Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان قزوین گفت از مرتفع شدن مشکلات تصفیه خانه شهرک صنعتی لیا با حمایت های قضایی خبر داد. خبرگزاری میزان - محمد قاسمی در پنجمین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان قزوین که در سالن جلسات شرکت تولیدی نفیس نخ برگزار شد، گفت: مهمترین هدف برگزاری این نشست‌ها گفتگوی چهره به چهره با صنعتگران و تولیدکنندگان و بررسی میدانی مسائل و مشکلات حوزه صنعت و تولید است و می‌توان در این خصوص تدابیر لازم را پیش‌بینی و اتخاذ کرد و قطعاً برگزاری این نشست‌ها به صورت هفتگی در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: عمده مشکلات حوزه صنعت و تولید قوانین نامتناسب با شرایط جنگ اقتصادی است، زیرا بسیاری از این قوانین برای شرایط عادی وضع شده و در حال حاضر که واحد‌های تولیدی با توجه به تحریم‌های ناعادلانه دشمن از حیث تامین مواد اولیه، مبادلات مالی، واردات بی رویه کالا‌های مشابه داخلی و... دچار مسائل و مشکلات متعددی هستند، کارایی لازم را ندارد و باید قوانین فعلی در راستای مقابله با جنگ اقتصادی بروزرسانی شود.
دادستان قزوین در ادامه بیان داشت: بدون‌شک اگر تولیدکنندگان به توان، ظرفیت و دانش داخلی اتکا کنند، می‌توانند تحریم‌های دشمن را خنثی کرده و با صادرات کالا‌های تولید داخل موجب ارز آوری شوند؛ لذا در این راستا می‌بایست موانع داخلی، سوء مدیریت‌ها و خود تحریمی‌ها که مشکلات حوزه صنعت و تولید را دوچندان کرده است، مرتفع شود.
این مقام قضایی استان قزوین در خصوص وضعیت تصفیه خانه شهرک صنعتی لیا گفت: وضعیت تصفیه خانه این شهرک در گذشته از حیث مسائل زیست محیطی اصلاً مناسب نبود و به همین خاطر دستگاه قضایی و اداره کل محیط زیست استان در این خصوص ورود کردند و با پیگیری‌های صورت گرفته و اجرای دقیق مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، بهبود وضعیت تصفیه خانه شهرک لیا روند قابل قبولی را طی می‌کند و باید تمامی واحد‌ها به این تصفیه خانه متصل شوند تا مشکلات شهرک از حیث پساب‌های صنعتی مرتفع شود و باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای بعد از تصفیه پساب‌ها نیز صورت گیرد که در این خصوص می‌توان از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان استفاده کرد.
قاسمی تصریح کرد: طی چند ماه اخیر عمده مشکل واحد‌های تولیدی قطع بی برنامه برق بود که در این خصوص گله‌مندی‌هایی از صورت تولیدکنندگان وجود داشت. با توجه به شرایط کشور بخشی از این قطعی‌ها اجتناب ناپذیر بود؛ لذا این موضوع نیز در نشست‌های کارگروه حمایت از تولید مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد حتی الامکان از قطع برق مصارف صنعتی در راستای حمایت از تولید جلوگیری شود و یا بر اساس زمان‌بندی صورت گیرد تا مشکلات واحد‌های تولیدی از این حیث به حداقل برسد.
وی در ادامه اذعان داشت: در بازدید‌های پیشین صورت گرفته از شهرک صنعتی لیا، عمده مشکلات واحد‌های تولیدی این شهرک عدم تامین انرژی گاز بود که بحمدالله با پیگیری صورت گرفته، این موضوع نیز مرتفع شد و سایر مشکلات زیر ساختی این شهرک از جمله بهبود معابر، ایجاد فضای سبز و... نیز در مراحل اجرایی قرار دارد.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی قوانین ناکارآمد، سوء مدیریت ها، مقررات دست و پا گیر، ضوابط و گیر و دار اداری مشکلاتی را برای حوزه صنعت و تولید ایجاد کرده و ضروری است موارد اینچنینی در اولویت کاری دولت سیزدهم قرار گیرد تا مشکلات داخلی بر سر راه تولیدکنندگان و صنعتگران برداشته شود.
گفتنی است در این نشست ضمن بازدید از تصفیه خانه شهرک صنعتی لیا و واحد تولیدی آسیا نما، مسائل و مشکلات واحد‌های تولیدی کیمیا کاران رازی، پوشینه بافت البرز، فرآیند ابتکار امین مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در راستای حل برخی از این مشکلات مصوبات لازم به تصویب رسید.      بیشتر بخوانید:     اهتمام دستگاه قضایی بر اشتغال‌زایی و حمایت از تولید ملی انتهای پیام/ برچسب ها: قزوین شهرک صنعتی حمایت قضایی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قزوین شهرک صنعتی حمایت قضایی تصفیه خانه شهرک صنعتی لیا حوزه صنعت و تولید واحد های تولیدی واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۰۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت

