Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@06:37:16 GMT

اتحادیه اروپا خود را برای انقلاب در بلاروس آماده کند!

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۷۲۴۱۲

اتحادیه اروپا خود را برای انقلاب در بلاروس آماده کند!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «حزب خلق اروپا» (EPP) که قوی ترین فراکسیون در پارلمان اروپا محسوب می شود، امروز از اتحادیه اروپا خواست تا برای انقلاب در بلاروس و براندازی رژیم سیاسی در این کشور آماده شود.

بر اساس این گزارش، حزب خلق اروپا با انتشار بیانیه ای رسمی از بروکسل خواسته تا آمادگی خود برای تنبیه حکومت «الکساندر لوکاشنکو» در بلاروس را نشان داده و با وضع تحریم های بیشتر، از آنچه این حزب، خیزش مردم بلاروس خوانده حمایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مانفرد وبر» رهبر حزب خلق اروپا امروز طی سخنانی به مناسبت سالگرد انتخابات ریاست جمهوری بلاروس گفت: رژیم (بلاروس) سقوط خواهد کرد و پیروزی مردم بلاروس اجتناب ناپذیر است، فقط مساله زمان این رخداد مطرح است. اتحادیه اروپا باید خود را برای پیروزی انقلاب دموکراتیک آماده کند!

لازم به ذکر است طی روزهای اخیر، بسیاری از سیاستمداران اتحادیه اروپا خواستار اقدام بروکسل برای کمک به تغییر رژیم سیاسی در بلاروس و حمایت اپوزیسیون این کشور، درست مانند آنچه در جریان انقلاب رنگی اوکراین رخ داد، شده اند.

کد خبر 5277664

منبع: مهر

کلیدواژه: اتحادیه اروپا بلاروس الکساندر لوکاشنکو انقلاب رنگی اوکراین ایالات متحده امریکا عراق لبنان رژیم صهیونیستی افغانستان طالبان ایران حزب الله لبنان روسیه فلسطین عربستان سعودی سازمان ملل متحد سوریه ترکیه اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۲۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: اروپا نباید از توصیه واشنگتن پیروی کند

وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا در ایجاد تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران نوشت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای وضع تحریم‌ علیه ایران در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: مایه تاسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت‌ غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

وزیر امور خارجه همچنین نوشت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اروپا روز گذشته از تصمیم این بلوک برای گسترش تحریم‌های پهپادی علیه ایران خبر داد.

بورل گفت که وزیران خارجه اتحادیه اروپا به توافقی برای گسترش تحریم‌های حوزه دفاعی علیه ایران دست یافتند.

وی به خبرنگاران در لوکزامبورگ گفت آنها به توافق رسیدند که موشک‌ها و انتقال احتمالی آنها به کشورهای دیگر مانند روسیه و گروه‌های نیابتی در منطقه را ذیل تحریم‌های موجود علیه پهپادهای ایرانی تعریف کنند.

به دنبال اعلام این تصمیم "یسرائیل کاتص"، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از اقدام اتحادیه اروپا استقبال کرد و مدعی شد که این یک تصمیم مهم برای ارسال یک پیام به ایران است که نمی‌تواند ثبات منطقه‌ای را تضعیف کند.

این در حالی است که ماه‌هاست رژیم صهیونیستی جنایات گسترده‌ای را علیه مردم مظلوم غزه انجام می‌دهد و تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی پس از شکست بزرگ در عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر 2023، وارد دویستمین روز خود شده است.

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت در نوار غزه، آمار شهدای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به این منطقه به بیش از 34 هزار نفر و آمار مجروحان به مرز 77 هزار نفر رسیده است.

امیرعبداللهیان: حمله به رفح فاجعه را عمیق‌تر می‌کندامیرعبداللهیان: می‌توانستیم بنادر اسرائیل را هدف قرار دهیم

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایت‌کار اسرائیل پیروی کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • واکنش وزیرخارجه به تصمیم اروپا علیه ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند
  • امیرعبداللهیان: اروپا نباید از توصیه واشنگتن پیروی کند
  • تشدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران
  • بورل: برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست
  • این اقدام غیرقانونی و شرم‌آور در تاریخ اتحادیه اروپا ثبت می شود
  • اتحادیه اروپا برای واردات غلات از روسیه و بلاروس، تعرفه وضع می‌کند