Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، با این حال محققان هشدار می دهند که برای رفع نگرانی در مورد تاثیر واکسن های کرونا به ابداع واکسن جدیدی نیاز است که نوع عفونی ویروس دلتای کرونا را مورد هدف قرار دهد.

این مطالعه که توسط محققان «امپریال کالج لندن» در انگلیس انجام شد، نشان داد نتیجه آزمایش کرونای افراد واکسینه نشده نسبت به افرادی که کاملاً واکسینه شده بودند، سه برابر بیشتر مثبت شد و همه نمونه های مثبت تجزیه و تحلیل شده نشان دهنده عفونت با نوع دلتا کووید ۱۹ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مطالعه که بر اساس داده های بیش از ۹۸ هزار آزمایش سواب در فاصله زمانی ۱۴ تا ۳۰ تیر (۲۴ ژوئن تا ۱۲ ژوئیه) امسال انجام شده است، نشان می دهد واکسیناسیون کامل خطر ابتلا به نوع دلتای کووید -۱۹ را به نصف کاهش می دهد.

این محققان متوجه شدند که احتمال مثبت شدن تست کووید ۱۹ و ابتلا به عفونت بدون علامت در افراد واکسینه شده، ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

در خصوص افرادی که به کووید ۱۹ علامت دار مبتلا شده بودند، پس از دریافت ۲ دوز واکسن احتمال ابتلا مجدد آنها به بیماری ۵۹ درصد کاهش یافته بود.

این تخمین‌ها کمتر از آمار اداره اطلاعات بهداشت عمومی انگلیس است که در آن به تأثیرگذاری واکسن‌های خاصی در مقابله با سویه دلتا اشاره شده بود.

با این حال تحقیق پیش رو میزان تأثیرگذاری واکسن‌ های مختلف را جدا نکرده و به گفته محققان این امر نگران کننده نیست؛ چرا که تحقیق سازمان سلامت عمومی انگلیس بر اساس اطلاعات افرادی انجام شده بود که علائم ابتلا به کووید ۱۹ را داشتند و تست تشخیصی را انجام داده بودند. اما مطالعه امپریال کالج بر اساس نمونه تصادفی از جمعیت و با هدف دربرگرفتن افراد بیشتری انجام شد.

پل الیوت اپیدمولوژیست امپریال کالج در این باره می‌گوید: تأثیرگذاری واکسن در یک نمونه تصادفی از جمعیت را بررسی کردیم که شامل افراد مبتلا به کووید ۱۹ بدون علائم نیز می شد. این تحقیق رابطه کووید ۱۹ و بستری شدن در بیمارستان را بار دیگر تأیید می‌کند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفند ۹۸ همه گیری جهانی این ویروس را اعلام کرد.

جهش ویروس کرونا در انگلیس، بزریل، هند و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کرونا دلتا واکسن دلتا کووید ۱۹ واکسیناسیون انجام شد کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۱۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، محققان دریافتند بیش از یک چهارم بیماران در مرکز پزشکی دانشگاه پیتسبورگ پنسیلوانیا که در دهه گذشته به دنبال درمان برای فیبریلاسیون دهلیزی بودند، کمتر از ۶۵ سال داشتند.

به گفته محققان، این میزان بسیار بیشتر از شیوع ۲ درصدی فیبریلاسیون دهلیزی که معمولاً در بین افراد غیر مسن تخمین زده می‌شود است.

دانش رایج در میان متخصصان قلب این است که در افراد زیر ۶۵ سال، فیبریلاسیون دهلیزی بسیار نادر است و خطرناک نیست. دکتر «آدیتیا بونسل»، محقق اصلی و الکتروفیزیولوژیست قلب، گفت: «اما واقعاً هیچ داده‌ای برای تأیید این موضوع وجود ندارد.»

این مطالعه همچنین نشان داد که احتمال مرگ و یا بستری شدن در بیمارستان به دلیل نارسایی قلبی، سکته مغزی یا حمله قلبی در بیماران جوان‌تر مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی بیشتر است.

فیبریلاسیون دهلیزی ضربان قلب نامنظم در حفره‌های فوقانی قلب است. این وضعیت خطر نارسایی قلبی و سکته مغزی را در افراد افزایش می‌دهد.

بونسل در ادامه افزود: «ما در سال‌های اخیر شاهد تعداد بیشتری از بیماران جوان مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی بوده‌ایم.»

برای این مطالعه، محققان از سوابق سلامت الکترونیکی بیش از ۶۷۰۰۰ بیمار که بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ تحت درمان فیبریلاسیون دهلیزی بودند، استفاده کردند.

در طول این دهه، میزان بقای بیماران مرد مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی، ۳۰ تا ۵۰ درصد بدتر از بیماران بدون این بیماری بود.

اختلال ضربان قلب در زنان حتی سخت‌تر بود، با نرخ بقای ۸۰٪ تا بیش از سه برابر بدتر برای آنهایی که فیبریلاسیون دهلیزی داشتند نسبت به آنهایی که فاقد آن بودند.

کد خبر 6086947

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است