Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور افزود: ساماندهی رشته‌های تحصیلی جدید بر اساس نیاز جامعه و همچنین با توجه به شرایط اقلیمی، جغرافیایی و صنعتی بودن استان‌ها از ۲ سال قبل در دانشگاه آغاز شد.

وی ادامه داد: این رشته‌ها با رویکرد عدالت آموزشی (تخصیص رشته‌های جدید به ۲۷ استان کشور) و همچنین کاربردی بودن آن‌ها برای نیاز‌های جامعه افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه پیام نور افزود: هم اکنون کمیته‌هایی در استان‌ها و مناطق مختلف وجود دارد که توسط آن ساز و کار و بازار کار مناطق مختلف را شناسایی کرده ایم و این رشته‌ها در شورای ساماندهی با حضور معاونت آموزشی مورد بررسی قرار گرفت.  

آقای زمانی تأکید کرد: نامه‌ای به شورای گسترش وزارت علوم تحقیقات و فناوری برای کسب مجوز رشته‌های مورد نظر ارسال شد و با پیگیری‌های فراوان مجوز تمام رشته‌هایی را که متقاضی آن بودیم کسب کردیم و در رشته‌های جدید از مهر امسال دانشجو پذیرش می‌شود.  

رئیس دانشگاه پیام نور گفت: مجوز پذیرش دانشجو در بیش از ۴۰۰ رشته در مقطع کارشناسی گرفته شده و این گام بلندی است، زیرا دانشجویانی که در دانشگاه پیام نور تحصیل می‌کنند، آینده شغلی آن‌ها تضمین می‌شود و این رشته‌ها بازار کار دارند.  

وی با بیان اینکه در برخی از رشته‌های مختلف مدیریت، مانند مدیریت بیمه، مدیریت کسب و کار برای نخستین بار دانشجو پذیرش می‌شود گفت: این رشته‌ها جزو رشته‌هایی هستند که اکثر جوانان به دنبال آن بودند و بازار کار خوبی دارد.  

آقای زمانی تأکید کرد: پذیرش دانشجو در رشته‌های جدید، بر اساس آنچه در دفترچه آزمون سازمان سنجش ذکر شده است یعنی از دو طریق سوابق تحصیلی و آزمون انجام می‌شود.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه پیام نور پذیرش دانشجو دانشگاه پیام نور رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۶۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار می‌شود

نمایشگاه کار دانشگاه تهران ۲۱ تا ۲۳ خرداد ماه در مصلی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، فرشته امین، مدیر کل اداره مهارت دانشگاه تهران و دبیر علمی دومین نمایشگاه کار دانشکاه تهران در نشست خبری دومین نمایشگاه کار این دانشگاه اظهار کرد: انتخاب و جذب و استخدام نیروی انسانی متعهد و باانگیزه چالش اساسی سازمان‌ها به شمار می‌آید، همچنین از دغدغه دانشجویان می‌توان به ارتباط رشته تحصیلی دانشجویان با شغل خود اشاره کرد، پس نمایشگاه بازار کار انتخاب هوشمندانه بازار کار را در بین دانشجویان ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: بیش از ۱۰ هزار دانشجو و فارغ التحصیل در اولین نمایشگاه بازار کار دانشگاه تهران که سال گذشته برگزار شد، حضور داشتند. با ارزیابی‌های انجام شده متوجه شدیم که درصد خوبی از رضایت دو سویه بین دانشجویان و صنایع در قالب استخدام، کارآموزی، حمایت از پایان نامه‌ها و ... وجود داشته است.

امین تصریح کرد: امیدواریم امسال بتوانیم برنامه‌های مفرح‌تر و شادتری در نمایشگاه بازار کار دانشگاه تهران داشته باشیم. نه تنها این نمایشگاه فرصتی را برای جذب نیروی استخدام به وجود آورد، بلکه ایجاد کنسرسیوم‌های بین سازمان‌ها برای تبادل نیروی انسانی و دانش یکی از اهداف ما بود؛ بنابراین امسال روی این موضوع تمرکز بیشتری خواهیم داشت و شعار خود را هم بر آن اساس انتخاب کردیم.

وی گفت: ارائه تنوع رشته و فرصت‌های شغلی شرط مهم دانشگاه تهران برای سازمان‌های مختلف در نمایشگاه بازار کار است، وظیفه دانشگاه تهران هم حمایت از فارغ التحصیلان و دانشجویان جویای بازار کار است تا با نیازمندی سازمان‌ها و صنایع آشنا شوند.

امین ادامه داد: سال گذشته بیش از ۱۰ هزار دانشجو از ۳ روز نمایشگاه بازدید کردند و از ۵ هزار رزومه به صنایع و شرکت‌ها اعلام شد که برای ۴۹۰ دانشجوی رشته‌های فنی و علوم انسانی از قبیل حسابداری و مدیریت، توانستیم فرصت شغلی را فراهم کنیم.  


امین گفت: از امروز درگاه سامانه باز و کارجویان و کارفرمایان می‌توانند ثبت نام کنند، ملاک ما این است که سازمان‌های که می‌توانند فرصت‌های شغلی متنوعی ارایه دهند حضور داشته باشند. از این رو از طیف وسیع تری از سازمان‌ها در این نمایشگاه استفاده کردیم.

وی افزود:  دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران از ۲۱ خرداد به مدت دو روز در مصلی تهران برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
  • اخذمجوز پذیرش دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی آب-آبیاری و زهکشی
  • چگونه طلبه شویم؟
  • مرخصی تحصیلی برای مادران دانشجو و دارای فرزند
  • پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
  • هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان فراگیر ارشد/ مجوز ثبت نام به هیچ یک از موسسات آموزشی ندادیم
  • هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان فراگیر ارشد/ مجوز ثبت نام برای هیچ یک از موسسات آموزشی ندادیم
  • هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان فراگیر ارشد
  • نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار می‌شود
  • برگزاری رویداد فرهنگی «دانشجو، رشد و بالندگی» در دانشگاه گلستان