Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدهادی انوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اهمیت موضوع رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی اظهار داشت: تفاوت این دوره با دیگر دوره‌ها برگ برنده‌ کشور، سند ارزشمند، ماندگار و راهبردی به نام بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است؛ در این بیانیه، هم وضعیت موجود و هم وضع مطلوب کشور به خوبی تبیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان ادامه داد: همیشه فاصله‌ای بین وضع موجود و وضع مطلوب قرار دارد؛ در بسیج دانشجویی در نظام حل مسائل به شدت به کم کردن فاصله وضعیت موجود و مطلوب در همه امور تأکید داریم و اگر مسؤوولان نیز عنایت داشت باشند تا این فاصله را کم کنند در بسیاری از نظام مسائل کشور می‌توانند موفق عمل کنند.

 فعالیت وزرای انتخابی باید مطابق با مؤلفه‌های بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باشد

وی خاطرنشان کرد: همان‌طور که آیت‌الله رئیسی هم در مراسم تنفیذشان اشاره کردند تحول در دولت جدید متکی بر سند ارزشمند و ماندگار بیانیه گام دوم است و در همین راستا از نمایندگان انتظار می‌رود به وزرایی رأی اعتماد دهند که دقیقا مؤلفه‌ها و معیارهای فعالیت‌شان، حرکت بر اساس مؤلفه‌های بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باشد و سرلوحه فعالیت و تحولی که می‌خواهند ایجاد کنند بر مبنای سندی باشد که رهبر معظم انقلاب برای آن زحمت زیادی کشیده‌اند.

انوری بیان داشت: عملا می‌توانیم بگوییم بخش اعظمی از بار در این بیانیه کم شده است یعنی رهبر انقلاب وضعیت موجود و مطلوب را تشریح کرده‌اند و مسؤولان باید برای رسیدن به جامعه و تمدن اسلامی زحمت بکشند و در این مسیر افرادی انتخاب شوند که برای کم کردن فاصله وضع موجود و مطلوب توانایی کامل را دارند؛ این موضوع خط مشی اصلی حرکت وزرایی است که قرار است در دولت انقلابی فعالیت کنند و باید به عنوان سرلوحه نمایندگان قرار بگیرد و به عنوان منشأ انتخاب افرادی باشد که کنار شخص رئیس جمهور فعالیت خواهند کرد.

مردمی بودن،‌ معیار بعدی رأی اعتما به وزرا

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان یادآور شد:‌ مؤلفه‌‌های مهم دیگری برای رأی اعتماد به وزرا وجود دارد؛ رهبر انقلاب در مراسم تنفیذ اشاره کردند که شعار این دولت «دولت مردمی» بوده و افرادی که انتخاب می‌شوند باید مردمی، از جنس مردم و در دل مردم باشند و از نظرات مردم و نخبگان استفاده کنند.

وی افزود:‌ نکته بعدی که باید سرلوحه نمایندگان مجلس باشد این است که شخص وزیر توجه به ظرفیت‌های داخل داشته باشد؛ خلأیی که این سال‌ها به آن توجه نشد توجه به مدل اقتصاد مقاومتی و کم کردن وابستگی و عدم اعتماد به غرب بود؛ وزرای انتخابی باید اعتقاد قلبی به ظرفیت‌‌ها و توانمندی‌های داخل کشور داشته باشد.

شرایط فعلی کشور حرکت جهادی می‌طلبد

انوری در خصوص دیگر ویژگی‌های وزرای انتخابی گفت: برخورداری از روحیه جهادی بسیار مؤثر است و نمایندگان باید عنایت ویژه به این موضوع داشته باشند که فردی که انتخاب می‌شود خدمت‌گزار جهادی و وقت‌گذار برای مردم باشد و برای حرکت شب و روز نشناسند زیرا شرایط حال حاضر حرکت جهادی می‌طلبد و وزیر باید بتواند از ظرفیت نیروهای جهادی و انقلابی استفاده کند.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان ادامه داد: معیار بعدی برنامه داشتن مخصوصا در برنامه‌های اقتصادی کلان کشور است که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب هم است، هر وزیری در هر وزارتخانه باید دارای برنامه باشد؛ مورد بعدی مبارزه با فساد و عدالت‌خواهی است که یکی از شعارهای مهم این دولت است و باید جز ویژگی اصلی وزرای انتخابی باشد و در ذات‌شان مبارزه با فساد و تلاش برای عدالت‌خواهی را سرلوحه خود قرار دهند.

جامعه فعلی نیاز به تزریق امید دارد

وی افزود: ویژگی بعدی تزریق روحیه امید به جامعه، علی‌رغم تلاش زیادی که دشمنان کردند و ناکارآمدی‌ها است؛ جامعه فعلی نیاز به تزریق امید دارد و وزرا باید خودشان امید آفرین باشند و برای تزریق روحیه امید تلاش کنند.

