال زیاد مسافران از شهرستان طبس در تعطیلات عید فطر افزود: از ۱۵ اسفند تا پایان ماه مبارک رمضان طرح نظارتی نوروز ۱۴۰۳ و ماه مبارک رمضان با نظارت بازرسان صنعت معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف برگزار شد.

زارع نیا با اشاره به اینکه علاوه بر بازرسی ها، ۷۰ مورد گشت مشترک با اداراه‌های مرتبط برگزار شده است گفت: این میزان گشت مشترک  منجر به ۵۳۷ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و ۳۹ فقره پرونده‌ی تخلف شامل گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نرخنامه و عدم ارائه فاکتور به ارزش بیش از ۹۰میلیون تومان  شد. 

وی افزود: که پرونده‌های تشکیل شده  برای  رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده و دو واحد نیز با حکم تعزیرات حکومتی پلمب شدند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان طبس  گفت: در مدت یاد شده ۲۳ مورد گزارش مردمی به صورت حضوری و یا تلفنی اخذ شده که همگی مورد رسیدگی قرار گرفت و شهروندان می توانند برای  گزارش هر گونه تخلف واحد‌های صنفی با شماره ۱۲۴ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • ۵ واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد
  • پلمب ۵ واحد متخلف صنفی در مشهد
  • پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد
  • اخذ حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جریمه از مشاوران املاک متخلف زاهدان
  • پلمپ ۲ واحد متخلف در طبس
  • ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در آذربایجان‌غربی تشکیل شد
  • پلمب مطب یک پزشک در کوهدشت/ پزشک متخلف ۱۱ میلیارد ریال جریمه شد
  • شرکت صنایع غذایی متخلف در زنجان هفت میلیارد ریال جریمه شد
  • اخذ حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جریمه از مشاورین املاک متخلف زاهدان
  • ضبط برنج های تقلبی و جریمه متخلف در مشهد