Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا ناجی رییس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره تعطیلی‌های ضدکرونایی و شرایط آن‌ و همچنین درباره الزامات طرح تحول جامع مقابله با کرونا که در روزهای گذشته از سوی ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور مطرح شد، گفت: ما در حال حاضر در بحران قرار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعطیل کردن یکی از الزامات است.

او افزود: هیچ‌کس همیشه با لاک‌داون (قرنطینه کامل) موافق نیست؛ چراکه لاک‌داون می‌تواند تبعات اقتصادی داشته باشد، اما در شرایط فعلی باید این اقدام را انجام دهیم. از لاک‌داون به عنوان یک مُسَکن موقت بهره ببریم تا با ایجاد سکون در جامعه، بتوانیم فشار را از روی کادر درمان و بیمارستان‌ها برداریم. البته اگر لاک‌داون به صورت واقعی انجام شود.

رییس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: در کنار لاک‌داون هم باید اقدامات تکمیلی انجام دهیم. این اقدامات تکمیلی این است که شناسایی بیماری را افزایش داده و با تست‌های بسیار زیاد تا جایی که می‌توانیم همه موارد بیماری را تشخیص دهیم. همچنین افرادی را که با بیماران مثبت برخورد داشتند، تست کنیم و در صورت نیاز، درمان سرپایی یا بستری را آغاز کنیم. قرنطینه کردن افراد هم باید جدی گرفته شود و در عین حال سرعت واکسیناسیون‌ را هم لازم است افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: انجام این اقدامات به صورت جامع و در کنار هم می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد

تعطیلی اسمی فایده ندارد

ناجی گفت: شهر تهران اخیرا در وضعیت قرمز یک هفته تعطیل بود، اما آیا واقعا شهر تعطیل بود؟ آیا جاده‌ها بسته شد تا مردم شمال نروند؟ خیر، هیچ یک از این موارد انجام نشد. فقط اسم تعطیلی گذاشتن فایده ندارد. بلکه باید قوانین مربوط به آن را هم کاملا اجرا کنیم. من ۱۰۰ درصد موافق تعطیلی هستم، اما باید به صورت کامل اجرا شود و تمهیدات آن هم مشخص باشد.

چه کنیم که کنترل کرونا متحول شود؟

رییس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: این مواردی که ذکر کردم حتما باید در طرح جامع تحول در نحوه مقابله با ویروس کرونا جای بگیرد. قانون کووید، قانون ویروس است و نمی‌توان در جاهای مختلف این قانون را نقض کنید. وقتی ویروس وارد جامعه شود، قانون خودش را اعمال کرده و به هیچ کشوری هم رحم نمی‌کند. قوانین مبارزه کردن با کووید هم در چهار محور کاملا مشخص است؛ تقویت بهداشت اجتماعی و لاک‌داون کردن، انجام تست بسیار زیاد و شناسایی زودهنگام موارد بیماری، درمان به موقع و واکسیناسیون. همه این موارد با شدت و ضعف مختلف تاثیرگذارند.

ناجی ادامه داد: اقدامات غیردرمانی که شامل لاک‌داون و تقویت بهداشت اجتماعی است در شرایط فعلی بسیار مهم است. واکسیناسیون هم بسیار مهم است. در عین حال موضوع درمان در بیمارستان‌ها موضوعی همیشگی است.

او گفت: مباحثی مانند افزایش تخت و آی‌سی‌یو همواره وجود دارد، اما زمانی که بحران ایجاد شود، هیچ کشوری نیست که بتواند در برابر این بحران و شیوع بسیار بالای بیماری تحمل کند. چراکه هیچ کشوری امکانات بی‌نهایت ندارد. بنابراین درمان در بیمارستان‌ها فقط ۱۰ درصد موضوع است و ۹۰ درصد موارد دیگر است که حتما باید رعایت شود. اگر بخواهیم در کنترل کووید تحولی داشته باشیم، باید نگاه‌مان علمی باشد و باید این موارد را رعایت کنیم.

تجمع ممنوع

ناجی درباره نزدیکی ایام محرم و تمهیداتی که باید در این ایام اتخاذ شود، گفت: به نظر من هر مراسم و رویدادی که موجب تجمع شود، نباید اتفاق بیفتد. اکنون موضوع کووید است، حال هر مراسمی اعم از نوروز، مسافرت، تجمعاتی مانند اجرای امتحانات، محرم و... باشد، هیچ تفاوتی ندارد. بسته به همه‌گیرشناسی ویروس در آن مقطع زمانی باید مسائل را رعایت کنیم.

این ویروس‌شناس تاکید کرد: تجربیاتمان نشان داده است اینکه می‌خواهیم تجمعات را با اجرای پروتکل‌های دقیق کووید انجام دهیم، امکان‌پذیر نیست. زیرا فقط بحث برگزاری مراسم مطرح نیست. بلکه رفت و آمد مردم و... هم منجر به تجمع می‌شود. باید به این موضوع توجه کرد و تصمیم عاقلانه‌ای در این زمینه گرفت.

کد خبر 619689 برچسب‌ها كرونا در ايران فاصله‌گذاری اجتماعی بیماری - بیمارستان پروتکل بهداشتی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران فاصله گذاری اجتماعی بیماری بیمارستان پروتکل بهداشتی لاک داون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۵۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱ مصدوم حادثه واژگونی اتوبوس در یزد به بیمارستان منتقل شدند

میرجلیلی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به واژگونی اتوبوسی متعلق به تعاونی جهان گشت مهر در یزد اظهار کرد: تعداد کل راننده و سرنشینان اتوبوس ۱۵ نفر شامل ۱۳ سرنشین و دو راننده بوده است.

وی عنوان کرد: بر اثر این حادثه ۱۳ نفر مصدوم شدند که ۱۱ مصدوم به بیمارستان منتقل و دو مصدوم سرپایی در صحنه توسط عوامل اورژانس درمان شدند.

میرجلیلی یادآور شد: هفت مصدوم به بیمارستان شهید صدوقی یزد و چهار مصدوم به بیمارستان شهید رهنمون یزد منتقل شدند.

وی ادامه داد: تریاژ و درمان اولیه مصدومان حادثه در کمتر از ۴۰ دقیقه توسط اورژانس یزد مدیریت شد و هم اکنون تمام مصدومان حادثه در بیمارستان تحت نظر اورژانس هستند.

رییس اورژانس استان یزد با اشاره به اینکه علت حادثه توسط پلیس در دست بررسی است، گفت: اسامی مصدومان اطلاع رسانی خواهد شد.

کد خبر 6080494

دیگر خبرها

  • دزفول پربازدید‌ترین شهر خوزستان در ایام نوروز ۱۴۰۳
  • دزفول رتبه نخست بازدید گردشگران را به خود اختصاص داد
  • تولید در پتروشیمی غدیر به ۱۲۰ درصد ظرفیت اسمی رسید
  • رهاسازی ۱۲ میلیون متر مکعب آب سد نهب قزوین+ فیلم
  • مصدومیت ۱۳ نفر در پی واژگونی اتوبوس در یزد
  • سهم ۴۱ درصدی عابران پیاده در تصادفات منجر به فوت
  • واژگونی اتوبوس با ۱۳ مصدوم در یزد
  • ۱۱ مصدوم حادثه واژگونی اتوبوس در یزد به بیمارستان منتقل شدند
  • وزیر بهداشت و درمان از بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر بازدید کرد
  • خطر تعطیلی مرکز دیالیز بیمارستان شهدای آبیک+ فیلم