انوری با اشاره به عرصه دشمن‌شناسی بیان داشت:‌ عرصه دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی از ویژگی‌های اصلی است و انتظار داریم نمایندگان به این نکته توجه کنند که افراد انتخابی در این عرصه توانمندی داشته باشند؛ مورد بعد اهتمام جدی به فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی است، در این سال‌ها شاید در حد نیاز به این فرهنگ توجه نشده و در برخی مواقع از این مورد ضربه خورده‌ایم.

جنس وزرا از جنس مردم باشد

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان تأکید کرد: نکته مهم بعدی این است که وزرا ساده زیست باشند و جنس‌شان از جنس مردم باشد تا بتوانند مردم را درک کنند؛ در این عرصه حساسی که قرار است برای تحقق دولت اسلامی به کمک دولت و حامیان آن از جمله جوانان ارزشمند انقلابی گام برداریم نیاز است که این ویژگی‌ها وجود داشته باشند.

وی در انتها خاطرنشان کرد: تأکید داریم در کنار استفاده از تجربیات بزرگان و افراد با تجربه از ظرفیت نیروهای جوان و نخبه کشور استفاده شود و جوان‌گرایی در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/ق۳۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: دولت سیزدهم روحیه جهادی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دولت مردمی بیانیه گام دوم وزرای انتخابی مؤلفه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۵۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی در نشست خبری با رئیس جمهور سریلانکا: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است

به گزارش قدس آنلاین آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور عصر امروز چهارشنبه در نشست خبری با همتای سریلانکای خود، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران  از همان زمان روابط خوبی بین ایران و سریلانکا برقرار شد و امروز قرار شد این روابط در همه حوزه ها گسترش پیدا کند؛ زیرا ظرفیت های خوبی در هر دو کشور وجود دارد و تبادل این ظرفیت ها می تواند برای هر دو ملت خوب و مفید باشد.

وی ادامه داد: با پیگیری های وزرای خارجه ها هر دو کشور هر چه زودتر کمیسیون‌های مشترک بین دو کشور برگزار شود تا توافقات در حوزه های کشاورزی، علمی، فرهنگی و ... هر چه زودتر انجام شود

رئیس جمهور گفت: تهدید و تحریم ها هیچ وقت نتواسته است ملت ایران را متوقف کند و این اقدامات باعث کند شدن حرکت ملت ایران نشده بلکه این اقدامات باعث پیشرفت ملت ایران شده است و امروز ایران یک کشور پیشرفته و فناور شده است و آماده انتقال آن به کشورهای دیگر از جمله سریلانکا هستیم.

رئیسی تصریح کرد: ما آمادگی داریم تا خدمات فنی و مهندسی را به سریلانکا صادر کنیم مانند سدی که امروز در این کشور افتتاح شد که تلفیقی از همکاری بین دو کشور بود؛ زیرا سرمایه از سریلانکا و خدمات فنی مهندسی از ایران بود که این حرکت استارت حرکت های بعدی خواهد بود.

وی با اشاره به مسئله فلسطین، تصریح کرد: دغدغه امروزی که وجود دارد نه تنها مختص جهان اسلام نیست بلکه دغدغه تمام مردم جهان است و سوالی که وجود دارد این است که چرا با وجود سازمان های بین المللی باید نسل کشی و کودک کشی در فلسطین اتفاق بیفتد.

رئیس جمهور تاکید کرد: اگر دنیا ظالم و غاصب را مجازات نکند چه تضمینی وجود دارد که یک گروه دیگر، فردا یک سرزمین یا کشور دیگر را برای مدت‌هایی غصب نکند و مردم آن سرزمین را  نکشند یا از آن کشور بیرون نیندازد. برای اینکه بدانند در عالم نظام عادلانه‌ای حاکم است باید دادگاه‌های بین‌المللی رژیم غاصب صهیونیستی را به کیفر اقدامات خود برسانند تا هیچکس در عالم حق نداشته باشد حق یک ملت را عصب و زنان و کودکان آن را بکشد.  

رئیسی در پایان بیان داشت: به مردم عزیز سریلانکا می‌گویم که هیچ مانعی برای توسعه روابط سیاسی اقتصادی فرهنگی بین ایران و سریلانکا وجود ندارد. دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت سریلانکا مصمم هستند که روابط را در همه سطوح ارتقا بخشند و یقین داریم این تصمیم به نفع دو کشور و دو ملت خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • تجلیل جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید غیرت
  • رئیسی: این سفر در مقطع فعلی پیام مهمی داشت
  • برگزاری این سفر در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت
  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت
  • رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت
  • رئیسی در نشست خبری با رئیس جمهور سریلانکا: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • آزادی فردی و اجتماعی باید مطابق شریعت باشد
  • استان قزوین در فضای قرآنی در سطح کشور درخشیده است