Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس قوه قضائیه گفت: ضرر و زیان سلب اعتماد مردم از عدلیه قابل جبران نیست و به همین دلیل ما باید تمام توان و تلاش خود را صرف کنیم که اعتماد مردم به دستگاه قضائی خدشه‌دار نشود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، صبح امروز همزمان با روز حفاظت و اطلاعاتِ دستگاه قضا حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در سی و هفتمین روز مسئولیت خود در مرکز حفاظت و اطلاعات کل قوه قضائیه حضور یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسنی اژه‌ای در این دیدار که مدیران مرکز، روسای کل و مدیران حفاظت و اطلاعات دادگستری استان‌ها نیز به صورت ویدئوکنفرانسی در آن حضور داشتند، ضمن بیان توصیه‌ها و نکاتی خطاب به مسئولان و مدیران مرکز حفاظت و اطلاعات کل قوه قضائیه گفت: ماموریت‌های مرکز حفاظت و اطلاعات مهم، سنگین و اثرگذار است و لازم است با یک نگاه ویژه به این مرکز نگریسته شود.

وی مبنای کار مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه را طبیب‌گونه، خیرخواهانه،قاطعانه، آگاهانه، عالمانه، به‌هنگام و به‌روز دانست و در همین زمینه تاکید کرد که اگر هر کدام از این ویژگی‌ها وجود نداشته باشد، هدف صیانت از دستگاه قضائی محقق نخواهد شد.

رئیس دستگاه قضا افزود: تنزه و رعایت تقوا در قوه قضائیه همانگونه که مردم انتظار دارند، نسبت به سایر دستگاه‌ها بسیار مهم‌تر و ضروری‌تر است و متقابلا مرکز و دستگاهی که می‌خواهد از قوه قضائیه صیانت کند باید به مراتب از تنزه و تقوای بیشتری برخوردار باشد.

محسنی اژه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مقابله جدی با فساد و تخلفات در درون قوه قضائیه، اظهار کرد: ضرر ایجاد فساد، رسوب کردن و ماندگار شدن آن در دستگاه عدلیه، تنها متوجه یک فرد یا یک قوه نیست؛ بلکه متوجه نظام و اسلام است.

رئیس دستگاه قضا در همین زمینه تاکید کرد: ضرر و زیان سلب اعتماد مردم از عدلیه قابل جبران نیست و به همین دلیل ما باید تمام توان و تلاش خود را صرف کنیم که اعتماد مردم به دستگاه قضائی خدشه‌دار نشود.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: مبارزه با فساد در درون قوه قضائیه را باید جدی بگیرید ، بعد از تذکر و هشدار اولیه اگر فردی در داخل دستگاه قضا فاسد شد نباید با عواطف برخورد کرد و اغماض داشت و در این موارد نگذاریم دلسوزی بیجا شود.

محسنی اژه‌ای همچنین ضمن تقدیر از عملکرد رئیس، مدیران و کارکنان مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه عنوان کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی حقیقتا دلسوزانه، خیرخواهانه، پدرانه، به قصد اصلاح و با رویکرد پیشگیرانه انجام مسئولیت می‌کند.

پیش از سخنان رئیس دستگاه قضا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی، رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات کل قوه قضائیه طی سخنانی اظهار کرد: مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در راستای شناسایی آسیب‌ها و فرصت‌ها در دستگاه قضائی کشور، سعی دارد که با پیش‌بینی بموقع، پیشگیری به‌هنگام و اقدام بجا، وظیفه خود را در همه عرصه‌ها بدرستی انجام دهد.

وی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مرکز حفاظت و اطلاعات کل قوه قضائیه، بر تاثیرگذاری اقدامات این مرکز در زمینه‌های مبارزه با فساد و ارتقاء سلامت دستگاه قضائی تاکید کرد و گفت: مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه امروز بیش از گذشته اقدامات خود را از طریق هوشمندسازی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین انجام می‌دهد.

یک حقوقدان: دست دادسراها برای صدور قرارهایی غیر از بازداشت باز است/ تقدیر از نحوه مواجهه رئیس قوه قضاییه با زندانیان امنیتیحذف بازداشت‌های غیرضرور باعث تحکیم حاکمیت قانون می‌شود/استقبال از توجه جدی اژه‌ای به زندانیان امنیتینگاهی به ابزار و اقدامات قوه قضائیه برای کاهش جمعیت کیفری و نرخ ورود به زندان‌ها

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قوه قضائیه قوه قضائیه مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه محسنی اژه ای دستگاه قضائی اعتماد مردم دستگاه قضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۷۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار سامانه مشاوره حقوقی ۱۲۹ در بوشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ مهدی مهرانگیز با بیان اینکه در شماری از استان‌های کشور این سامانه راه اندازی شده است افزود: هم استانی برای دریافت پاسخ حقوقی خود می‌توانند صبح‌ها از ساعت ۸ تا ۱۳ با این سامانه صحبت کنند و پاسخ خود را از وکلا دریافت کنند و بعد از ظهر نیز از طریق تماس با شماره ۱۲۹ به صورت گویا سوال مدنظر خود را پرسیده و جواب را دریافت کنند.

وی اضافه کرد: پیشنهاد دادیم که پاسخگویی حضوری البته به صورت رایگان هم داشته باشیم، زیرا برخی سوالات نیاز به توضیح بیشتر برای مردم دارد که قول داده شده این مورد هم انجام شود.

رئیس اداره معاضدت، وکالت اتفاقی و تسخیری و نائب رئیس شورای عالی مرکز وکلای قوه قضائیه گفت: سامانه تلفنی ۱۲۹ در مرکز استان بوشهر با حضور رئیس کل دادگستری، هیئت مدیره مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با هدف تحقق سند تحول قضایی راه اندازی و افتتاح شده است.

عزالدین سلیمانی افزود: این طرح در ۲۸ استان کشور راه اندازی و شروع به کار کرده است تا مردم با تماس با این سامانه پاسخ سئوالات حقوقی خود را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه افزون بر ۶۲ وکیل در کشور در این طرح مشارکت دارند اضافه کرد: وکلا به صورت نوبتی و برحسب تکالیف قانونی خود برای پاسخگویی همکاری می‌کنند که همگی از مرکز وکلای قوه قضائیه هستند.

نائب رئیس شورای عالی مرکز وکلای قوه قضائیه بیان داشت: در سال ۱۴۰۲ بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در کشور با سامانه ۱۲۹ تماس گرفته و مشاوره خود را دریافت کرده اند و درصد بالایی از پرونده‌های ورودی به اماکن قضایی از طریق این سامانه حل و فصل شده است.

دیگر خبرها

  • شعر طنز یک اقدام بدیع در دستگاه قضا است
  • آغاز به کار سامانه مشاوره حقوقی ۱۲۹ در بوشهر
  • پیگیری حقوق بیماران با راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • انتصاب رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان
  • پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار دستگاه قضایی استان سمنان است
  • پاسخ به بیش از ۷۷ هزار تماس توسط مرکز تماس یکپارچه سازمان فناوری
  • هشدارهای مهم محسنی اژه ای درباره حجاب و عفاف؛ به فراجا کمک کنیم | می‌توانیم خود را کنار بکشیم و بگوییم «کی بود کی بود؛ من نبودم»؟!
  • آیین نامه فروش اینترنتی دارو باید ناظر بر بستر‌های فساد‌زا باشد
  • انتصاب مدیر حفاظت و اطلاعات دادگستری سیستان و بلوچستان
  • هیچ مانعی وجود ندارد که نمایندگان از دستگاه قضائی ایراد بگیرند