Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@06:12:08 GMT

رفع تصرف ۳۰ میلیاردی از اراضی ملی و جنگلی رودسر

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۵۸۲۵۳

رفع تصرف ۳۰ میلیاردی از اراضی ملی و جنگلی رودسر

ایسنا/گیلان رئیس اداره منابع طبیعی رودسر گفت: پنج متصرف ۲۰ هزار مترمربع از زمین‌های ملی و جنگلی مناطق سیاه‌گل چال و لودرابن بخش رحیم آباد را غیرقانونی تصرف کرده بودند.

محمدرضا کشاورز در گفت وگو با ایسنا، از رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان رودسر خبر داد و اظهار کرد: در اجرای دو فقره حکم قضایی، بیش از ۲۱ هزار مترمربع از زمین‌های ملی منطقه ییلاقی لسبوی بخش رحیم آباد خلع ید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تمامی اعیان ساخته شده در زمین های ملی مذکور قلع و قمع شده است، افزود: ارزش این زمین‌های ملی بیش از ۱۵ میلیارد ریال است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رودسر اضافه کرد: دو نفر این زمین‌های ملی را تصرف و اقدام به ساخت بنا و تبدیل عرصه ملی و جنگلی به باغ مثمر کرده بودند.

کشاورز عنوان کرد: همچنین پنج متصرف ۲۰ هزار مترمربع از زمین‌های ملی و جنگلی مناطق سیاه‌گل چال و لودرابن بخش رحیم آباد را غیرقانونی تصرف کرده بودند که نیروهای یگان حفاظت این اداره با هماهنگی حوزه قضایی بخش رحیم آباد اقدام به رفع تصرف کردند.

وی ارزش زمین‌های ملی رفع تصرف شده را بیش از ۳۰ میلیارد ریال دانست و خاطرنشان کرد: هر پنج متصرف هم به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی رودسر، با اعلام شماره های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ از همشهریان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف در عرصه های منابع طبیعی سریعا با این شماره ها تماس بگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی رفع تصرف رودسر زمین های ملی منابع طبیعی ملی و جنگلی بخش رحیم رفع تصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۸۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ هکتار از اراضی ملی در استهبان رفع تصرف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حسین اکبرپور بیان کرد: در پی دریافت گزارشی مبنی بر تصرف ۷۰ هکتار از اراضی ملی در بخش رونیز روستای ماهفرخان شهرستان استهبان، بررسی موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وی افزود: مأموران انتظامی پس از هماهنگی قضائی و با همکاری عوامل اداره محیط زیست و منابع طبیعی زمین‌های تصرف شده را از چنگ زمین‌خواران رهاسازی کردند.

فرمانده انتظامی استهبان ارزش زمین‌های رفع تصرف شده را برابر نظر کارشناسان، ۷۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ اکبرپور بر همکاری همه مردم و دستگاه‌های نظارتی برای مقابله با هرگونه زمین‌خواری، قاچاق و فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی تاکید کرد و از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کد خبر 6086913

دیگر خبرها

  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • آزادسازي اراضي دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • ۷۰ هکتار از اراضی ملی در استهبان رفع تصرف شد
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی کوهپایه کرمان
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • کشف زمین خواری ۳۰ میلیاردی در زاهدان
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری
  • رفع تصرف ۱۱ هزار و ۶۹۷ متر مربع زمین ملی استان
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • رفع تصرف اراضی ملی و دولتی در اندیمشک