Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد بازرگان میانگین مصرف تراکتور در دنیا را ۱۳ سال اعلام کرد و افزود: برخی کارشناسان کشور ما متوسط مصرف تراکتور را ۲۵ سال اعلام می‌کنند که با این وجود عملا بخشی از تراکتورها از گردونه خارج می‌شوند؛ چرا که امکان پلاک گذاری آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: مسئولان برای بازسازی ناوگان مکانیزاسیون در کشور همانند تاکسیرانی باید اعلام‌ می‌کردند که چه تعداد از تراکتورهای فرسوده و مستهلک از بخش خارج و چه تعداد اضافه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی اضافه کرد: با توجه به عدم‌حمایت از بخش مکانیزاسیون، بدون تردید در خصوص حمایت سوخت با مشکلات متعددی روبه‌رو می‌شویم، کما اینکه در شرایط کنونی اعتراض‌های زیادی در سراسر کشور داریم؛ چرا که با پلاک‌گذاری تراکتور، کشاورز باید هزینه هنگفتی برای بیمه، استهلاک و تعویض بدهد که عملا رغبتی به این‌ کار ندارد.

ضرورت تخصیص سوخت به دارندگان تراکتور بر مبنای پروانه فعالیت

بازرگان با تاکید بر این مساله که سوخت بر مبنای فعالیت پروانه صنفی باید داده شود، بیان کرد: با ساماندهی راننده تراکتور، میتوان سوخت را بر مبنای پروانه صنفی و فعالیت هر تراکتور داد. تا زمانی که رانندگان تراکتور ساماندهی نشوند، این احتمال وجود دارد که سوخت به افرادی داده شود که فعالیتی در بخش کشاورزی ندارند و صرفا برای فعالیت شخصی خود تراکتور خریداری کردند.

وی ادامه داد: تفاوتی میان میزان سوخت تراکتور برای فعالیت شخصی با میزان سوخت تراکتوری که در روستا برای عموم فعالیت می‌کند، وجود ندارد.

بازرگان درباره اینکه وزارت جهاد کشاورزی برای سوخت بخش کشاورزی برنامه دارد یا خیر؟ اظهارکرد: وزارت جهاد کشاورزی باید برنامه مدونی در این زمینه داشته باشد و ما هم اعلام آمادگی می‌کنیم که دارندگان تراکتور و کمباین بر مبنای پروانه فعالیت ساماندهی کنیم تا مشخص شود هر تراکتور در چه سطحی فعالیت می‌کند.

وی تصریح کرد:  بنابر گزارش‌های اعلامی سهمیه سوخت استان‌های اصفهان، خوزستان، فارس و خراسان رضوی کاهش یافته است.

مشاور نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی، درباره اینکه سهمیه بندی سوخت در جلوگیری از قاچاق تاثیری داشته است، گفت: عنوان کردن موضوع جا به جایی و قاچاق سوخت در بخش کشاورزی امری نادرست است، چرا که سهمیه سوخت دارندگان ماشین آلات، فارم‌های مرغداری و دامداری یا سوخت چاه‌های کشاورزی در حدی نیست که امکان قاچاق آن وجود داشته باشد و به عبارت دیگر کسانی که قاچاق سوخت می‌کنند، در ارتباط با منشا سوخت هستند و گرنه کشاورزی که ۲۲۰ لیتر سهمیه گازوئیل می‌گیرد، امکان قاچاق ندارد.

بازرگان عنوان کردن چنین موضوعاتی در بخش کشاورزی را توهین به جامعه کشاورزی دانست و افزود: در ماه یا سال مگر چه میزان سوخت در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد که بتوان قاچاق کرد و بعضا تولیدکنندگان به سبب کمبود ناچارند که از کامیون داران و سایر بخش‌ها سوخت تامین کنند.

مشاور نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی تصریح کرد: با توجه به آنکه تراکتور تنها در مزرعه است و وارد جاده و آسفالت نمی‌شود، از این رو نیازی نیست که همانند ماشین به آن نگاه شود تا برای دریافت سوخت کشاورز ناگریز به بیمه شخص ثالث باشد.

کد خبر 619692 برچسب‌ها سوخت وزارت جهاد کشاورزی بیمه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سوخت وزارت جهاد کشاورزی بیمه بخش کشاورزی بر مبنای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۵۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۲۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق در گیلانغرب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، سرهنگ محمدی گفت: ماموران پاسگاه‌های گواور و حیدریه گیلانغرب هنگام  گشتزنی موفق به شناسایی ۴ دستگاه خودرو سواری حامل سوخت قاچاق شدند.
وی افزود: در بازرسی‌های صورت گرفته ۲ هزار و ۹۳۰ لیتر بنزین و گازوئیل به ارزش ۸۸۰ میلیون ریال کشف شد.
محمدی در پایان از تشکیل پرونده‌هایی در این خصوص و ارجاع آن‌ها به مراجع قضائی خبر داد.

دیگر خبرها

  • کامیون های حامل سوخت قاچاق در کرمان توقیف شدند
  • کشف ۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • تشکیل ۶۵ پرونده تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی
  • دیدنی های امروز؛ از ریختن پل در آمریکا تا جشن پوریم یهودیان
  • درگیری کشاورزان با پلیس؛ بروکسل غرق در کود و کاه!
  • تخصیص سوخت یارانه ای به شناورهای مسافری براساس پیمایش/ گزارشی مبنی بر قطع سهمیه نداریم
  • درگیری کشاورزان معترض با پلیس بلژیک/ بروکسل غرق در کود و کاه!
  • ذخیره بیش از ۴۱ میلیون متر مکعب آب در مخزن سد حسنلوی نقده
  • کشف بیش از ۲۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق در گیلانغرب
  • روایتی از تأخیر در تخصیص گازوئیل به ناوگان برون شهری بر اساس عملکرد