Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@07:06:04 GMT

اشتباه بزرگ اصلاح‌طلبان

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۷۳۵۲۸

اشتباه بزرگ اصلاح‌طلبان

ناصر قوامی عضو فراکسیون مشارکت در مجلس به ایلنا گفت: مشکل اصلاح‌طلبان این است که نهادهای حاکمیتی با آنها همراه نیستند، شما نگاهی به سیر تایید صلاحیت‌ها از مجلس ششم به بعد یعنی مجلس هفتم بیندازید خواهید دید که دیگر شخصیت‌های اصلاح‌طلبی که مورد اعتماد مردم بودند برای حضور در مجلس تایید نشدند.

وی افزود: اصلاح‌طلبانی که خودشان را برای مردم می‌خواهند، نه مردم را برای خودشان، دیگر از دوره ششم به بعد تایید صلاحیت نشدند و پس از آن مشاهده کردیم یکسری افراد دست دوم مانند لیست امید روی کار آمدند و به ناچار هم از آنها حمایت شد، افرادی که پیدا بود اینها آنهایی نیستند که گفتمان اصلاح‌طلبی را در مجلس پیش ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قوامی ادامه داد: در انتخابات ریاست جمهوری هم همین اتفاق افتاد، بعد از آقای خاتمی، فرد اصلاح‌طلبی برای ریاست جمهوری تایید صلاحیت نشد و حتی آقای هاشمی رفسنجانی را هم رد صلاحیت کردند؛ از همین رو بود اصلاح‌طلبان مجبور شدند سرمایه اجتماعی که همیشه در هر انتخاباتی پشت سر خودشان را به پای این و آن بریزند.

وی با بیان اینکه ما که می‌دانستیم آقای روحانی اصلاح‌طلب نیست و ادعای اصلاح‌طلبی هم ندارد، ادامه داد: طبعا رئیس‌جمهوری که اصلاح‌طلب نیست و ادعایی هم در این زمینه ندارد، وزرایش هم مانند وزیر کشور هستند.

وی درباره حمایت از عبدالناصر همتی در انتخابات اخیر گفت: این دفعه شرایط به گونه‌ای شد که دیگر اصلا چیزی نماند که اصلاح‌طلبان از آن حمایت کنند. جناب آقای کروبی و نبوی هم که آمدند گفتند به آقای دکتر همتی رای می‌دهیم،‌ اشتباه بزرگی را مرتکب شدند.

درباره اظهارات عجیب این مدعی اصلاح‌طلبی گفتنی است که اولین شرط ادعای اصلاح‌طلبی، صداقت با مخاطب است. در انتخابات پس از مجلس ششم(5 انتخابات بعدی) اصلاح‌طلبانی مثل مجید انصاری، محمدرضا عارف، محمدرضا تابش، محمود صادقی، الیاس حضرتی، مسعود پزشکیان، سهیلا جلودارزاده، علیرضا محجوب، پروانه سلحشوری، علی نوبخت، پروانه مافی، کواکبیان و ده‌ها نفر دیگر تایید صلاحیت شده‌اند و عجیب است که آقای قوامی هیچ‌کدام اینها را اصلاح‌طلب نمی‌داند! او در ادامه خلاف‌گویی ادعا می‌کند پس از خاتمی هم دیگر هیچ اصلاح‌طلبی تایید نشده است. و حال آنکه در انتخابات سال 84، معین و کروبی و هاشمی و مهرعلیزاده و در انتخابات سال 88، کروبی و موسوی تایید صلاحیت شده بودند. در سال‌های 92 و 96 و 1400 نیز، آقایان عارف و جهانگیری و هاشمی‌طبا و مهرعلیزاده و همتی تایید صلاحیت شده بودند که ظاهرا قوامی اصلاح‌طلب بودن اینها را نیز انکار می‌کند!

قوامی توضیح نمی‌دهد منظورش از افراد دست دوم و دست اول چیست و مثلا مدعیان دست اول اصلاح‌طلبی به‌زعم ایشان، چه تخم دوزرده‌ای در مجلس ششم - به جز سیاسی‌کاری و معرکه‌گیری و تحصن و استعفا - کردند و خیرش برای مردم چه بود که مردم به نمایش تحصن و استعفای آنها مطلقا بی‌اعتنایی کردند؟!

