Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  آب کردن چربی‌های شکمی یکی از بزرگترین دغدغه‌های امروزی مردم است. موارد بی شماری بر روی چاقی شکمی تاثیر گذار هستند که یکی از آن‌ها توجه به وعده‌های غذایی است.

 تحقیقات متعدد نشان داده است صبحانه مهمترین و اصلی‌ترین وعده غذایی روزانه محسوب می‌شود. یک صبحانه سالم و مغذی علاوه بر تامین نیاز‌های روزانه بدن، می‌تواند به کاهش چربی‌های شکمی هم کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حقیقت مصرف یک صبحانه سالم می‌تواند با افزایش متابولیسم (سوخت و ساز بدن) به کاهش سطح چربی‌ها و چاقی کمک کند.

بیشتر بخوانید

صبح‌ها تخم مرغ و پنیر را با هم نخورید

برای داشتن یک شکم صاف و بدون چربی، جلوگیری از نفخ نیز اهمیت دارد. نفخ به دلیل طیف گسترده‌ای از مسائل مانند رژیم غذایی، تغییرات هورمونی، و برخی مشکلات خاص مانند آلرژی و یا عدم تحمل غذایی بروز می‌کند.

برای جلوگیری از نفخ شکم اهمیت زیادی دارد که در وعده صبحانه میزان بالایی پروتئین و سطح مناسبی فیبر مصرف کنید تا خطر یبوست کاهش یابد. در مقابل، مصرف صبحانه حاوی شکر بالا می‌تواند علاوه بر چاقی، باعث گرسنگی زودتر از موعد شما شود.

فیبر یکی از مواد بسیار مهم در رژیم غذایی محسوب می‌شود. در حقیقت مصرف رژیم غذایی دارای میزان کافی فیبر باعث کاهش اشتها و طولانی‌تر شدن فرآیند هضم غذا می‌شود. این امر بدان معناست که فرد کالری کمتری مصرف کرده و همین موضوع به کاهش چربی‌های شکمی کمک می‌کند.

رایج‌ترین عادات اشتباه در وعده صبحانه که می‌توانند باعث افزایش چربی‌های شکمی شوند شامل موارد ذیل است:

۱- حذف وعده صبحانه

۲- سریع خوردن صبحانه

۳- حذف پروتئین از وعده غذایی

۴- مصرف شیرینی جات و کیک

۵- مصرف نوشیدنی‌های شیرین مانند قهوه حاوی شکر

توصیه می‌شود به طور عمومی از حذف وعده صبحانه اجتناب کنید، زیرا این موضوع باعث می‌شود در وعده بعدی غذای بیشتری مصرف کنید. همچنین برخی افراد با آنکه اقدام به حذف صبحانه به منظور کاهش کالری دریافتی می‌کنند، اما به دلیل آنکه در طول روز احساس گرسنگی دائمی دارند اقدام به مصرف تنقلات پرکالری و پر ضرر مانند شیرینی‌ها و کیک می‌کنند.

بهتر است وعده صبحانه دارای میزان بالایی از پروتئین، فیبر و نیز سبزیجات تازه باشد. همچنین نباید در وعده صبحانه از غذا‌های پرچرب استفاده کنید. با این وجود، مصرف ماهی‌های چرب که دارای سطح بالایی از امگا ۳ هستند برای سلامتی مفید است.

منبع: برنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صبحانه خوردن دانستنی های تغذیه ای چربی های شکمی وعده صبحانه چربی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۵۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌مرغ را توصیه می‌کنند؟

تخم‌مرغ که در بسیاری از یخچال‌های خانگی جز اصلی تغذیه روزانه محسوب می‌شود، چیزی فراتر از یک گزینه همه‌کاره و خوشمزه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از ایتنا، تحقیقات اخیر دلایل متعددی را برای گنجاندن دو تخم مرغ در رژیم غذایی روزانه نشان می‌دهد.

تخم مرغ بسیار فراتر از یک غذا است و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است. تحقیقات دانشمندان از مزایای مصرف روزانه دو تخم‌مرغ می‌گوید.

سلامت چشم
تخم مرغ حاوی آنتی اکسیدان های قوی مانند لوتئین و زآگزانتین است که برای حفظ سلامت چشم بسیار حیاتی هستند. این آنتی اکسیدان‌ها در ماکولا، بخشی از چشم که مسئول بینایی مرکزی است، متمرکز شده‌اند.

دانشمندان در تحقیقی که در یک مجله علمی آمریکایی به نام «بایگانی‌های چشم‌پزشکی» منتشر شد، مقدار مناسب تخم مرغ مورد نیاز برای محافظت از چشمان را بررسی کردند.

در این مطالعه بررسی شد که آیا مصرف تخم مرغ کافی می تواند از بیماری «تباهی لکه‌زرد» که منجر به کوری یا انحطاط چشم می‌شود، جلوگیری کند.

در نهایت این مطالعه نشان داد که خطر ابتلا به این عارضه در بین افرادی که به مدت دو سال و به صورت روزانه دو عدد تخم مرغ مصرف می کردند، ۴۴ درصد کمتر است.

 سوپر غذای تقویت کننده مغز
یکی از مزایای برجسته مصرف دو عدد تخم مرغ در روز، تاثیر مثبت آن بر سلامت مغز است. تخم مرغ منبعی غنی از کولین است که یک ماده مغذی حیاتی برای رشد و عملکرد مغز است.

در مطالعه ای که در مجله «عصب‌زیست‌شناسی یادگیری و حافظه» منتشر شد، شرکت کنندگانی که روزانه دو عدد تخم مرغ در طول چهار هفته خوردند، بهبود قابل توجهی در سطح حافظه و تمرکزخود نشان دادند.

مدیریت طبیعی وزن
تخم مرغ همچنین منبع بسیار خوبی از پروتئین‌های با کیفیت بالا و چربی‌های سالم است.

مطالعات نشان می دهد که شروع روز با تخم مرغ می تواند منجر به مصرف کالری کمتر در طول روز در مقایسه با جایگزین‌های غنی از کربوهیدرات مانند غلات صبحانه شود. این موضوع می تواند یک استراتژی مفید برای کسانی باشد که به دنبال مدیریت موثر وزن خود هستند.

علاوه بر این، تخم مرغ حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به جلوگیری از بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و برخی سرطان‌ها کمک می‌کند.

بنابراین بهتر است که در هر صبحانه جا را برای خوردن دو تخم مرغ باز کنید تا بهتر ببینید و بهتر فکر کنید و از چاقی و بیماری‌ها در امان بمانید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌مرغ را توصیه می‌کنند؟
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • راهکار هایی برای کنترل اشتها
  • خوردن این غذا‌ها در شب باعث سوزش معده می‌شود
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب | مضرات خوردن قهوه در شب را بدانید
  • ۸ راهکار طلایی برای کاهش قند خون
  • پیش دیابتی ها چه کارهایی انجام دهند؟ | راهکارهایی برای کاهش سطح قند خون
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • برای خلاص شدن از چربی شکم از این مواد غذایی دوری کنید