Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@23:23:31 GMT

ارتقای ۶۷۰ سایت همراه اول آذربایجان شرقی به ۳G ، ۴G 

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۶۸۳۸۱

ارتقای ۶۷۰ سایت همراه اول آذربایجان شرقی به ۳G ، ۴G 

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر مخابرات منطقه آذربایجان شرقی گفت: در یکسال گذشته ۶۷۰ سایت همراه اول آذربایجان شرقی به تکنولوژی نسل۳G  و ۴G  ارتقا پیدا کرده‌اند.

یوسف شکوری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: به منظور ارائه خدمات مطلوب و افزایش دسترسی به اینترنت پرسرعت مشتریان همراه اول علاوه بر ارتقای ۶۷۰ سایت به تکنولوژی نسل سه و چهار در نقاط شهری و روستایی سطح استان، ۴۰ سایت جدید نیز نصب و راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از دیگر اقدامات مهم مخابرات منطقه، توسعه شبکه فیبر نوری در سطح شهرها به خصوص کلان شهر تبریز برای ارائه سرویس‌های باند پهن و اینترنت پر سرعت در بستر فیبر نوری بوده است و وجود بیش از ۶۰۰ کیلومتر کانال فیبر نوری در سطح شهر تبریز زیر ساخت ارتباطی مناسبی برای ایجاد و توسعه شهر هوشمند محسوب می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یک میلیون و ۵۳۰ هزار مشترک تلفن ثابت در استان وجود داشته و ۱۱ هزار و ۷۰۰ کیلومتر فیبرنوری در این استان نگه می‌شود. ۲۳۸۰ روستای دارای تلفن خانگی و بیش از ۸۲۰ روستای دارای اینترنت پرسرعت مخابرات نیز وجود داشته و بیش از ۳۷۰ هزار مشترک اینترنت پرسرعت و توسعه FTTH (فیبر نوری به منازل) و VDSL در سطح استان وجود دارد.

شکوری اظهار کرد: با توجه به محدودیت درآمدی شرکت مخابرات به علت ثابت ماندن تعرفه‌ها در بخش تلفن ثابت و ناعادلانه بودن این تعرفه‌ها در مقایسه با سایر اقلام و هم‌چنین هزینه بالای نگهداری شبکه با این وسعت و گستردگی و افزایش هزینه خرید تجهیزات به علت تورم، آن طور که باید و شاید سرمایه گذاری لازم در این بخش انجام نمی‌گیرد و عدم سرمایه گذاری با نرخ مطلوب در این حوزه تهدیدی بر ایجاد بسترهای لازم برای توسعه بخش ICT و زیر ساخت های مربوط به کسب و کارها است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آذربایجان شرقی فیبر نوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۸۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای کیفیت فضاهای آموزشی منطقه آزاد ماکو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ماکو در بازدید از مدرسه شیخ فضل الله نوری ماکو و مدرسه روستای کوسج از ارتقای کیفیت فضاهای آموزشی منطقه آزاد ماکو خبرداد و گفت: قرارداد بازسازی و نوسازی مدرسه شیخ فضل الله نوری ماکو و مدرسه روستای کوسج امضا شد.

 

مهدی عبداله زاده با اشاره به اهداف شکل گیری مناطق آزاد و با تاکید بر تسریع در انجام امور زیربنایی، عمران و آبادانی در منطقه به عنوان یکی از اهداف اصلی سازمان منطقه آزاد ماکو، از ابلاغ قرارداد بازسازی و نوسازی مدرسه شیخ فضل الله نوری ماکو و مدرسه روستای کوسج خبر داد، که پس از اتمام مدارس عملیات اجرایی این پروژه شروع خواهد شد.

 

وی افزود: سازمان منطقه آزاد ماکو در راستای عمران و آبادانی و ارائه خدمات عمومی با همکاری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان غربی به صورت مشارکتی این دو پروژه را اجرا می کند.

وی سهم سازمان منطقه آزاد ماکو را در این دو پروژه ۴۳ میلیارد ریال اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • تصادفات شهری در آذربایجان شرقی ۶ فوتی به جا گذاشت
  • شش فوتی در تصادفات شهری ایام نوروز در آذربایجان شرقی
  • فوت ۶ نفر در تصادفات درون شهری استان آذربایجان شرقی
  • با فیبر نوری سرعت اینترنت ۱۰۰ برابر خواهد شد
  • وزیر ارتباطات : مشترکینی که فیبر نوری دریافت کنند افزایش سرعت صدبرابری اینترنت خواهند داشت
  • توضیح وزیر ارتباطات درباره شرایط افزایش سرعت اینترنت
  • جهش تولید با مشارکت مردم زمینه ساز توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور است
  • رونق بخش گردشگری، سیاست قطعی استان برای توسعه اقتصادی
  • ارتقای کیفیت فضاهای آموزشی منطقه آزاد ماکو
  • وضعیت اینترنتی تهران چگونه است؟