Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محسن اکبری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان در دیدار با مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: روحانیون و مداحان و صاحبان تریبون باید در دهه اول محرم امسال نسبت به ترویج و تبیین فریضه امر به معروف و نهی از منکر در میان مردم تلاش کنند زیرا این ۲ فریضه مهم جزو مواردی است که هیچ اختلافی میان شیعه و سنی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبری افزود: یکی از آسیب های امروز جامعه اینست که برخی وعاظ، مداحان و سخنرانان بیشتر به نحوه شهادت امام حسین (ع) و وقایع روز عاشورا اشاره می کنند و کمتر فردی به علت و چرایی قیام ایشان اشاره دارد که در دهه اول محرم امسال صاحبان تریبون و روحانیون باید به این مساله به طور ویژه تر بپردازند.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌شود فردی نماز بخواند اما امر به معروف و نهی از منکر انجام ندهد، گفت: متاسفانه ابعاد زیادی از امر به معروف و نهی از منکر مورد فراموشی قرار گرفته که این یک نقص است و باید برطرف شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه دولت سیزدهم کار خود را در شرایط سختی آغاز کرده است، افزود: امیدواریم این دولت بتواند از فسادها در کشور جلوگیری کرده و اجرای امر به معروف و نهی از منکر را به طور جدی پیگیری تا این حرکت جهادی و انقلابی موجبات رضایت مندی مردم را فراهم کند.

وی بیان کرد: اجرا نشدن فریضتین در جامعه نخست به فرد، سپس خانواده، جامعه و حکومت آسیب وارد می کند.

اکبری با اشاره به اینکه در بحث عفاف و حجاب باید ورود ایجابی و نه سلبی شود، گفت: خوشبختانه وضعیت سیستان و بلوچستان نسبت به سایر نقاط کشور بهتر است اما در زاهدان و چابهار در این خصوص مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم با کمک دستگاه های مربوطه بتوانیم جلوی گسترش بی حجابی را گرفته و حجاب برتر را تبلیغ کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار اظهار داشت: اگر یک درصد هزینه های تبلیغاتی ایام انتخابات برای ترویج عفاف و حجاب و فریضتین هزینه شود وضعیت کشور بسیار متحول خواهد شد.

حجت الاسلام منصور باقربیک گفت: برای نهادینه سازی امر به معروف و نهی از منکر و ترویج عفاف و حجاب در جامعه آماده همکاری و حضور در اتاق های فکر و جلسات هم اندیشی این ستاد هستیم تا پس از یافتن چرایی افزایش منکرات در سطح جامعه، راهکارها را شناسایی و روند اجرایی شدن آنها را پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر فلسفه قیام حضرت امام‌حسین (ع) بوده است، افزود: متاسفانه مطالبه‌گری در میان مردم استان ما کمتر وجود دارد، این درحالیست که مطالبه گری به نوعی امر به معروف و نهی از منکر است که باید بر روی این نکته اقداماتی صورت گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان از آمادگی سازمان تبلیغات برای همکاری با ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان در بخش های مختلف خبر داد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ستاد امر به معروف و نهی از منکر سازمان تبلیغات امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۳۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های بالای ۲۰۰ میلی‌متر سبب سیلاب‌ در ۲ استان شد

به گزارش خبرگزاری مهر، فیروز قاسم‌زاده اظهار کرد: طبق هشدار قرمز هواشناسی، طی دو روز اخیر بارش‌های بسیار شدید در جنوب و جنوب شرق کشور در استان‌های بوشهر، فارس، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و یزد شاهد بودیم به نحوی که در برخی نقاط، بارش‌های چند ساعته بالای ۲۰۰ میلیمتر نیز ثبت شد.

وی افزود: با توجه به حجم بارش‌ها و شدت بالای آنها، در رودخانه‌های جنوب کشور به‌ویژه در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان دبی‌های بسیار بالایی تولید شد و عمده سدهای این منطقه شروع به سرریز کرد.

سخنگوی صنعت آب، سدهای زیردان، خیرآباد، ماشکید، کهیر و جگین را از جمله سدهای پر شده خواند و گفت: سد کهیر که اخیراً به بهره‌برداری رسیده است، با ورود حدود ۱۷۰ میلیون مترمکعب آب به مخزن این سد و پر شدن آن، در شرایط سرریز قرار گرفت. بر اساس تخمین‌های اولیه، دبی برخی رودخانه‌ها بیش از ۲۰۰۰ مترمکعب بر ثانیه بوده است.

قاسم‌زاده ادامه داد: مدیریت این حجم از سیلاب و کاهش حجم خسارت‌ها به نازل‌ترین سطح ممکن، با پیش‌ارزیابی‌های صورت گرفته از شدت سامانه بارشی و وضعیت عبوردهی رودخانه‌ها و نیز فراهم نمودن مخازن سدها برای تله‌اندازی سیل از حدود یک هفته قبل میسر شد.

بر اساس اعلام شرکت مدیریت منابع آب ایران، وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سامانه بارشی مذکور در کشورهای جنوب خلیج فارس نیز فعال بود و خسارات عمده‌ای نیز به بار آورده است لذا تداوم توجه هموطنان در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان به هشدارهای هواشناسی و توصیه‌های ستادهای مدیریت بحران، کمک شایانی در مدیریت سیل خواهد کرد تا شاهد اتفاقات تلخ کشورهای جنوب خلیج فارس در کشورمان نباشیم.

کد خبر 6081379

دیگر خبرها

  • جامعه نخبگان مورد توجه مسئولان قرار گیرد
  • خسارت ۱۸ هزار میلیاردی سیل به زیرساخت‌های بلوچستان
  • گروه‌های مردمی مسوولان را در اجرای «طرح نور» در ورامین یاری کنند
  • بیش از ۹۰ درصد مردم کردستان از اجرای طرح نور استقبال کردند
  • بارش‌های بالای ۲۰۰ میلی‌متر سبب سیلاب‌ در ۲ استان شد
  • نهادهای متولی فرهنگ از جامعه جامانده‌اند/ تذکر لسانی خودجوش مردمی موثرتر از نوع حاکمیتی است
  • غیرحضوری شدن مدارس ۱۱ شهرستان سیستان و بلوچستان
  • شدت بارندگی در سیستان و بلوچستان / مدارس ۱۱ شهرستان غیرحضوری شد
  • نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با رویکرد طرح نور
  • دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان: طرح نور باید تمام و کمال اجرا شود