احمد بنافی در نشست با مسئولان صنعت و معدن و تجارت شهرستان دشتستان اظهار داشت: سرمایه گذاران حوزه تولیدی و صنعتی، انتظار دارند که امکانات زیربنایی سرمایه گذاری از قبیل آب، برق و گاز برای آنها تامین شود.

وی افزود: برای تحقق شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) باید دستگاه‌های اجرایی مرتبط تعامل و همکاری بیشتری با تولید کنندگان و سرمایه گذاران بخش خصوصی داشته باشند و ملزومات و بستر‌های لازم در سطح شهرستان را مد نظر قرار دهند.

 فرماندار دشتستان اضافه کرد: در راستای کمک به افزایش واحد‌های صنعتی دشتستان اقدامات مهم و مؤثری نظیر اولویت قرار دادن پیگیری روند اجرایی طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و ... در حال پیگیری و اقدام است.

بنافی با اشاره به تکمیل و راه اندازی واحد‌های صنعتی عنوان کرد: حمایت ویژه از واحد‌های تولیدی، توجه به فعال‌سازی بنگاه‌های صنعتی راکد در شهرک‌‏ها و نواحی صنعتی شهرستان از دیگر اولویت‌های مهم حوزه تولیدی و صنعتی دشتستان است.

وی با بیان اینکه شهرستان دشتستان دارای یک شهرک صنعتی در برازجان و ۲ ناحیه صنعتی در گزبلند و خوشاب است، ابراز داشت: در دولت سیزدهم شاهد افزایش بیش از ۲ برابری اراضی صنعتی در شهرستان بودیم و مجموعاً ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی این شهرستان طی این مدت اضافه شده است که توانسته زمینه سرمایه‌گذاری صنعتی در بخش‌های مختلف این شهرستان را فراهم کند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان نیز با اشاره به اهمیت الحاق ۷۵ هکتار زمین به شهرک صنعتی برازجان گفت: ایجاد ناحیه‌های صنعتی تخصصی سیلیکا، وحدتیه و شبانکاره در این شهرستان نقش بسزایی در اشتغال و افزایش تولید خواهد داشت.

علی کشتکار با اشاره به احیا یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان تشریح کرد: پروانه بهره‌برداری این واحد تولیدی شن و ماسه در سال ۱۳۹۰ با سرمایه گذاری هفت هزار و ۳۰۰ میلیون ریال و اشتغال ۱۲ نفر به دلیل عوامل مختلف راکد شده بود، که با پیگیری و اقدامات متعدد مجدد فعال سازی شد.

کشتکار خاطرنشان کرد: امیدوارم با توجه به حمایت‌های مسئولان به‌صورت ویژه در بخش تولید و اشتغال، شاهد رشد و شکوفایی اقتصادی در استان باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم اطفا شد
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم ‌+ تصویر