نکته بعدی این است که مشکل از داشتن یا نداشتن برچسب اصلاح‌طلبی نیست؛ مشکل بی‌اعتمادی مردم به 24 سال انحرافات طیفی برمی‌گردد که به نام اصلاح‌طلبی تا توانستند سیاسی‌کاری، فرصت‌سوزی، رانت‌خواری و دهن‌کجی به معیشت مردم کردند و بنابراین طبیعی بود که با بی‌اعتنایی مطلق مردم در انتخابات اخیر (با وجود نقش‌آفرینی خاتمی و کروبی و 16 گروه اصلاح‌طلب) مواجه شدند./کیهان

منبع: فردا

کلیدواژه: اصلاح طلبان تایید صلاحیت اصلاح طلبان اصلاح طلبی اصلاح طلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۳۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معتمدی: همه ورزشکاران برای ما عزیز هستند/ وضعیت نامزدها مشخص نیست

پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی در گفت و گو با خبرنگار مهر درخصوص آخرین روند برگزاری انتخابات و موضوع بررسی صلاحیت نامزدها گفت: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ پایان نام نویسی از کاندیدها بود و حداقل ۲ تا ۳ ماه زمان برای نهایی شدن تایید صلاحیت ها نیاز است.

معتمدی ادامه داد: البته با توجه به اینکه کمیسیون تطبیق در وزارت ورزش شکل می‌گیرد فرآیند بررسی صلاحیت مدیریتی افراد سریعتر اتفاق افتاده است اما هنوز به صورت رسمی نامه‌ای برای ما در رابطه با اعلام اسامی افراد تایید و یا رد صلاحیت شده ارسال نشده است.

وی افزود: ولی با توجه به اینکه برای ما مهم است که ورزشکاران المپیکی ما در این بین لطمه نخورند علاقه‌مندیم هر چه سریعتر تکلیف ریاست فدراسیون مشخص شود. برگزاری انتخابات فدراسیونها نیازمند دو شرط اصلی است ابتدا باید تایید صلاحیت ها را داشته باشیم که تا این لحظه چیزی به ما ابلاغ نشده است. برگزاری جلسه هیات رییسه نیز شرط دوم است که بر اساس آیین نامه ۴۵ روز پس از تایید هیات رییسه امکان برگزاری دارد. بر این اساس در خوشبینانه ترین حالت مجمع انتخاباتی فدراسیون اواخر خردادماه برگزار خواهد شد.

معتمدی در ادامه درخصوص دلیل غیبت حسین رسولی در دیدار حسین مطیعی سرپرست فدراسیون دوومیدانی با ملی‌پوشانی که شانس کسب سهمیه المپیک را دارند؛ گفت: دلیل این اتفاق فقط مربوط به زمان برگزاری جلسه بود. هیچ اختلافی بین فدارسیون دوومیدانی و حسین رسولی وجود ندارد. همه ملی پوشان برای ما عزیز و محترم هستند و تلاش می کنیم نیازهای آنها را برای حضور هر چه موفق تر در مسابقات پیش رو تامین کنیم.

سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی اضافه کرد: روز چهارشنبه نیز با همین ملی پوشان به همراه مربی آنها جلسه‌ای خواهیم داشت تا در جریان برنامه‌هایی که برای کسب سهمیه المپیک دارند قرار بگیریم. ما سعی می کنیم ورزشکاران مشکل خاصی در اجرای برنامه‌ها و اعزام به مسابقات مورد نظرشان نداشته باشند، اما در کنار این انتظار داریم ملی پوشان هم با توجه به اینکه یک الگوی اخلاقی در جامعه به شمار می‌روند اگر نقدی دارند ابتدا آن را با خود فدارسیون در میان بگذارند. این تعامل دو طرفه قطعا به سود همه ما خواهد بود.

کد خبر 6084626

دیگر خبرها

  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان
  • استارت انتخاباتی حجاریان!
  • معتمدی: همه ورزشکاران برای ما عزیز هستند/ وضعیت نامزدها مشخص نیست
  • پس از تنبیه رژیم صهیونیستی حالا وقت احیای برجام است! / اصلاح‌طلبان برای دور دوم انتخابات چه برنامه‌ای دارند؟
  • محمودوند، نماینده خرم‌آباد: آقایانی که حرف رهبر انقلاب در خصوص دختربچه‌های مظلوم و معصوم را قبول نداشتند، همه‌کاره انتخابات بودند! درد از این بزرگ‌تر؟
  • واکنش باشگاه پرسپولیس به واگذاری قرمزها
  • موفقیت فنی سازمان ملی استاندارد ایران در ارزیابی همترازی
  • صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تایید شد
  • تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
  • صلاحیت متقاضیان خرید سهام شرکت‌های پرسپولیس و استقلال مورد تایید قرار گرفت