Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، صبح امروز همزمان با روز حفاظت و اطلاعاتِ دستگاه قضا حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در سی و هفتمین روز مسئولیت خود در مرکز حفاظت و اطلاعات کل قوه قضائیه حضور یافت.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در این دیدار که مدیران مرکز، روسای کل و مدیران حفاظت و اطلاعات دادگستری استان‌ها نیز به صورت ویدئوکنفرانسی در آن حضور داشتند، ضمن بیان توصیه‌ها و نکاتی خطاب به مسئولان و مدیران مرکز حفاظت و اطلاعات کل قوه قضائیه گفت: ماموریت‌های مرکز حفاظت و اطلاعات مهم، سنگین و اثرگذار است و لازم است با یک نگاه ویژه به این مرکز نگریسته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای مبنای کار مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه را طبیب‌گونه، خیرخواهانه،قاطعانه، آگاهانه، عالمانه، به‌هنگام و به‌روز دانست و در همین زمینه تاکید کرد که اگر هر کدام از این ویژگی‌ها وجود نداشته باشد، هدف صیانت از دستگاه قضایی محقق نخواهد شد.

رئیس دستگاه قضا افزود: تنزه و رعایت تقوا در قوه قضائیه همانگونه که مردم انتظار دارند، نسبت به سایر دستگاه‌ها بسیار مهم‌تر و ضروری‌تر است و متقابلا مرکز و دستگاهی که می‌خواهد از قوه قضائیه صیانت کند باید به مراتب از تنزه و تقوای بیشتری برخوردار باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مقابله جدی با فساد و تخلفات در درون قوه قضائیه، اظهار کرد: ضرر ایجاد فساد، رسوب کردن و ماندگار شدن آن در دستگاه عدلیه، تنها متوجه یک فرد یا یک قوه نیست؛ بلکه متوجه نظام و اسلام است.

رئیس دستگاه قضا در همین زمینه تاکید کرد: ضرر و زیان سلب اعتماد مردم از عدلیه قابل جبران نیست و به همین دلیل ما باید تمام توان و تلاش خود را صرف کنیم که اعتماد مردم به دستگاه قضایی خدشه‌دار نشود. 

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: مبارزه با فساد در درون قوه قضائیه را باید جدی بگیرید، بعد از تذکر و هشدار اولیه اگر فردی در داخل دستگاه قضا فاسد شد نباید با عواطف برخورد کرد و اغماض داشت و در این موارد نگذاریم دلسوزی بیجا شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای همچنین ضمن تقدیر از عملکرد رئیس، مدیران و کارکنان مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه عنوان کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی حقیقتا دلسوزانه، خیرخواهانه، پدرانه، به قصد اصلاح و با رویکرد پیشگیرانه انجام مسئولیت می‌کند.

پیش از سخنان رئیس دستگاه قضا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی، رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات کل قوه قضائیه طی سخنانی اظهار کرد: مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در راستای شناسایی آسیب‌ها و فرصت‌ها در دستگاه قضایی کشور، سعی دارد که با پیش‌بینی بموقع، پیشگیری به‌هنگام و اقدام بجا، وظیفه خود را در همه عرصه‌ها بدرستی انجام دهد.

وی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مرکز حفاظت و اطلاعات کل قوه قضائیه، بر تاثیرگذاری اقدامات این مرکز در زمینه‌های مبارزه با فساد و ارتقاء سلامت دستگاه قضایی تاکید کرد و گفت: مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه امروز بیش از گذشته اقدامات خود را از طریق هوشمندسازی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قوه قضائیه اسلام محسنی اژه ای رئیس دستگاه قضا فساد قوه قضائیه مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه حجت الاسلام والمسلمین رئیس دستگاه قضا حجت الاسلام دستگاه قضایی محسنی اژه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۷۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محسنی اژه‌ای: نباید از نظرها و سلیقه‌های مختلف هراسید

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در آئین تکریم و معارفه معاون اول قوه قضائیه اظهار کرد: آقای دکتر مصدق در طول بیش از ۳۰ سال خدمت در بخش‌های مختلف قوه قضائیه وسع خود را برای پیشرفت امور محوله گذاشتند.

رئیس قوه قضائیه در ادامه با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی و مدیریتی حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی معاون اول جدید دستگاه قضا بیان داشت: حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی شخصیتی است که تمام مراحل و مراتب قضائی را طی کرده و اهل تدبیر، نوآوری، تلاش، هماهنگی و مشورت است.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: همه ما مسئولان قضائی باید توجه کنیم که عهده‌دار مسؤولیتی خطیر و تکلیفی سنگین هستیم؛ لذا باید خیلی مراقبت کنیم و در انجام تکالیف، تلاش مضاعف داشته باشیم؛ گاهی ناچاریم از یک امر مباح نیز اجتناب کنیم.

وی بیان داشت: توقعات به حقی از ما مسؤولان قضائی وجود دارد؛ لذا باید با صبر و حوصله و بردباری در برابر موانع و مشکلات بایستیم و امور محوله را به نحو احسن به پیش ببریم.

وی اظهار داشت: ما در سمت‌ها و مسوولیت‌های قضائی باید بیش از دیگران به حُسن‌خلق توجه داشته باشیم و تمامی همکاران قضائی باید همواره تکریم ارباب رجوع و مراجعان را در زمره اولویت‌های خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بیان داشت: امروز بیش از اوقات دیگر به هماهنگی و همکاری نیازمندیم؛ در این راستا نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن افکار و نظریات و سلیقه‌های مختلف هراسید؛ این هنر ماست که با شنیدن اقوال مختلف، اَحسن آنها را انتخاب کنیم و با متخصصین و اهالی فن و انسان‌های خبره در موضوعات مختلف مشورت کنیم.

رئیس قوه قضائیه در پایان خاطرنشان کرد: تاکید من به مسئولان قضائی آن است که در نحوه تعامل با بخش‌های مختلف قوه قضائیه بر اساس تبیین و اقناع عمل کنند؛ چرا که پیشبرد برخی از امور و رفع برخی از مسائل صرفاً با رویکرد دستوری امکان‌پذیر نیست و باید پیوست‌های تبیینی و توجیهی نیز همراه دستور صادره باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • رئیس کل دادگستری استان یزد منصوب شد
  • طی مدتی که معاون اول قوه قضاییه بودم، ارتباطات خوبی را با مجلس و دولت برقرار کردیم
  • محسنی اژه‌ای: نباید از نظرها و سلیقه‌های مختلف هراسید
  • رئیس قوه قضائیه: نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن سلیقه‌های مختلف هراسید
  • ضرورت مشارکت جمعی برای رسیدن به تحول قضایی
  • نباید از نظرها و سلیقه‌های مختلف هراسید
  • نمایندگان جدید قوه قضائیه در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما منصوب شدند
  • انتصاب رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها
  • پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار دستگاه قضایی استان سمنان است