Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- حجت الاسلام علوی تهرانی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر جدی گرفتن رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در عزاداری محرم تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، حجت الاسلام علوی تهرانی در گفتگوی با KHAMENEI.IR می گوید : همه دست اندرکاران و شرکت کنندگان آیین های عزاداری محرم باید رعایت شیوه نامه های بهداشتی را جدی بگیرند و برگزاری عزای حسینی منافاتی با مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نکات مهم شیوه نامه بهداشتی آیین های محرم
معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی هم پیش از این از ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم سال 1400 در سراسر کشور خبر داد و گفته بود: مراسم عزاداری در سراسر کشور باید با رعایت کامل شرایط ابلاغی همچون فاصله‌گذاری، استفاده از ماسک و ضدعفونی محل برگزاری قبل، حین و بعد از مراسم، برگزار شود.
حجت الاسلام رضا عزت زمانی با اشاره به اینکه مراسم باید در فضای باز برگزار شود بیان کرد: در دستورالعمل ابلاغی، مکان‌هایی که ارتفاع سقف آن‌ها بالاتر از شش متر باشد جزو مکان‌های باز محسوب شده به شرط اینکه ورودی و خروجی‌های متعدد و سیستم تهویه هوای مناسبی داشته باشد.
وی تاکید کرد: برگزارکنندگان مراسم باید در مکان‌های باز، یک سوم ظرفیت و در مکان‌های مسقف، یک چهارم ظرفیت را پذیرش کنند و فاصله‌گذاری از هر طرف دو متر را رعایت کنند.
معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی به برپایی دسته‌های عزاداری در محرم امسال اشاره کرد و گفت: براساس دستورالعمل، برپایی دسته عزا با فاصله مناسب بین افراد و به صورت حرکت محلی و محدود بلامانع است.
حجت الاسلام رضا عزت زمانی افزود: هیئت‌های مذهبی امسال می‌توانند از طَبل و سَنج استفاده کنند به شرط اینکه وسایل در اختیار یک شخص باشد و از جا به جایی آن بین افراد متعدد جلوگیری شود و در صورت جا به جایی، حتما وسایل ضدعفونی شود.
وی به موضوع تبلیغات و اطلاع رسانی هیئت‌های مذهبی اشاره و عنوان کرد: تبلیغات و اطلاع رسانی هیئت‌ها پارسال به دلیل دعوت عمومی و جلوگیری از گسترش ویروس ممنوع بود، اما امسال تبلیغات بلامانع است.
حجت الاسلام عزت زمانی با اشاره به توزیع نذورات در هیئت‌های مذهبی گفت: توزیع نذورات مثل پارسال بلامانع، اما باید به صورت غیر متمرکز باشد و پهن کردن سُفره و ایجاد صف برای توزیع آن ممنوع است.
معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی افزود: غذا‌های نذری باید در آشپزخانه‌ها به صورت بهداشتی و با نظارت کارشناسان بهداشت تهیه و توزیع شود.
حجت الاسلام رضا عزت زمانی گفت: باتوجه به اینکه پارسال برپایی ایستگاه صلواتی ممنوع اعلام شده بود، در دستورالعمل امسال هیئت‌های مذهبی می‌توانند ایستگاه‌ها و موکب‌های فرهنگی و سلامت برپا کنند.
وی با اشاره به اینکه رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی برپایه سه ضلع مردم، هیئت و نهاد‌های حکومتی استوار است گفت: ضلع اول و اصلی آن مردم شریف و عزیز هستند که باید رعایت کنند؛ اگر مردم رعایت نکنند تمام تلاش‌ها بی اثر خواهد بود و اگر مردم رعایت کنند مراسم به خوبی انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شیوه نامه بهداشتی محرم هیئت های مذهبی حجت الاسلام عزت زمانی هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۷۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قانونی با فروشندگان متخلف گوشت قرمز

محسنی الحسینی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مهریز گفت: بازرسان جهاد کشاورزی شهرستان در راستای کاهش تخلفات در حوزه توزیع گوشت قرمز، از قصابی‌های شهرستان مهریز بازدید کرده و قیمت انواع گوشت قرمز، نصب نرخنامه در معرض دید مشتری، تاریخ پروانه کسب، صدور صورت حساب فروش و... را کنترل و بررسی می‌کنند.

وی ادامه داد: واحد‌های قصابی موظفند که قیمت تفکیک شده فروش گوشت گوسفندی، گوساله و شتر را در واحد صنفی به صورت مشخص بر روی تابلو و در معرض دید مشتریان قرار دهند و فروشندگان گوشت قرمز هم موظفند علاوه بر رعایت نرخ مصوب، کالای با کیفیت، استاندارد و بهداشتی به مصرف کننده عرضه کنند. 

محسنی الحسینی اذعان داشت: بازرسی‌ها به صورت پیوسته با هدف پایش قیمت کالا‌های اساسی و خدمات، لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تداوم خواهد داشت و با متخلفان بدون اغماض برخورد قانونی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • وضعیت شناسی دقیق حلقه مفقوده در فعالیت‌های فرهنگی تخصصی است
  • مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس از مجری برنامه «سحرخیزان» تجلیل کرد
  • خدمت دانش آموختگان دانشگاهی باکسب مهارت عمومی و تخصصی
  • برگزاری مراسم تکیه‌خوانی و عَلَم‌کشی در شمیران
  • برخورد قانونی با فروشندگان متخلف گوشت قرمز
  • ضرورت بهره گیری شیوه های نوین در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف
  • «حجت الاسلام حسن خواه» رابط اداره تبلیغات اسلامی خمام شد
  • معارف قرآن باید در زندگی مردم جاری باشد
  • تقدیر مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران از خانواده شهید « حسین نیا»
  • تبلیغات رژیم صهیونیستی در خصوص گندآهنین نقش بر آب شد