Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@15:19:14 GMT

مصرف برق هرمزگان به صورت روزانه پایش می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۷۰۸۰۱

مصرف برق هرمزگان به صورت روزانه پایش می‌شود

هاجر عبدی روز دوشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: در صورت نداشتن توجه این مشترکان به اخطارهای صادر شده، برق آن‌ها در ساعات اوج بار قطع می‌شود.
وی بیان داشت: امسال حدود هشت هزار مشترک کشاورزی با شرکت توزیع برق هرمزگان تفاهم نامه همکاری امضا کرده‌اند، در این طرح کشاورزانی که از الکتروپمپ استفاده می‌کنند در ساعات اوج بار موظف به خاموش کردن پمپ‌های برقی خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان اظهارداشت: سایر بخش‌های کشاورزی مانند استخرهای پرورش آبزیان استان باید در ساعات اوج بار مصرف خود را به میزان مشخص شده ای کاهش دهند.
عبدی یادآورشد: مصرف برق کشاورزان در پایان دوره مورد پایش قرار گرفته و به میزان همکاری به آن‌ها پاداش تعلق می‌گیرد.

بار شبکه هرمزگان به ۲ هزار و ۵۰۹ مگاوات افزایش یافت
مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان یادآورشد: با افزایش مصرف برق، بار شبکه هرمزگان اخیرا به ۲ هزار و ۵۰۹ مگاوات افزایش یافت و از مرز هشدار فراتر رفت.
عبدی اضافه کرد: رشد مصرف برق در روزهای اخیر و همچنین تداوم استقرار هوای گرم در استان هرمزگان در روزهای آینده، پیش بینی می‌شود مصرف برق رکوردهای جدید ثبت کند.
وی ابرازداشت: عبور از این شرایط نیازمند همکاری همه مشترکان است و در صورت همکاری مشترکان و خاموش کردن لوازم برقی پرمصرف در ساعات اوج بار کمک زیادی به تداوم جریان برق می کند.
این مسوول اظهارداشت: مشترکان خانگی با مصرف ۷۰ درصدی در شبکه توزیع برق، نقش تعیین کننده ای در جلوگیری از خاموشی و حفظ پایداری شبکه دارند.
وی خاطرنشان کرد: بیشترین مصرف برق خانگی در فصل تابستان مربوط به کولر و لوازم سرمایشی است و در صورتی که مشترکان در ساعات اوج بار کولرهای اضافه را خاموش و استفاده از لوازم پرمصرف برق را به ساعت غیرپیک موکول کنند، بار شبکه خانگی ۳۰ درصد کاهش می یابد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان گفت: این میزان کاهش کمک می‌کند شبکه به حالت پایداری کامل برسد و مشکلی بابت تامین برق نداشته باشیم.
عبدی اضافه کرد: در حال حاضر تراز مصرف برق با تولید همخوانی ندارد و مصرف بیش از توان تولید است، هرچند با همکاری صنایع هرمزگان بخشی از کمبود تولید برق جبران شده اما در صورتی که مشترکان مدیریت مصرف را جدی نگیرند، ناچار خواهیم بود برای جلوگیری افزایش نامتعارف بار و فروپاشی شبکه برنامه خاموشی اعمال کنیم.
شرکت توزیع برق هرمزگان ۷۲۰ هزار مشترک دارد که ۸۰ درصد آن را مشترکان خانگی تشکیل می دهد که ۷۰ درصد مصرف برق را به خودشان اختصاص داده اند.

برچسب‌ها انرژی برق هرمزگان شركت‌ توزيع نيروی برق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی برق هرمزگان شركت توزيع نيروی برق انرژی برق هرمزگان شركت توزيع نيروی برق شرکت توزیع برق هرمزگان ساعات اوج بار مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۰۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف بنزین دوباره اوج گرفت/ توزیع بیش از ۱۲۵ میلیون لیتر در هفتمین روز بهار

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از توزیع ۱۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر بنزین در هفتمین روز فروردین‌ماه امسال خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، با اوج دوباره مصرف سوخت در کشور، روز سه‌شنبه، (هفتم فروردین‌ماه)، ۱۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر بنزین در کشور توزیع شده است که این عدد در مقایسه با مدت مشابه پارسال (هفتم فروردین‌ماه ۱۴۰۲) با ۱۲۲ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر، ۲.۷ درصد افزایش یافته است.

بر پایه این گزارش، از یکم تا هفتم فروردین‌ماه امسال، به‌طور میانگین ۱۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر بنزین در کشور مصرف شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال (یکم تا هفتم فروردین‌ماه سال ۱۴۰۲) با ۱۱۶ میلیون لیتر، ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر افزایش یافته است.

این شرکت با هشدار درباره روند افزایشی مصرف سوخت در کشور، از هموطنان خواسته است با مدیریت مصرف سوخت و به‌کارگیری نکات مدیریت بهینه، این شرکت را در سوخت‌رسانی مطلوب به هموطنان یاری کنند.

دیگر خبرها

  • عبور مصرف روزانه بنزین از ۱۲۵ میلیون لیتر
  • توزیع بیش از ۱۲۵ میلیون لیتر بنزین در هفتمین روز فروردین‌ماه
  • توزیع بیش از ۱۲۵ میلیون لیتر در هفتمین روز بهار
  • با صرفه‌جویی روزانه حدود ۵۰ میلیون لیتر می‌توانیم به ‌سوی صادرات بنزین برویم
  • مصرف بنزین دوباره اوج گرفت/ توزیع بیش از ۱۲۵ میلیون لیتر در هفتمین روز بهار
  • انهدام باند سارقان و خریداران شمش فولاد در هرمزگان
  • باند سارقان و خریداران شمش فولاد در هرمزگان دستگیر شدند
  • تداوم ناپایداری‌های دریایی در هرمزگان
  • فعالیت شبانه روزی ۸۲ اکیپ عملیاتی برای تامین برق پایدار در ایام نوروز
  • آمادگی توزیع نیروی برق فارس، برای تامین برق مطمئن و پایدار در ایام نوروز