Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، «الهه آزادگان»  امروز در مراسم رونمایی از سامانه خوراک و محصول مجتمع‌های صنعت پتروشیمی با اشاره به اینکه طرفیت تولید صنعت پتروشیمی در حال افزایش است، ادامه داد: اما در سال ۹۹ حدود ۲۰ درصد عدم تحقق تولید را داشتیم که ۵۰ درصد آن به دلیل کمبود خوراک بوده است.  
وی افزود: مشکل خوراک از منابع بالادست همچنان وجود داشته و از همین رو ابزاری تهیه شده تا پایش خوراک در زنجیره این صنعت محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
آزادگان هدف از اجرای این سامانه را پایش خوراک و استفاده از ظرفیت حداکثری دانست و گفت: قابلیت‌های این سامانه تعیین میزان خوراک هر واحد، بررسی‌ها بر اساس هلدینگ‌ها و ارتباطات یک مجتمع با منابع بالادست و خوراک مورد نظر است.  
وی قابلیت دیگر را توجه به طرح‌های پیش رو دانست و افزود: ارتباطات مجتمع‌ها بر اساس خوراک و محصولات مبادلاتی و میزان خوراک مورد توجه است.  
رییس امار و اطلاعات شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرد: سامانه خوراک بر اساس طراحی و ظرفیت مجتمع‌ها و همچنین تولید واقعی ایجاد شده است.   
به گزارش ایرنا، دسترسی به خوراک مهمترین مزیت ایران برای توسعه صنایع پتروشیمی است. طرفیت تولید در این صنعت به ۱۰۰ میلیون تن نزدیک شده است.  
این میزان خوراک و سوخت معادل ۱.۵ میلیون بشکه نفت خام در روز است. سامانه خوراک با هدف پایش پیاده سازی شده است و کمک می‌کند تا جریان هریک از خوراک های صنعتی را از مقصد تا پایان زنجیره قابل ردیابی باشد.  
در این مراسم علاوه بر سامانه خوراک و محصول مجتمع‌های صنعت پتروشیمی، از پرتال جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی و ویرایش جدید کتاب فرآیندها و واکنش‌های شیمیایی در صنعت پتروشیمی ایران نیز رونمایی شد.

برچسب‌ها پتروشیمی شرکت ملی صنایع پتروشیمی نفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پتروشیمی شرکت ملی صنایع پتروشیمی نفت پتروشیمی شرکت ملی صنایع پتروشیمی نفت صنایع پتروشیمی صنعت پتروشیمی سامانه خوراک مجتمع ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۷۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور آذربایجان غربی با ۵ زنجیره ارزش در نمایشگاه ایران اکسپو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، پنجمین جلسه گروه کاری زنجیره های ارزش راهبردی آذربایجان‌غربی با دستور کار هماهنگی و برنامه ریزی برای حضور استان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ و با محوریت زنجیره های ارزش راهبردی به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی در این جلسه با بیان اینکه حوزه کشاورزی از معادلات استان قابل حذف نیست  و در حوزه صنعت نیز باید زنجیره هایی مورد مطالعه قرار گیرد گفت: نسبت به مطالعات حداقل ۳ زنجیره طیور، خودروی سنگین و درب‌های ضدسرقت در کنار ۲ زنجیره سیب و گیاهان دارویی اقدام شود تا آذربایجان غربی با این ۵ زنجیره در نمایشگاه حضور داشته باشد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه به ارائه چهارچوب محتوایی و شکلی نمایشگاه و غرفه استان ها که توسط وزارت کشور ابلاغ شده پرداخته و افزود: با توجه به تجربه سال گذشته و با عنایت به تخصصی بودن موضوع نمایشگاه، انتخاب یک دستگاه استانی به عنوان مسئول برای غرفه آذربایجان‌غربی در نمایشگاه الزامی است.

در این جلسه مقرر شد شرکت شهرک‌های صنعتی به همراه بخش خصوصی، مسئولیت طراحی و غرفه آرایی غرفه آذربایجان غربی در نمایشگاه مذکور را بر عهده داشته باشد.

دیگر خبرها

  • ایجاد زنجیره ارزش در محصولات کشاورزی یکی از برنامه‌های راهبردی لرستان است
  • ضرورت یکپارچگی پتروشیمی‌ها دراجرای راهبرد جهش تولید بامشارکت مردم
  • ضرورت همکاری و یکپارچگی پتروشیمی‌ها در اجرای راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • حضور آذربایجان غربی با ۵ زنجیره ارزش در نمایشگاه ایران اکسپو
  • بیش از ۵۱۶ هزار متر حفاری اکتشافی در کشور
  • راه اندازی سامانه پایش حاکمیت شرکتی در توانیر
  • کرمانشاه مهد فرهنگ خوراک ایران است
  • تحقق حدود ۱۰۰ درصدی برنامه تولید پتروشیمی بندر امام
  • صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در یک‌هزاروچهارصدودو
  • رصد حداکثری تخلفات بازار با آغاز طرح ناظران افتخاری