Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگاه بین المللی "استفاده از فناوری فضایی به منظور مدیریت سیل، خشکسالی و منابع آبی" به میزبانی مشترک دفتر امور فضای ماورای جو سازمان ملل متحد و سازمان فضایی ایران از صبح روز دوشنبه آغاز و تا چهارشنبه 20 مردادماه ادامه خواهد داشت. 

به گزارش ایسنا، در این کارگاه 370 متخصص در حوزه های علوم فضایی، سنجش از دور، محیط زیست و مدیریت منابع‌ آبی از بیش از 40 کشور جهان حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مراسم افتتاحیه این کارگاه خانم سیمونتا دی پی پو، رئیس دفتر فضای ماورای جو سازمان ملل متحد، کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین و دکتر مرتضی براری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فضایی ایران سخنرانی کردند.
در ابتدا خانم دی پیپو با اشاره به مشکلات حوزه آبی در سرتاسر جهان، به اهمیت بهره برداری هرچه بیشتر از فناوری های فضایی در مدیریت منابع طبیعی بویژه آب اشاره و از جمهوری اسلامی ایران و سازمان فضایی ایران بابت نقش آفرینی موثر در این حوزه و هماهنگی برگزاری کارگاه مذکور قدردانی نمود. 

در ادامه، غریب آبادی ضمن اشاره به جایگاه ایران در تأسیس کمیته استفاده های صلح آمیز از فضای ماورای جو سازمان ملل، بر نقش موثر و ممتاز دفتر فضای ماورای جو سازمان ملل متحد در ارتقاء شیوه های بهره برداری از فناوری های فضایی در مدیریت بلایای  طبیعی از جمله پیش آگاهی قبل از وقوع حوادث و نیز واکنش سریع پس از وقوع بلایا تأکید نمود و خواستار توسعه همکاری های بین المللی شد.

دکتر براری نیز ضمن قدردانی از دفتر فضای ماورای جو ملل متحد در هماهنگی برگزاری این کارگاه، اظهار امیدواری کرد این کارگاه منجر به توسعه تعاملات بین المللی، افزایش دانش، توسعه و ترویج کاربردهای فناوری فضایی و ارائه تجربیات بین المللی با هدف بهره برداری از مزایای فناوری فضایی برای همه کشورها شود. 
وی در ادامه مهمترین فعالیت ها و اقدامات مرتبط انجام شده در حوزه فضایی کشور را ارائه نمود.

در این کارگاه و در قالب شش جلسه دو ساعته، متخصصانی از ایران و سایر کشورهای جهان آخرین اطلاعات و دستاوردهای خود را درخصوص جدیدترین روش های پایش سیل و خشکسالی با استفاده از داده های ماهواره ای، اقدامات لازم برای هشدار سریع وقوع بلایای طبیعی، تحلیل ریسک های ناشی از گرد و غبار و ریزگرد و سایر چالش های زیست محیطی مرتبط با حوزه آبی مطرح خواهند کرد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان فضايي ايران کاظم غریب آبادی سازمان ملل متحد بلایای طبیعی فضای ماورای جو سازمان ملل فناوری فضایی بین المللی ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۰۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد فرهنگی سازمان همکاری اسلامی و دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، سازمان همکاری اسلامی (OIC) و دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی (IIUM) به طور مشترک رویدادی فرهنگی سه روزه (OIC-CA 2024) در کوالالامپور با عنوان «پویایی‌های بین فرهنگی در جنوب شرق آسیا: وضعیت فعلی، فرصت‌ها و چشم اندازهای آینده» برگزار کردند.
 
این سمینار بین‌المللی از 22 تا 24 آوریل 2024 با موضوع «پرورش خرد، الهام بخشیدن به تعالی و شکل دادن به آینده» برگزار شد.
 
تمرکز این رویداد در روز اول متمرکز بر استراتژی‌هایی بود که برای پرورش بهتر آرمان‌های فرهنگی، احترام متقابل، همزیستی مسالمت‌آمیز و مشارکت سودمند هستند.
 
همچنین نقش سازمان همکاری اسلامی در ترویج نزدیکی فرهنگی میان کشورهای عضو آن مورد تاکید قرار گرفت، چرا که فرهنگ، ابزاری موثر برای قدرت نرم در جهان اسلام و فراتر از آن است.
 
در 23 و 24 آوریل نیز موضوعات مختلفی از جمله هوش مصنوعی، نقش گفت‌وگوی بین فرهنگی در حل مشکلات معاصر، نقش روشنفکران در به حداقل رساندن تضادهای اجتماعی از طریق مشارکت اجتماعی و... و وضعیت گفت‌وگوی بین فرهنگی در آسیای جنوب شرقی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
همچنین در اولین روز این سمینار بین‌المللی، یک رویداد جانبی با موضوع نسل‌کشی فرهنگی اسرائیل علیه هویت تاریخی فرهنگی، مذهبی، بهداشتی و آموزشی فلسطین برگزار شد.
 

دیگر خبرها

  • نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟ | اینفوگرافیک
  • اقدام تاثیرگذار دانشگاه محقق اردبیلی در برگزاری کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها
  • کارگاه "راهبرد حقوقی و هماهنگی برای آزادی فلسطین" در استانبول برگزار شد
  • برگزاری رویداد فرهنگی سازمان همکاری اسلامی و دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی
  • کشف یک باکتری عفونی خطرناک در ایستگاه ‌فضایی بین‌المللی
  • برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی/ارائه طرح‌های ملی عفاف و حجاب
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار می‌شود
  • حضور ایران در کمیته فناوری نانو سازمان بین المللی استانداردسازی