Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام حسن کریمی ظهر امروز در گفت‌وگویی رسانه‌ای با تبریک روز خبرنگار و تجلیل از جایگاه اهالی قلم و رسانه در هرمزگان، اظهار کرد: ایام محرم در راه است و یکی از بهترین ظرفیت‌های فرهنگی و اعتقادی ملت ایران همانا استفاده از فرصت‌های فکری و معنوی برآمده از روایتگری عزای حسینی و تبیین رسالت قیام عاشورا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که فلسفه اساسی عاشورا و حرکت امام حسین (ع) در ماه محرم بیش از هر زمان دیگری باید بیان و تشریح شود، خاطرنشان کرد: فعال رسانه‌ای باید حرکتش متفاوت باشد و امر بمعروف و نهی از منکر اگر فرهنگ سازی شود، هیچ منکری فرصت بروز پیدا نمی کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان تصریح کرد: روی کار آمدن یزید حاصل بی توجهی جامعه به امر به معروف بود و گم شدن ارزش ها و فضیلت‌ها بخشی از عواقب بی توجهی به امر به معروف است.

حجت الاسلام کریمی ادامه داد: هر نوع آسیبی در جامعه بدون امر به معروف محتمل است و واقعیت آن است که اگر بعد از انقلاب به این شاخص‌ها توجه می کردیم، فساد بوجود نمی آمد و یا برخی جرات سواستفاده از جایگاه و مقام خویش را پیدا نمی ‌کردند.

وی با بیان این که دستگاه‌های نظارتی که با بروز منکرات مقابله نمی‌کندهم از وظیفه خودش دور شده‌اند، خاطرنشان کرد: فراتر از نظارت دولتی، حضور مردم است که می‌تواند سبب اصلاح امور شده و حتی دستگاه‌های نظارتی را نیز به تحرک و پویایی وادارد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان گفت: سکوت در هر جامعه‌ای آسیب زا است و منکرات را زیاد می‌کند و امروز وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی که در راس حکومت قرار دارند، می‌گوید که امر به معروف کنید، لذا این وظیفه دینی و شرعی را باید بیش از هر زمان دیگری احیا کنیم.

کریمی در بخش دیگری از اظهارات خود به مفاسد متعدد اقتصادی در کشور اشاره و آن را ناشی از فقدان شفافیت و ترک فعل پاره‌ای از مدیران نسبت به وظایف‌ خویش برشمرد و عنوان کرد: ستاد ما یک وظیفه حمایتی دارد که اگر مطالبه‌ای مطرح شد و فرد تحت فشار قرار است، مطالبه‌گری حکیمانه و منطقی را حمایت کند و ما این کار را بخشی از وظیفه خودمان می‌دانیم.

وی گفت: امروزه اصل امر به معروف امروز اشکال ویژه‌تری نظیر مطالبه‌گری و مسئولیت اجتماعی به خود گرفته است و ما در قالب ۵۰ گروه مطالبه‌گری که در استان تشکیل شده است در زمینه‌های مختلف مبارزه با فساد، کشاورزی، اجتماعی و ... فعال هستیم.

مجتبی عابدینی معاون مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان نیز در اظهاراتی در این نشست با بیان این که گروه‌های مطالبه‌گری تحرک خوبی در استان ایجاد و کارهای خوبی را به پیش برده‌اند، عنوان داشت: از آن جایی که استاندار، فرمانده سپاه و نماینده ولی فقیه در استان هم عضو شورای امر به معروف استان هستند لذا می‌توانیم بسترهای مطالبه‌گری را توسعه و ترویج کنیم.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: فلسفه قیام عاشورا هرمزگان ستاد امر به معروف هرمزگان معروف و نهی از منکر امر به معروف مطالبه گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۰۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ، در مراسمی نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان گفت: جمهوری اسلامی را محصول نهضت امام حسین (ع) می‌دانیم و پیرغلامان حسینی عصاره جریان مردمی هستند و باید فکری شود تا جریان مردمی با ستاد استانی اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی هماهنگی بیشتر و قوی‌تری داشته باشد.

حجت الاسلام علیدادی‌سلیمانی افزود:میزبانی این مراسم افتخاری است که نصیب شده و بعد از میزبانی اکثر استان‌ها و تجربه ایجاد شده فرصت مناسبی است که بهترین بهره فرهنگی را از تجربیات برگزاری ببریم و بتوانیم به اهداف برنامه ریزی شده وآثار ماندگار آن برسیم.

وی تاکید کرد: محور مهم جریان مردمی محرم و صفر با تجلیل و گرامیداشت پیرغلامان  تقویت می‌شود.

فداکاراستاندارکرمان هم از آمادگی استان و اقدامات انجام شده برای این میزبانی گفت و بیان داشت: تشکیل کمیته های  چهارگانه اولین اقدامی است که انجام شده و سعی کرده ایم تمامی امکانات استان و نهادهای دولتی در کنار ظرفیت‌های مردمی به کارگرفته شود.

رمضان نژاد رئیس سازمان بسیج صداوسیماهم ازاولویت دار شدن کرمان برای میزبانی اجلاسیه بیست ویکمین به دلیل پایتخت بودن جبهه مقاومت خبر داد و گفت:حساسیت مراسم امسال به همین دلیل است و پیرغلامانی از جبهه مقاومت در عرصه بین الملل میهمان ویژه این مراسم هستند.

بیست ویکمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی قرار است همزمان با ماه محرم در استان کرمان برگزار شود.

 

 

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» موجب خرسندی دل‌ مستضعفین جهان شد
  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • عراقچی: میدان، دیپلماسی و رسانه سه ضلعِ مهم در هر واقعه نظامی یا سیاسی هستند
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • سمینار «ابن سینا» در هفته فرهنگی اصفهان
  • ستاد حجاب در سال ۱۴۰۲ به ریاست وزیر کشور تشکیل شد
  • یک زن، دبیر ستاد امر به معروف قدس شد
  • لزوم حمایت مقامات قضایی از اهداف مجمع امر به معروف و نهی از منکر
  • افشاگری دبیر ستاد امر به معروف: رئیسی دستور تشکیل ستاد حجاب را داد